Andersyadda Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Disclaimer: Jeg har sittet og googlet og søkt i godt og vel to timer nå. Mulig mine google-skills er for dårlige, og jeg burde ha funnet løsningen lett som bare det, men jeg gjorde nå engang ikke det. So here goes; Hei I går fikk jeg meg en splitter ny iPhone, kjøpt av en bekjent som reiste til statene. En kompis unlocket den ved hjelp av iPlus mens jeg så på, og alt virket som bare det. Så, på fergen mellom Bergen og Haugesund, mens jeg var på youtube, gikk iPhonen plutselig tilbake til Menu og jeg fikk meldingen: "Må repareres. iPhone kan ikke starte eller motta samtaler. www.apple.no/support" Mobilnettet i venstre hjørnet viser null streker og er rødt, uten Netcom logoen som var der før. (Jeg har Tele2.) Verken SMS eller ringing fungerer. Internettsøk gir meldingen: "Safari kan ikke åpne siden fordi safari ikke finner serveren." Etter Wi-Fi i instillinger står det: "Ingen Wi-Fi." Har forsøkt; Skru av, så på igjen. (med og uten dock) Ta ut sim. (med og uten restart) Restarte med Menu+Power knappene i 10 sek. Bytte SIM (ingen respons whatsoever, virker som den ikke registrer at jeg tar ut SIM'et engang.) Riste på den og rope obskøne forbannelser. Akkurat nu sitter SIM'et mitt i den gamle mobilen, og venter på om jeg får en eller annen melding, kanskje fra inpoc(som jeg aldri har hatt noe med å gjøre) siden en eller annen Tråd hadde komt frem til at dette var svaret. Siden jeg ikke har mye håp der, så lurer jeg på om noen her har hatt samme problemet, og selvfølgelig hvordan dette kan fikses. Siden den er unlocket har jeg ikke turt å "Gjenopprette" i iTunes, siden jeg har hørt at den kan finne på å begå harakiri om den finner ut at den er hacket. disclaimer #2: Jeg har veldig lite peiling på min vista-PC, og min nye iPhone. Det hadde vært veldig greit om vi kunne holde oss til begreper vanlige føilk kæinn forstau. På forhånd, tusen, tusen takk... -Anders Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du bør resette telefonen til fabrikk instillinger og åpne den igjen. Lenke til kommentar
Andersyadda Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Du bør resette telefonen til fabrikk instillinger og åpne den igjen. Så, jeg må bruke "Gjenopprett" i iTunes, for så å unlocke med iPlus igjen? Kan jeg bare bruke "Gjenopprett" umiddelbart, eller bør jeg først tilbakestille det som ble gjort under unlockingen slik at iTunes ikke skjønner at iPhonen har vært hacket? På forhånd takk. -Anders Lenke til kommentar
Andersyadda Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Vær så snill folkens, kan jeg få noen flere tilbakemeldinger her? Er det noen som har hatt det samme problemet som kan bekrefte hvordan jeg bør fikse det? På forhånd takk. -Anders Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Forsøk å sette SIM-kortet i en annen telefon og se om du får en SMS da. Det er enkelte spesielle SMS'er som har skapt et slikt problem. I så fall bare lar du en annen telefon laste ned SMS'en, og så sletter du den, før du setter SIM-kortet tilbake i telefonen. Hvis ikke det gjelder er nok en restore eneste løsning. Lenke til kommentar
Andersyadda Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Forsøk å sette SIM-kortet i en annen telefon og se om du får en SMS da. Det er enkelte spesielle SMS'er som har skapt et slikt problem. I så fall bare lar du en annen telefon laste ned SMS'en, og så sletter du den, før du setter SIM-kortet tilbake i telefonen. Hvis ikke det gjelder er nok en restore eneste løsning. Som jeg skrev i første posten har jeg prøvd dette, i godt og vel en dag nå. Så det er neppe problemet. Det jeg lurer på er hvordan jeg restorer iPhonene. Jeg har unlocket den med iPlus, men ikke lagt noe annet innpå den. Kan jeg bare trykke "Gjenopprett" i iTunes eller må jeg fikse noe på iPhonen først? På fohånd takk. -Anders Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Det jeg lurer på er hvordan jeg restorer iPhonene. Jeg har unlocket den med iPlus, men ikke lagt noe annet innpå den. Kan jeg bare trykke "Gjenopprett" i iTunes eller må jeg fikse noe på iPhonen først? Om du følger denne fra starten vil den repareres: http://unlock.no/iphone/ Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Slå av telefonen. Ta ut batteriet. Prøv å slå på telefonen uten batteri, flere ganger. La deretter telefonen ligge ett par timer uten batter. Sett i batteri og SimKort og prøv å slå på igjen. Lenke til kommentar
Andersyadda Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Om du følger denne fra starten vil den repareres: http://unlock.no/iphone/ Vel, den virket dessverre ikke... Når jeg skal unzip'e ZiPhone får jeg ca ett dusin feilmeldinger om at disse filene kan ikke unzippet, og en melding til slutt som sier at "noen filer kunne ikke unzippes". så skjer det ingenting, jeg trykker close, og ingenting fortsetter å skje. Jeg har Vista, så den .NET framework saken er vel ute av bildet. Andre forslag noen? På forhånd takk. -Anders Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 installer et skikkelig ziptool og last ned filen å nytt. unrar fra rarlabs.com f.eks Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Slå av telefonen. Ta ut batteriet. Prøv å slå på telefonen uten batteri, flere ganger. La deretter telefonen ligge ett par timer uten batter. Sett i batteri og SimKort og prøv å slå på igjen. ...det er en iPhone...? Innhold: Gjenoppretting og ny jailbreaking skal ikke være noe problem. ZiPhone, f.eks? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Vel, den virket dessverre ikke... Når jeg skal unzip'e ZiPhone får jeg ca ett dusin feilmeldinger om at disse filene kan ikke unzippet, og en melding til slutt som sier at "noen filer kunne ikke unzippes". så skjer det ingenting, jeg trykker close, og ingenting fortsetter å skje. Jeg har Vista, så den .NET framework saken er vel ute av bildet. Antagelig har den ikke blitt lastet ned skikkelig. Forsøk å laste den ned på nytt. F.eks fra et av mirrorene. installer et skikkelig ziptool og last ned filen å nytt.unrar fra rarlabs.com f.eks Er self extracting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå