julepynt Skrevet 15. april 2003 Rapporter Del Skrevet 15. april 2003 du har vel softmoddet til 9800? jeg får 5266 3dmarks, med standard kjøling http://service.futuremark.com/compare?2k3=493299 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 15. april 2003 Rapporter Del Skrevet 15. april 2003 Har du kjøpt deg Vapo enda? Så at prisen gikk opp på www.databutikken.com/no nå som de fikk inn en leveranse fra danmark. Jeg bestilte før de fikk leveransen så jeg håper de holder den prisen som var da jeg bestilte Er ikke snakk om store forskjellen da, men 500 kroner er da 500 kroner Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 15. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2003 du har vel softmoddet til 9800? jeg får 5266 3dmarks, med standard kjølinghttp://service.futuremark.com/compare?2k3=493299 Nei har ikke softmoddet! Burde muligens gjøre det... Njaal Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 15. april 2003 Rapporter Del Skrevet 15. april 2003 Do it! Do it now! Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2003 Rapporter Del Skrevet 21. april 2003 vil ikke si at overklokkinga di var noe spesielt bra, ville forventet mer ut av en sånn kjøler, klare 375mhz med standard kjøler'n (sapphire) Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 25. april 2003 Rapporter Del Skrevet 25. april 2003 Vil også si meg enig i at resultatet var litt dårlig. Klarer selv 432 på core uten voltmod og uten artifacts. Dette er med vannkjøling. Får et RDA+ i dag som skal voltmoddes, samt at skjermkort skal voltmoddes. Regner med å runde 20000 3DMarks i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 25. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2003 Vil også si meg enig i at resultatet var litt dårlig. Klarer selv 432 på core uten voltmod og uten artifacts. Dette er med vannkjøling. Får et RDA+ i dag som skal voltmoddes, samt at skjermkort skal voltmoddes. Regner med å runde 20000 3DMarks i løpet av helgen. vil ikke si at overklokkinga di var noe spesielt bra, ville forventet mer ut av en sånn kjøler, klare 375mhz med standard kjøler'n (sapphire) Må bare si at det komme ann på hva jeg hadde klart med standar kjøler! GPUen er jo kjølt ned til ca 0 grader, det skal jo hjelpe på. Og RansoM klarer du å kjøre 3Dmark 03 med 432 uten artifacts så er jeg imponert / du er heldig! Njaal Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. april 2003 Rapporter Del Skrevet 25. april 2003 Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke klarer å overklokke lengere enn 330/350 på mitt Hercules kort uten å få artifacts? Jeg har en kabinett temperatur som ligg på 25-28°C Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2003 Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke klarer å overklokke lengere enn 330/350 på mitt Hercules kort uten å få artifacts? Jeg har en kabinett temperatur som ligg på 25-28°C Jeg ville sjekket om det er god kontakt mellom kjøler og GPU, evt legge på et tynt lag Artic Silver 3. Men det kan hende du bare er uheldig med chipen din.... Njaal Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 5. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2003 (har ikke lest alle replyene) men har du tatt bort shimmen ?, den er ca. 0,5mm høyere enn core'n, det vil nok øke overklokkinga betraktelig. Med den kjølinga er jo voltmodding et must, da vil du nok nærme deg 430++ Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2003 (har ikke lest alle replyene) men har du tatt bort shimmen ?, den er ca. 0,5mm høyere enn core'n, det vil nok øke overklokkinga betraktelig. Med den kjølinga er jo voltmodding et must, da vil du nok nærme deg 430++ Nei, har ikke tatt bort shimmen, men kjøleren har en "dybde" som gjør at den ikke tar borti denne(tror jeg). Skal sjekke det en dag jeg gidder. Voltmod er vel det neste tror jeg. Njaal PS: Takk for tipset! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 9. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2003 vær forsiktig med voltmodden, ikke gi for mye volt, elektron migrasjon er noe drit. greit nok at skjermkort fort blir gamle, men det er ikke noe gøy når kortet bare varer et halvt år før det konker. Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor bare 5300 marker? Er det pga gamle drivere? Jeg får jo over 5400 med "modda" 9500 kort og en del lavere klokk. 350/310. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor bare 5300 marker? Er det pga gamle drivere? Jeg får jo over 5400 med "modda" 9500 kort og en del lavere klokk. 350/310. Ja tror det var 3.1 Får sikkert høyere nå med 3.4 og litt "optimalisering"... Lenke til kommentar
picachu Skrevet 9. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2003 (har ikke lest alle replyene) men har du tatt bort shimmen ?, den er ca. 0,5mm høyere enn core'n, det vil nok øke overklokkinga betraktelig. Med den kjølinga er jo voltmodding et must, da vil du nok nærme deg 430++ shimmen ?? kan man ta bort den ? Har waterchill på Hercules 9700 pro. Bilder her : vga1 and vga2 . Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2003 må bare få si at.. eg har ikje godt av slike forum. nå ligger det strax MCW50T Swiftech GPU-vannblokk, m/peltier i postkassa mi. og eg må innrømme.. Denne posten va det så fikk meg til det. Rådigg å bruke gudde gudd vannkjøling til GPU. åsså med peltier attpå Glede meg vilt.. masse vifter skal vekk fra kabinettet nå etterhvert. Operasjon "vekk med viftene" hehe Guddegudd artikkel om Radeon kortet ditt Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2003 må bare få si at.. eg har ikje godt av slike forum.nå ligger det strax MCW50T Swiftech GPU-vannblokk, m/peltier i postkassa mi. og eg må innrømme.. Denne posten va det så fikk meg til det. Rådigg å bruke gudde gudd vannkjøling til GPU. åsså med peltier attpå Glede meg vilt.. masse vifter skal vekk fra kabinettet nå etterhvert. Operasjon "vekk med viftene" hehe Guddegudd artikkel om Radeon kortet ditt Gled deg det er kult, blir ca 18 år yngre når jeg fikk den. Gledet meg som en liten unge :-) hehe Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 10. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2003 forresten sett hvor mange visninger denne tråden har hatt ?? traff spikeren på hodet med denne tråden ja Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2003 forresten sett hvor mange visninger denne tråden har hatt ?? traff spikeren på hodet med denne tråden ja Bra det da, da er det verdt det lille extra strevet det var med å lage den :-) www.microplex.no burde ha sponset meg med den MCW50T, det har sikkert tjent den inn igjen :wink: Lenke til kommentar
Orak Skrevet 10. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2003 Er det ikke dumt å bruke vodka å tørke bort kjølepasta med?Jeg trodde det satt igjen noen rester. Jeg brukte kondensfjerner som jeg kjøpte på bensinstasjonen for 14 kroner Vodka er faktisk ikke så bra Men derimot neglelakkfjerner er mer futt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå