Gå til innhold

Ulemper ved chipping?

elpus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man er litt uforsiktig kan det hende at man briker maskinen hvis man f.eks. oppdaterer den feil.

Har hørt at ved at man leser brente spill blir laseren / lesehode mere slitt. Vet ikke om det er sant eller ikke.

Har også hørt folk som har en chip som gjorde at de ikke fikk spilt den orginale SSMB, men den feilen er kanskje fikset nå.

Hvorfor chippe i det hele tatt? Nintendo blokkerer homebrews ofte, så for å være på den sikre siden bør man kanskje bruke maskinen som den er beregnet for.

Lenke til kommentar

jeg hadde tengt til å chippe for å spille pal spill (så kom freeloader<3) ulempene er som følger:

1.hvis du spiller et nytt (såpass nytt at det krever at du updater) spill fra en annen region blir wiien din bricka og du kan aldri bruke den igjen.

2. hvis du installerer chipen feil (noe du antageligvis kommer til) blir wiien ødelagt

3. hvis du spiller online blir kan nintendo merke det og "sku av" wiien din, ikke bare online-tjenester (utifra min tolkning av instruksjons heftet)

4. det vil sinke ned wiien din slik at spill lagger, og spill som krever mye av wiien slik som smash bros ikke vil funke

5. det er ulovlig, backups eller nei, nintendo har saksøkt folk fordi de lasta ned roms til pc av gamle spill de eide, da tror jeg ikke de vil nøle med å saksøke en som laster ned wii spill han ikke eier...

6. det er ulovlig. du skal ikke gjøre det!

7. hvis du updater wiien og chipen plutselig ikke funker (så vil ikke noen av spilla funke, eller vc spille for den slags) så vil du nok aldri kunne bruke wiien igjen, de som lager chiper tar heller å kaster seg over på en ny fremfor å lage en patch til den som ble blokert.

8. det er ulovlig

Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Jeg er ikke ekstremt hypp på å gjøre dette.... Ville bare høre hvordan det funka !

Men åssen funker freeloader da? Er det bare sånn at man kan spille spill fra andre soner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...