Gå til innhold

maskinfører bra betalt?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg er en mann på 34,jeg har nettopp kommet inn på yrkesrettet attføring og jeg skal IKKE gå skole..

derimot vil jeg heller ta kurs for å komme fort ut i jobb igjen,men her sliter jeg av valgets kvaler... :)

har vurdert å ta maskinførerkurs,men er usikker.noen her som vet hva begynnerlønnen ligger på?

jeg har ingen erfaring fra dette yrket fra før og har heller ingen utdanning.

har aller mest lyst på plattform/rigg men det virker som det er veldig vanskelig å få jobb der

om man kun tar boredekkskurs..

noen her som har noen tips??vil også gjerne høre fra dere som har andre jobber der man tjener bra,da mener jeg jobber man kan få etter å tatt kurs,og ikke skole :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk http://jobbfeber.no/ , søk under maskinarbeider under "Yrker". Nå vil jeg tro at det vel er slik at de som kommer fra Videregående skole og tar/har fagbrev er mer attraktive og får gjerne litt mer betalt enn de som tar enkle kurs. som feks maskinførekurs. Nå skal jeg ikke påstå at dette er sant over alt, det finnes nok unntak i haugevis.

Lenke til kommentar
hei!

jeg er en mann på 34,jeg har nettopp kommet inn på yrkesrettet attføring og jeg skal IKKE gå skole..

derimot vil jeg heller ta kurs for å komme fort ut i jobb igjen,men her sliter jeg av valgets kvaler... :)

har vurdert å ta maskinførerkurs,men er usikker.noen her som vet hva begynnerlønnen ligger på?

jeg har ingen erfaring fra dette yrket fra før og har heller ingen utdanning.

har aller mest lyst på plattform/rigg men det virker som det er veldig vanskelig å få jobb der

om man kun tar boredekkskurs..

noen her som har noen tips??vil også gjerne høre fra dere som har andre jobber der man tjener bra,da mener jeg jobber man kan få etter å tatt kurs,og ikke skole :)

Siden du er på attføring, får du kanskje sponset CEDE også? Så kan du heller ta maskinførerkurs for egen kost siden. Transport bransjen skriker etter folk, det har også medført til at det har begybt å bli brukbare lønninger rundt omkring. Vet noen har oppi mot 40.000 med et par ivernattinger i uka

Lenke til kommentar

joda,har sett på jobbfeber.no men det virker som mye av tallene der ikke er så oppdatert..

CEDE får jeg garantert om jeg vil,men så har du det der med kjøringen da..

Skal man tjene bra der må man helst kjøre langtransport,på alle slags veier i norge..

Hvor ofte hører man ikke om alle vogntoga som havner i grøfta på vinteren...? :)

Har sjekket ut litt ang lønna til de som kjører kortere strekninger og lønna der er ca den samme som

maskinførere..

Jeg har også vurdert kran,stroppe og sikkerhetskurs for plattform,men det er så mange søkere

for tiden og utdannede folk går foran uansett..

Lenke til kommentar
joda,har sett på jobbfeber.no men det virker som mye av tallene der ikke er så oppdatert..

CEDE får jeg garantert om jeg vil,men så har du det der med kjøringen da..

Skal man tjene bra der må man helst kjøre langtransport,på alle slags veier i norge..

Hvor ofte hører man ikke om alle vogntoga som havner i grøfta på vinteren...? :)

Har sjekket ut litt ang lønna til de som kjører kortere strekninger og lønna der er ca den samme som

maskinførere..

Jeg har også vurdert kran,stroppe og sikkerhetskurs for plattform,men det er så mange søkere

for tiden og utdannede folk går foran uansett..

En stor del av de som sliter på vinteren er biler/sjåfører fra andre land, som ofte har dårlige dekk og ikke kjetting, som er påbudt i tyngre kjøretøy. Så synes ikke du skal bekymre deg for vinteren og norske veier.

Som maskinfører må du nok regne med ofte tøffe tak med spaden i begynnelsen litt avhengig av hvor du havner. Men litt fysisk arbeid har en stort sett bare godt av.

Nordsjøen er vel ganske populært om dagen, så de prioriterer nok folk med utdannelse. Dersom du ikke vil være i "hotell" avdelingen å vaske, servere osv. Da kommer du nok langt med det grunnleggende sikkerhetskurset.

Buss bransjen skriker også etter folk. veldig ryddig og grei jobb. Ligger på drøyt 300.000(med tillegg)+overtid

Lenke til kommentar

For meg virker det som lang-transport har myyye dårligere times-betalt. Har hørt at dem med det dem får feks for en tur til frankriket tilsvarer rundt 100 kr timen for den aktive arbeidstida, å i tillegg tilbringer du gjerne meste-parten av året i bilen langt hjemmefra. I distribusjon har du en "8 tel 4" jobb, å ligger gjerne opp mot 160 kr timen. Grunnen tel at man da får penger ut av lang-transport er vel at man har 11-12 timer arbeidstid i døgnet, å ikke 6-8 slik en distribusjonssjåfør ofte har (avhengig av hvor han jobber å hva han kjører da selvsagt).

Lenke til kommentar

Jeg skulle vel helst hatt både maskinførerkurs og CEDE,men Nav sier vel nei til det tenker jeg :)

Har blitt tipsa om å ta CEDE og begynne å kjøre tippbil da..det sies at begynnerlønna ligger på 160 i timen..?

men det er bare noe jeg har hørt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...