Gå til innhold

1080i/p fra min Xbox 360

Anbefalte innlegg

Opprinnelige spørsmål (som har blitt løst):

Satte opp et nytt TV-bord, og i den anledningen var Xboxen koblet ut. Da jeg nå koblet den opp igjen ser jeg at den røde fargen er forsvunnet. Jeg har sjekket at alle komponentkablene er koblet (riktig) i og enden av denne er koblet i Xboxen. Kan ikke forstå hva problemet her er.

Noen flinke folk der ute som vet hva dette kan være? :)

Dermed kommer jeg med et nytt et:

Jeg har en Xbox som ble kjøpt på releasedag. Dvs. at det er av den første typen Xboxer som ble produsert. Jeg vil gjerne vise 1080i/p fra Xboxen min, men jeg ser at dette ikke går med komponentkabel ettersom jeg tror bildet er 720p. Jeg har en HDMI-kabel, problemet er jo bare det at det er ingen tilkoblingsmuligheter for denne på Xboxen min. Kan dette løses på noen måte?

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes kun ett fåtall spill som rendres i 1080p.

De blir som oftest rendret i 720p og oppskalert til 1080p, dermed får du ikke flere detaljer.

Viktig å legge merke til at det er vesentlig forskjell på 1080p og 1080i også.

Hvilken TV har du, hvilken oppløsning kjører du, og hvilken tilkobling bruker du?

Lenke til kommentar

Har en LG37"5000 tror jeg den heter. Jeg kjører 1080p og bruker komponentkabelen som fulgte med Xboxen. Jeg spiller FIFA08 som skal kunne kjøres i 1080p slik det står bakpå coveret. Men la meg ta et eksempel: dashboardet på Xbox 360. Øverst til venstre på nesten hver side har vi en liten boks. Inni den står det "Gamerscore" hvor G'en er utringet i svart. Hos meg har den svarte sirkelen elendig kvalitet. Skal det være sånn?

Kjører forresten dashboardet på Xbox 360 1080p?

Lenke til kommentar

Dashboardet til XBox 350 er merkelig nok ikke laget "i" 1080p.

Er nok derfor det ser litt merkelig ut.

Og tror nok at Fifa 08 heller ikke blir rendret i 1080p, men i 720p og så oppskalert av Xboxen.

Er bare noen veldig få som har 1080p som native oppløsning. Forskjell på 1080p bakpå coveret og om det blir opprinnelig rendret i 1080p

Halo 3 er jo ett lysende eksempel.

Det er jo fullt mulig å vise spillet i 1080p, og det sår også det bakpå coveret, men det blir rendret i kun 640p og så oppskalert resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...