Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

førstegangsbil 15-20k, tips?


dTd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Blir fort 10 000 i året, bare til forsikring.

 

Nå er det jo ikke akkurat nødvendig med full kasko på en bil til 20 000,- da. Ansvarsforsikring holder i massevis. Så kan han heller bruke penga han sparer på forsikringen til å reparere det som evt måtte være nødvendig..

Lenke til kommentar

Hvis du setter ansvarsforsikring på en forelder vil det komme på ca 3000-5000 i året.

Kommer ann på hvordan bil man har og hvordan motor den har ect.

 

For eksempel så er BWM eller Mercedes mye dyrere å forsikre en f.eks en Citroen eller Pegeot.

 

Desto mer ungdomsbil / sprek bil det er, desto dyrere er det.

Lenke til kommentar

Sjekk flere plasser iallefall, og ikke bare en plass. Prøv også å press ned prisene litt. Jeg betaler 7900 for min bil nå med delkasko, og det er ganske billig med tanke på hvilken bil jeg har, motorstørrelse og min alder. I det værste tilfellet ble jeg tilbydt en forsikring på over 20k fra gjensidige, som var uaktuelt. Nå har jeg forsikring i sparebank1, og har funnet ut at jeg har ganske billig forsikring. I tillegg betaler jeg et ungdomstillegg som jeg får igjen med renter om noen år hvis jeg kjører skadefritt.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm rart dette, mener jeg svarte på de 2 innleggene over jeg...

 

jaja, takker for tips til forsikringene ;)

men må drøye kjøpet litt til tror jeg :/ vente til jeg begynner på studie, kanskje det vil bli lurt å investere i en bærbar pc først mtp at jeg skal gå dataingeniør...

Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig så betalte jeg litt over 2000,- (ansvar) i året på Sierraen og Scorpioen da den stod på faren min.

 

For SMART Roadsteren hadde jeg betalt omkring 11700,- (x% bonus pga flere forsikringer) i året for om den hadde stått på meg (jeg har 0 oppspart bonus) Satt den på fattern så nå betaler jeg bare i overkant av 5000,- (full kasko 15k eller 20k km) I året.

 

Har hatt en Ford Sierra 2.3 V6 Ghia -84 og en Ford Scorpio 2.0i CL -89 og sitter med ganske god erfaring med begge. Største problemet med dem var rust. Hadde ikke Sierraen rustet bort hadde jeg ikke gått over til Scorpioen.

Nå kjører jeg Roadster og har aldri vært lykkeligere. :)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Du får en helt grei Primera P10 (91-96) for den prisen.

 

Ville gått for en 2.0L (SR20DE), veldig god motor, holdbar og går godt.

Forsikring er heller ikke særlig dyrt på en Primera.

 

Stort sett det eneste du trenger å sjekke er rust og at det ikke er "klaprelyd" fra registerKJEDET, er ikke reim på disse :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

20k, sprek og pålitelig og ikke Volvo? SKal si du legger lista høyt :p

Eneste du virkelig kan stole på til den prisen er nok Volvo og japsebiler :) Spesielt Toyota... kan jo være fine de også ;) Audi, BMW og andre luksusbiler synger gjerne på siste vers når de selges så billig..men du kan alltid være heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...