Gå til innhold

Peltier kjølt R9700 PRO (MCW50T)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"]Sjekk det nå oppdatert...

391MHz er et bra resultat uten voltmod.

(PS: Leste om en kar på http://www.overclockers.com.au/ som kjørte 410MHz med voltmod og den kjøleren jeg har i dag!)

 

Naal

Det var godt å høre, men voltmod er jo obligatorisk med den kjøleren du har. :p

 

Vet det men jeg brude jo helt klart være fornøyd med 390, Det er i hvertfall over vanlig vannkjøling...

Lenke til kommentar
"]Vet det men jeg brude jo helt klart være fornøyd med 390, Det er i hvertfall over vanlig vannkjøling...

Ingenting er raskt nokk for en overklokker :p, men jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å brenne opp et så nytt og dyrt kort. Senka motstanden litt på voltmodden min slik at jeg har 1,7V på VPUen.

Lenke til kommentar
"]Vet det men jeg brude jo helt klart være fornøyd med 390, Det er i hvertfall over vanlig vannkjøling...

Ingenting er raskt nokk for en overklokker :p, men jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å brenne opp et så nytt og dyrt kort. Senka motstanden litt på voltmodden min slik at jeg har 1,7V på VPUen.

Kunne godt tenkt meg å voltmodde for å gjøre det hele litt mer extremt.. :-)

Men først Må jeg bygge meg nytt kabinett, med BIE2 for tempen på vannet er for høy. (Skal ha peltier på prosessoren også...)

Njaal

Lenke til kommentar

Så bra ut det der, men hadde regna med at du kom høyere kjører selv med innstillingen 383/360 med bare vannkjøling

Du har ikke voltmod?

Det kommer endel ann på hvor heldig du er med GPU. Hadde vi kunnet sammeligne med hva vi hadde klart med stock-kjøler så hadde det vært lettere å se forskjellen.

 

Njaal :roll:

Lenke til kommentar

Hei Njaal.

 

Kjempebra! Godt skrevet og mange fine bilder. Dette kunne med fordel ha vært postet som ordinær artikkel hos www.overklokking.no i stedet for bare her på forumet. Da ville sikkert mange flere lest det testen din, og www.overklokking.no ville blitt veldig glade for slike tilskudd til det materialet de klarer å produsere selv.

Lenke til kommentar
Hei Njaal.

 

Kjempebra! Godt skrevet og mange fine bilder. Dette kunne med fordel ha vært postet som ordinær artikkel hos www.overklokking.no i stedet for bare her på forumet. Da ville sikkert mange flere lest det testen din, og www.overklokking.no ville blitt veldig glade for slike tilskudd til det materialet de klarer å produsere selv.

Takk! -> Det var hyggelig.

Jeg kontaktet ok ved [email protected] og spurte om de hadde tenkt å kunne linke fra hovedsiden til bra forumtråder? Slik de gjør på bla http://www.overclockers.com.au/

Han sa han skulle tenke på det.

 

Njaal

Lenke til kommentar
Fin test men jeg synes resultatene dine i 3dmark03 var til dels svært skuffende, jeg får 5254  :D  poeng med en t-bird 1400, 512ddr333(cl2), og et BBA radeon 9700pro @ 405/371,25  :woot: og da er det kun sjermkortet som er klokket....

menmen...

CPU har lite å si i 3DMark03 skjermkortet blir helt klart flaskehals i de fleste tilfeller.

 

Njaal

PS: Bra klokking av GPU, voltmod?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har tenkt å gjøre det samme på mitt kort etter at jeg har instalert vannkjølinga.

 

Men hvor mye får du i score hvis du ikke kjører cpu test?

jeg tror ikke du får så mye da, for jeg får 4300 poeng med 357/324

Men så har jeg bare en xp2000 som ikke er klokket for øyeblikket.

Med sputest får jeg lavere score enn å bare kjøre de grafiske testene.

Lenke til kommentar
har tenkt å gjøre det samme på mitt kort etter at jeg har instalert vannkjølinga.

 

Men hvor mye får du i score hvis du ikke kjører cpu test?

jeg tror ikke du får så mye da, for jeg får 4300 poeng med 357/324

Men så har jeg bare en xp2000 som ikke er klokket for øyeblikket.

Med sputest får jeg lavere score enn å bare kjøre de grafiske testene.

 

CPU testen teller ikke med på scoren.

Men den blir nok høyere pga god CPU.

 

Njaal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...