Gå til innhold

Asus Eee 901 eller MSI Wind?

xcitu

Anbefalte innlegg

Hva synes du er best?

Skal kjøpe en av dem, det vet jeg, men jeg sliter med valg. Er hodestups forelska i Eee 901, men ifølge den siste testen er MSI Wind noe bedre, dog. igjen den har noen "downsides".

Hva syns du er best? Fordeler/ulemper?

Hva ville vært det beste valget for meg som liker?;

Stillegående.

Rask, til nettsøking og PC generelt.

Godt batteri, bra levetid.

Liten og lett.

Billig.

Bra oppstartstid.

Bra søketid.

Helst ha Linux. Skal mekke inn Ubuntu/openSUSE på den jeg velger.

Klart MSI Wind har bedre batterilevetid, men så henger jo Eee 901 bak med 1t, som ikke er så mye. MSI har HDD, mens Eee SSD. Stor/støy vs. lav/ingen støy.(Stor/Lav = lagringsplass)

Foreløpig holder jeg meg til den kjære Eee 901. Acer har jeg sett på og, men syns ikke det ser noe spess ut.

Endret av xcitu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har tenkt å kjøpe eeepc 901 20GB versjonen jeg. Men jeg liker ikke at den ikke har fått noen pris enda.. håper den kommer snart.. En i klassen min har kjøpt seg Wind, virket som en grei pc. Men jeg står fremdeles fast på at jeg skal ha en 901

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan 901 henger etter Wind på batteritid, den har jo 7 timer batteritid? Wind kommer foreløpig bare med 3cellers batteri i Norge...

Nettverkskortet til Wind er ikke noe særlig, det kan man bytte ut om man ønsker da...

Nå er begge små og lette, selv om eee 901 er noe mindre og lettere... Resten kan jeg ikke svare deg på :)... Jeg var for Wind før, nå venter jeg på at eee 1000H skal komme til Norge...

Eneste grunnen at jeg kanskje ville gått for Wind er større tastatur...

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...