Slacks Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hei! Har nå planer om å skifte ut hardisken i den bærbare pc'en min. Det er en IBM Thinkpad x41, og selvsagt bruker den en 2,5" disk, men hva trenger jeg hvis jeg skal kjøpe ny, er det ide eller sata? Og er det bare å skru fast den nye disken eller må man endre instillinger i bios eller lignende? Tenkte å sette inn en disk på 320gb om det er mulig? I det hele tatt lurer jeg på om jeg klarer det og at det ikke er for vanskelig. Noen som vet? Endret 10. juli 2008 av Saltvann Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det ikke bare skru ut harddisken og sjekke hvilken standard det er da ?? Lenke til kommentar
belenix Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 En "gammel" IBM Thinkpad x41 har vel som standard en 40GB IDE disk. Nå er vel største 2,5" IDE disker på 160GB. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 En "gammel" IBM Thinkpad x41 har vel som standard en 40GB IDE disk.Nå er vel største 2,5" IDE disker på 160GB. Disken jeg har nå er en 60gb, men har ikke peiling om dette er en ide eller sata disk? Men ja den er vel "gammel", altså i overkant av to år skulle man tro. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 bare nevner at garanti ryker assap du starter å skru på en data Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hei. Det er bare å sette inn en ny HD. Bios kommer automatisk til å finne hardisken. Vist du skal ha den som systemdisk, så må du inn i bios, regner med at du må skrive inn en KODE. Det er meget mulig at det er en SATA disk siden laptopen er såpass ny. Det er bare til å skru av et deksel under maskinen for å komme til hardisken, så ser du. I Bios så må du boote fra cd for å innstallere windows på nytt. Tror ikke du vil få noe problemer med å innstallere ny hardisk. Lykke til Endret 11. juli 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Hei. Det er bare å sette inn en ny HD. Bios kommer automatisk til å finne hardisken. Vist du skal ha den som systemdisk, så må du inn i bios, regner med at du må skrive inn en KODE. Det er meget mulig at det er en SATA disk siden laptopen er såpass ny. Det er bare til å skru av et deksel under maskinen for å komme til hardisken, så ser du. I Bios så må du boote fra cd for å innstallere windows på nytt. Tror ikke du vil få noe problemer med å innstallere ny hardisk. Lykke til Ok, takk skal du ha. Får den nok til ja. Har såpass peiling at jeg kan installere OS, så da er det bare å sjekke hvilken type disk det dreier seg om. Takk;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå