Gå til innhold

Adobe Premier Pro og videoformatproblem!

Anbefalte innlegg

Har tatt opp ein del video med mitt Silvercrest DV-767 kamera.

skal begynne å redigere litt film med det, men den viser ikkje bilde, bare lyden.

kan spela av filmen i "monitor" -> det venstre feltet.

Men når eg har lagt filmstykket i timeline'n, og prøver å avspela frå den, så vil ikkje biletet visa.

Kva er det eg må gjera her, er heilt lost :(

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe kluss med videoformatene her. Klippet ditt er 640x480 med 30fps. Det er i bestefall nedskalert NTSC. Sjekk project-settings og se hva slags prosjekt du har. Er det et PAL eller NTSC? Eventuelt noe annet lurt som står der...

Hva for slags kamera er det egentlig du har? Jeg har aldri hørt om det... Og hvordan fikk du videoen fra kamera og inn i Premiere?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart at du kan se fila i monitoren, men ikke på tidslinja... Den fargede snøen du ser betyr at det er noe galt med formatet(kodeken).

• - Åpne Project settings og ta et skjermbilde
  • - Prøv å lag et nytt prosjekt hvor du velger "Custom" med disse instillingene:

desktop

30 fps

640x480

square pixels

Endret av Kenneth Dammyr
Lenke til kommentar

prøvde det custom settings opplegget, det fungerte ikkje, ellers må eg ha gjort noko feil.

prøvde dei forskjellige prosjekt-settings, pal og ntsc, men det var ingen forandring.

prøvde lasta opp fila, men det fekk eg ikkje lov til av forumet, verken i vanleg form eller .zip

nokon som veit ein plass eg kan legga den så dykk kan sjå på den? er på ca 1,5mb

Lenke til kommentar

Hos meg varte filmen i rundt to sekunder?

Uansett, har konvertert den for deg jeg, og den skal nå fungere i Premiere.

http://dump.no/files/793368efabb4/PICT0034_lossless.AVI

Jeg brukte Lagrith lossless codec på videoen. Det betyr at filmen har akkurat samme kvalitet som den du lasta opp, men er nå i et annet format som Premiere støtter. Lyden er i PCM Wav, altså ukomprimert så den har også lik kvalitet. Men filen tar nå litt større plass, men ikke mye.

Men jobber du i Windows? For da kan du installere FFDShow, og da kan du åpne XviD/DivX i Premiere (og flere formater) uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...