Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter ikke opp, div feil.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bygd en ny maskin med spec:

HK: Asus P5k premium Wifi.

CPU: Q9450

RAM: 4x 1024MB ballistix 8500

GPU: MSI N9800GX2 1GB.

2x samsung 500GB i raid 0, striping.

Creative X-fi Gamer edition

vanlig DVD rom etc

Type problem:

Har brukt pc`n i ca 1mnd uten store problemer,div timing måtte tilpå ram og volt på ram til 2.2

Problemet dukket opp i forigår, der jeg gamer og spillet går i svartskjerm.

Nå idag fikk jeg kræsj igjen, start opp maskinen men den vil ikke vise skjermbilde, etter 2 forsøk kom post screen opp, mens nå skjer det ingenting.

Vifter starter etc, men inget skjermbilde, ei heller noe disk aktivitet.

Kommer som sagt ikke inn i bios eller noe.

CMOS er resatt uten hell, kablinger og alt er ok.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

usikker, den fulgte med Nvidia stacker 830 kabinettet mitt, men skal være en 850 w sak. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341433.

Har noen ganger vært plaget med at når jeg trykker på start knappen så vrom starter den, for så og slå seg av igjen. Men ved neste trykk på start knappen er den ok. (dette var før total kræsj).

Etter og tyde på forumet for p5k serien her på hw.no så ser jeg at store samsung disker kan lage problemer, men dersom jeg ikke får kontakt med noe annet heller, så er det vel strømforsyningen som feiler`? Dersom CPU feiler så skal det vel komme BIOS Peep?

Endret av ivanp
Lenke til kommentar

etter litt feilsøking så viser det seg at problemet mitt dukker opp etter ca 20 min spilling med conan, skjer ikke i andre spill.

Etter dette skjer er alt ok etter at jeg tar ut skjermkortet og resetter cmos. Temp er ok på hele systemet, men merket kortet var varmt når man holder det. Frykter at det er noe tull med kortet så sender det tilbake til leverandør imorgen.

Endret av ivanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...