M-J Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde hva med en corsa. hadde selv en slik førstebil. drar greit på de første gira. og bruker så å si ikke noe bensin. jeg klarte fint å få min til å gå på 0.3 på mila. og jeg hadda da en 90 mod med kun 4 gir Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hva med VW golf 1.8 pasadena? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Lenke til kommentar
dTd Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 takker for alle innspill her har vært litt treg med å svare men har vært mye ute i sola i det siste skal se litt mer rundt på finn og autodb de nærmeste dagene;) noen som vet om noen andre bra sider å titte på? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Husk at i tillegg til bilens pris også må betale omregistreringsavgift og forsikring. Så det blir fort en del dyrere enn bare selve bilens kostnad. Ta med det i regnestykket Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Blir fort 10 000 i året, bare til forsikring. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 jepp, klar over det, har rundt 25k i tillegg til at jeg jobber litt, så skal nok klare forsikring osv om jeg finner noe nice til rundt 20k men takk for opplysningen uansett Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Blir fort 10 000 i året, bare til forsikring. Nå er det jo ikke akkurat nødvendig med full kasko på en bil til 20 000,- da. Ansvarsforsikring holder i massevis. Så kan han heller bruke penga han sparer på forsikringen til å reparere det som evt måtte være nødvendig.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hvis du setter ansvarsforsikring på en forelder vil det komme på ca 3000-5000 i året. Kommer ann på hvordan bil man har og hvordan motor den har ect. For eksempel så er BWM eller Mercedes mye dyrere å forsikre en f.eks en Citroen eller Pegeot. Desto mer ungdomsbil / sprek bil det er, desto dyrere er det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 3-5 000,- for ansvarsforsikring? Hvilken bil er det du har sett på da? Ville tippet rundt 1500-2500,- jeg.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Min citroen kostet 3000kr i året Min Toyota kostet 4000kr i året Begge sto på mormi Endret 30. juli 2008 av Wickedlike Lenke til kommentar
dTd Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 men skal uansett ha forsikringa på meg selv... så blir vel fort 10k med bare ansvarsforsikringa, i hvertfall for en audi 80 el bmw, om jeg forstod gjensidig sin kalkulator... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Sjekk flere plasser iallefall, og ikke bare en plass. Prøv også å press ned prisene litt. Jeg betaler 7900 for min bil nå med delkasko, og det er ganske billig med tanke på hvilken bil jeg har, motorstørrelse og min alder. I det værste tilfellet ble jeg tilbydt en forsikring på over 20k fra gjensidige, som var uaktuelt. Nå har jeg forsikring i sparebank1, og har funnet ut at jeg har ganske billig forsikring. I tillegg betaler jeg et ungdomstillegg som jeg får igjen med renter om noen år hvis jeg kjører skadefritt. Endret 31. juli 2008 av Brian Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Som Brian sier, når du skal ha forsikring må du ALLTID shoppe rundt. Sett gjerne selskapene opp mot hverandre og bruk dette til å presse prisen ned. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 hmm rart dette, mener jeg svarte på de 2 innleggene over jeg... jaja, takker for tips til forsikringene men må drøye kjøpet litt til tror jeg :/ vente til jeg begynner på studie, kanskje det vil bli lurt å investere i en bærbar pc først mtp at jeg skal gå dataingeniør... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg betaler ca 8000 i året, for kun ansvar, for 25 000 km i året, inkludert ungdomstillegg. Jeg har forsikring hos Gjensidige. Ligg langt unna IF, forresten, de vil ikke ha ungdommer til kunder, svindyrt hos de. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Om jeg husker riktig så betalte jeg litt over 2000,- (ansvar) i året på Sierraen og Scorpioen da den stod på faren min. For SMART Roadsteren hadde jeg betalt omkring 11700,- (x% bonus pga flere forsikringer) i året for om den hadde stått på meg (jeg har 0 oppspart bonus) Satt den på fattern så nå betaler jeg bare i overkant av 5000,- (full kasko 15k eller 20k km) I året. Har hatt en Ford Sierra 2.3 V6 Ghia -84 og en Ford Scorpio 2.0i CL -89 og sitter med ganske god erfaring med begge. Største problemet med dem var rust. Hadde ikke Sierraen rustet bort hadde jeg ikke gått over til Scorpioen. Nå kjører jeg Roadster og har aldri vært lykkeligere. Endret 8. august 2008 av PantZman Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du får en helt grei Primera P10 (91-96) for den prisen. Ville gått for en 2.0L (SR20DE), veldig god motor, holdbar og går godt. Forsikring er heller ikke særlig dyrt på en Primera. Stort sett det eneste du trenger å sjekke er rust og at det ikke er "klaprelyd" fra registerKJEDET, er ikke reim på disse Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 20k, sprek og pålitelig og ikke Volvo? SKal si du legger lista høyt Eneste du virkelig kan stole på til den prisen er nok Volvo og japsebiler Spesielt Toyota... kan jo være fine de også Audi, BMW og andre luksusbiler synger gjerne på siste vers når de selges så billig..men du kan alltid være heldig Lenke til kommentar
Kestas Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg skulle ha kjøpt en Nissan Primera og 2L petrol er beste valg av 1990 - 1996 modell.(anbefaler ikke 1.6) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Trådstarter kan jo kikke på Toyota Corolla 1,6 XLi hatchback, de er pålitelige og går tålig bra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå