Efreet Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har tatt opp ein del video med mitt Silvercrest DV-767 kamera. skal begynne å redigere litt film med det, men den viser ikkje bilde, bare lyden. kan spela av filmen i "monitor" -> det venstre feltet. Men når eg har lagt filmstykket i timeline'n, og prøver å avspela frå den, så vil ikkje biletet visa. Kva er det eg må gjera her, er heilt lost takker for alle svar! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vet ikke hvor ny du er til programmet, men har du sjekka at videosporet er synlig? Samt at det faktisk legger seg video, ikke bare lyd, på tidslinja? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 ja, det legger seg både vidoe og lyd på tidslinja. har prøvd alle layers. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kan du ta et skjermbilde med tidslinja di? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er noe kluss med videoformatene her. Klippet ditt er 640x480 med 30fps. Det er i bestefall nedskalert NTSC. Sjekk project-settings og se hva slags prosjekt du har. Er det et PAL eller NTSC? Eventuelt noe annet lurt som står der... Hva for slags kamera er det egentlig du har? Jeg har aldri hørt om det... Og hvordan fikk du videoen fra kamera og inn i Premiere? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kameraet er eit minnekortbasert kamera som (tydelegvis) lagrer videoen i VGA-oppløysning, og komprimerer den med MPEG4. Er noko problem med dekodinga av videoen reknar eg med. Er so lenge sidan eg dreiv med PPro at eg ikkje hugser kva løysingar det kan vere på dette. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Jeg synes det er veldig rart at du kan se fila i monitoren, men ikke på tidslinja... Den fargede snøen du ser betyr at det er noe galt med formatet(kodeken). - Åpne Project settings og ta et skjermbilde - Prøv å lag et nytt prosjekt hvor du velger "Custom" med disse instillingene: desktop 30 fps 640x480 square pixels Endret 24. juli 2008 av Kenneth Dammyr Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 prøvde det custom settings opplegget, det fungerte ikkje, ellers må eg ha gjort noko feil. prøvde dei forskjellige prosjekt-settings, pal og ntsc, men det var ingen forandring. prøvde lasta opp fila, men det fekk eg ikkje lov til av forumet, verken i vanleg form eller .zip nokon som veit ein plass eg kan legga den så dykk kan sjå på den? er på ca 1,5mb Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Fins det ikke no' sånn Yousendit.com eller noe sånt? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 http://dump.no/ – For middels store filer er dette ei fin filhostingside. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 http://dump.no/files/c8fd82340bac/PICT0034.AVI Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 nokon som blei noko smartare av det? Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) kan du laste opp en gang til? Endret 3. august 2008 av Great Aftabeh Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 gah, frustrerande at den skulle slutta å fungera. her er den igjen: http://dump.no/files/244bc0a97fc1/PICT0034.AVI Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det klippet du har der har i følge VLC XVID-kodek. Premiere Pro støtter verken XVID eller DivX. Det er også noe helt galt med lengden på klippet, siden tiden står oppgitt til 42 min, mens det varer i fire sekunder. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 se om du kan laste ned eit program som kan konvertere fila? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 fila skal bare vare 4 sekunder. Noko ide om kva slags program eg kan bruka til å konvertera det? er heilt fersk på det området. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hos meg varte filmen i rundt to sekunder? Uansett, har konvertert den for deg jeg, og den skal nå fungere i Premiere. http://dump.no/files/793368efabb4/PICT0034_lossless.AVI Jeg brukte Lagrith lossless codec på videoen. Det betyr at filmen har akkurat samme kvalitet som den du lasta opp, men er nå i et annet format som Premiere støtter. Lyden er i PCM Wav, altså ukomprimert så den har også lik kvalitet. Men filen tar nå litt større plass, men ikke mye. Men jobber du i Windows? For da kan du installere FFDShow, og da kan du åpne XviD/DivX i Premiere (og flere formater) uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå