ivanp Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei! Har bygd en ny maskin med spec: HK: Asus P5k premium Wifi. CPU: Q9450 RAM: 4x 1024MB ballistix 8500 GPU: MSI N9800GX2 1GB. 2x samsung 500GB i raid 0, striping. Creative X-fi Gamer edition vanlig DVD rom etc Type problem: Har brukt pc`n i ca 1mnd uten store problemer,div timing måtte tilpå ram og volt på ram til 2.2 Problemet dukket opp i forigår, der jeg gamer og spillet går i svartskjerm. Nå idag fikk jeg kræsj igjen, start opp maskinen men den vil ikke vise skjermbilde, etter 2 forsøk kom post screen opp, mens nå skjer det ingenting. Vifter starter etc, men inget skjermbilde, ei heller noe disk aktivitet. Kommer som sagt ikke inn i bios eller noe. CMOS er resatt uten hell, kablinger og alt er ok. Noen ideer? Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) usikker, den fulgte med Nvidia stacker 830 kabinettet mitt, men skal være en 850 w sak. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341433. Har noen ganger vært plaget med at når jeg trykker på start knappen så vrom starter den, for så og slå seg av igjen. Men ved neste trykk på start knappen er den ok. (dette var før total kræsj). Etter og tyde på forumet for p5k serien her på hw.no så ser jeg at store samsung disker kan lage problemer, men dersom jeg ikke får kontakt med noe annet heller, så er det vel strømforsyningen som feiler`? Dersom CPU feiler så skal det vel komme BIOS Peep? Endret 11. juli 2008 av ivanp Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) etter litt feilsøking så viser det seg at problemet mitt dukker opp etter ca 20 min spilling med conan, skjer ikke i andre spill. Etter dette skjer er alt ok etter at jeg tar ut skjermkortet og resetter cmos. Temp er ok på hele systemet, men merket kortet var varmt når man holder det. Frykter at det er noe tull med kortet så sender det tilbake til leverandør imorgen. Endret 15. juli 2008 av ivanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå