Sagacious Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Her kommer en liten selvlagd test av MCW50T. Det ble litt lite bilder av monterningen pga ble litt ivrig.... Tok først av vifta(lurt ikke sant) Skulle så rense prosessoren(GPU) Og da tar man hva man har for hånden! Her er resultatet: Kunne vært renere men men, det var ikke så lett med Absolutt. Fylte så området rundt GPU med Swiftech dielektrisk fett. Så tok jeg et tynt lag med Artic silver III oppå GPUen. Slik: (Bilden tatt fra Switech sin hjemmeside) Moteringen er så enkel at selv mor...osv Ferdig motert ble det slik: (Morsomt med alle overgangene for å få det til å passe med Koolacne slanger) :wink: Så er det testingen! CPUen min er en Barton 12,5*170 (Ca 3000+) på et ASUS A7N8X. Først en liten test uten noe overklokking av GPU: Brukte Rivatuner2.0 til overklokking! (Har bare testet med GPU frekvens da minne ikke kjøles eller gjøres noe annet spesielt med.) Startet med å kjøre den rett opp i 350Mhz Her merket jeg ingen ting(artifacts)... Så da var det bare i gi gass! Prøvde så 365Mhz: Kan si at jeg ikke er langt unna 5000! (Det må bli målet) 370 here we go: Ja jeg klarte det! 5000+ :-) Og enda er minnet uklokket! Så tenkte jeg måtte prøve mer! Men prøvde 375 og fikk mye "svarte prikker"(artifacts) i 3dmark03. Jeg prøvde ikke å tyne minnet så mye, me satte det opp til 330MHz og fikk disse resultatene: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6157420 http://service.futuremark.com/compare?2k3=435660 Beklager at det ikke var med noen tempraturer i denne testen, det eneste jeg kan si er at tempen på vannet lå på ca 27grader. Og til dere uten bredbånd som klager over at denne tråden ble tung og laste, vil jeg bare si "synn, trist, leit" Har også et lite tips å komme med. Jeg kjøpte et par "slangeklemmer'e" hos biltema: DIsse er meget kjekke når man skal montere noe inn eller ut av vannkjøling, uten å måtte tømme for vann! STORT bilde av de! Og helt til slutt kommer en liten illusjon (Se nøye etter så vil du se en båt i bakgrunnen!) OPPDATERING I dag fikk jeg en lekasje i systemet mitt, men det er som de sier: ikke noe er så dårlig at det ikke er godt for noe! Jeg fant en knekk på en slange som gjorde at gjennomstrømmningen av vann mildt sagt ble redusert! Derfor nye tester! (Gjør oppmerksom på at resten av Testene er men mem satt til 330.) Dermed var det bare å fortsette der jeg slapp! Satte rivatuneren til 375- noe som den oversatte til 378 Ikke noe problem i det hele tatt!!! 8) Neste steg ble 385. Og ja jeg gikk ned i antall marks.... XP(microsoft) gjorde sikkert noe veldig fint uten at jeg egentlig skulle merke noe..... Men dette også gikk bra, og nå beggynner jeg og bli rimelig fornøyd med det jeg har kjøpt Da kjører vi på med 390 Ja det gikk også greit. Prøvde 395, men det ble endel små svarte prikker i 3dmark03. (Troll) http://service.futuremark.com/compare?2k3=445914 Håper dere likte oppdateringen! Njaal Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Bra den der ! Men ville det ikke lønnt seg med kjøling av ram-brikkene på grafikkortet ? Netconnection selger noen fine noen som passer 9700 pro. Da kunne du klokke ram'n høyere også, og dermed oppnå høyere poengsum. Eller gjøre det skikkelig profft. lage vannblokker som passer til ramene. Har faktisk sett det før en stand. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Litt skuffende overklokkingsresultat... Hvor mye klarte den med standard kjøleribbe? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Fin minitest det der Hva slags spenning kjørte du TECet på da og hva slags PSU ble benytta? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Bra overklokklokking det der.. Såg ikke noe båt på den illusjonen.. :wink: Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Fin minitest det der Hva slags spenning kjørte du TECet på da og hva slags PSU ble benytta? TECet ble kjørt på en 12V, PSUen er en 550w Enermax. Bra at dere setter pris på at jeg legger i litt jobb på slike tråder. Vi kunne fått mye mer lese stoff på overklokking.no hvis flere gjør som meg. Litt skuffende overklokkingsresultat... Hvor mye klarte den med standard kjøleribbe? Det testet jeg aldri. Så vi får ikke noen sammenligning der. Sorry. :wink: Lenke til kommentar
manpower Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Bra den der !Men ville det ikke lønnt seg med kjøling av ram-brikkene på grafikkortet ? Netconnection selger noen fine noen som passer 9700 pro. Da kunne du klokke ram'n høyere også, og dermed oppnå høyere poengsum. Eller gjøre det skikkelig profft. lage vannblokker som passer til ramene. Har faktisk sett det før en stand. er ikke slangene i veien? på to av de minne brikkene? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 "]Og til dere uten bredbånd som klager over at denne tråden ble tung og laste, vil jeg bare si "synn, trist, leit" Tung å laste? Pøh! Syns det gikk greit jeg! (64K ISDN) Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 "]Og til dere uten bredbånd som klager over at denne tråden ble tung og laste, vil jeg bare si "synn, trist, leit" Tung å laste? Pøh! Syns det gikk greit jeg! (64K ISDN) Ja da klager du ikke da.... :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Tommelen opp for den testen her! Har du bilder av hele maskina også? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Tommelen opp for den testen her! Har du bilder av hele maskina også? Ja her. HelePCen Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 "]Tommelen opp for den testen her! Har du bilder av hele maskina også? Ja her. HelePCen Hmm.. Koolance.. Hvilke temperaturer holder du på CPU? Har hørt at de 80mm viftene bråker en del.. stemmer det? Prøver å holde meg så langt unna 80mm som mulig, jeg.. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 15. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2003 Det kunne vært kjekt å vite hvor mye du tjente på denne kjølingen i forhold til orginal kjøling? Ellers Nice Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Hmm.. Koolance.. Hvilke temperaturer holder du på CPU? Har hørt at de 80mm viftene bråker en del.. stemmer det? Prøver å holde meg så langt unna 80mm som mulig, jeg.. Har byttet de ut med en 120mm og en 80mm støyen er litt mindre tror jeg, men har ikke målt den. CPU tempen min ligger rundt 40-45Grader. Njaal Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 16. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Er det ikke dumt å bruke vodka å tørke bort kjølepasta med? Jeg trodde det satt igjen noen rester. Jeg brukte kondensfjerner som jeg kjøpte på bensinstasjonen for 14 kroner Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Er det ikke dumt å bruke vodka å tørke bort kjølepasta med?Jeg trodde det satt igjen noen rester. Jeg brukte kondensfjerner som jeg kjøpte på bensinstasjonen for 14 kroner Jo det er det sikkert, men jeg var som jeg skrev ivrig. Og tok det som var sprit næremest meg. Den renser den også. :-) Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 16. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Shimen som lå på VPUen på 9700 Pro kortet mitt at bygde høyere enn selve kjernen. Den ville ha hindra skikklig kontakt etter jeg tok av ribba for å legge på AS3 i stedet for guffa som var der fra før av, derfor tok jeg av shimen også. Kortet gjør nå 378/338 (klarer 389/338 i 3DMark2001) mot 351/331 før etter dette og en liten voltmodd. Får 17714 3DMarks nå. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Fint at noen lager sånne "miniartikler" på forumet, slik skulle det vært flere av :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Fint at noen lager sånne "miniartikler" på forumet, slik skulle det vært flere av :wink: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2003 Ja... hadde jo vært fint.. jeg putta nye køleribber på mitt GF2Ultra, men jeg var så ivrig at jeg bare tok bilder av det ferdige resultatet. Skal ta bilder under prosessen neste gang jeg gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå