Smif Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Nå har jeg lagt det store egge! Jeg brukte før/testa Vista, så derfor hadde jeg en 250gb winVista (ntfs) Men siden jeg nå bruker ubuntu (på en annen 300gb disk) boota jeg aldri opp win'en mer. Men IDIOT som jeg var hadde jeg fortsatt sinnsykt mye file og dokumenter på den (riktignok mye i backup, men langt ifra alt) Når jeg testa mye fram og tilbake med minnepenner og gparted klarte jeg å formatere ntfs disken min til ext2! *hyyl* Noen som da kan noe om dette? Prog jeg kan bruke? (bruker bare linux nå) Forresten så har jeg ikke skrevet noe som helst over på den! Oppdaget det med en gang... Takker på mine knær hvis noen redder meg ut av dette. Og lover 100% backup til nesten gang! Edit: Leif Endret 11. juli 2008 av Smif Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Det der har jeg aldri prøvd. En mulighet kan være MagicRescue. Det funker finfint på sletta filer. Vet ikke hvordan det er med formaterte partisjoner. Les deg opp grundig før du prøver noe. Du finner det helt sikkert i pakkesystemet til distroen din http://directory.fsf.org/project/MagicRescue/ Endret 10. juli 2008 av gnom1 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Mener det ligger noen verktøy for dette på the ultimate bootdisk. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 PartedMagic LiveCD kommer med programmet testdisk/PhotoRec som skal kunne redde deg ut av situasjonen. atlef. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 PartedMagic LiveCD kommer med programmet testdisk/PhotoRec som skal kunne redde deg ut av situasjonen. atlef. Jepp, har brukt testdisk/PhotoRec, flott program. Men kommer bare halveis. MFT'en har blitt korrupt! Og ja, jeg har boota inn i recovery consolen til win å kjørt chkdsk /f som vistnok skal fiske det. Men det funker ikke det heller. Påstår at disken er "locked". Noen forslag videre? Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nå er ikke ntfs min greie, så kan hende du får bedre hjelp andre steder. Uansett, du kan ta en titt her og prøv deg litt frem: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(..._slettet_fil.3F Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Phu... har det meste tilbake nå... Etter litt jobbing med testdisk og "GetDataBack for NTFS" fant jeg det meste jeg savnet... Fra nå av skal jeg lagte ALT på ext3 og ikke noe mer ntfs! Forresten, er det noe lettere å finne tilbake tapt/formatert data fra en ext3 disk? Tusen takk folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå