cbs77 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har oppgradert til nye komponenter inni PC. Tydeligvis en veldig dårlig kombi. Gigabyte GA-X48T-DQ6 Gigabyte GeForce GTX 280 Intel Core 2 Quad Q9450 OCZ DDR3-1800 Platinum 2048 MB (2x1024 MB) x2 Fra før hadde jeg 5 Sata disker, X-Fi, og 720w Enermax PSU. Første bygging så grei ut, men maskinen kom aldri lenger enn til at vifter begynner å gå. Etter 5-10 sek rebooter maskin før jeg kommer til bootmeny. Og slik fortsetter det. Demonterte maskinen og prøvde med kun 2 minnebrikker. Det fungerer. Med en gang jeg setter i de to siste så begynner rebooten igjen. Får maskinen til å fungere så lenge jeg ikke setter i minnet. Har prøvd å bytte mellom de to settene, og det går fint. Har prøvd å resette CMOS mens jeg hadde i 4 brikker. Fungerte ikke. Er det mulig å gjøre instillinger i bios, slik at jeg kan sette i begge settene? Er det hovedkortet som er ubrukelig med dette minnet? Står at det det tar opp til DDR3-1900. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få til at jeg har 4 GB i kortet? Hvilket hovedkort er ellers kompatibelt slik at jeg kan bruke minnet? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Dobbeltsjekk for defekte brikker. Jeg hadde også problemer med hovedkort fra Gigabyte og mer enn to GB med minne. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Sjekket begge minnesettene, de virket ok. Er det mulig å bare bruke en av de to ekstra minne jeg har? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 det er mulig ja.. men minne banbredden vil halveres. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Ok, det er jo ikke noe jeg har lyst til, med mindre man kan bruke den halve som en backup, og dual som hovedminne. (Går sikkert ikke). Spørsmålene mine gjelder da fremdeles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå