siDDis Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Dette er kritikk mot at dykk maser om trådemner som ikkje er bra nok. Det er fleire som er heilt greie, som forklarer kva tråden handler om. Sjølvsagt er det alltid eit forbetringspotensiale, men kor langt skal det gå? Eg refererer spesielt til denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=973985&hl= tittelen der forklarer jo meir enn godt nok kva det dreier seg om. Dette er ikke kritikk som er rettet mot ilpostino aleine, som forøvrig gjer ein kjempejobb. Men gå å be om enda meir detaljerte trådemner som i dette tilfellet synes eg er å be om for mykje. Endret 10. juli 2008 av siDDIs Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Enig. Tittelen sier kanskje ikke så mye hvis man ser på den, men når man ser hvilket forum det er postet i skjønner man sammenhengen med en gang. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Tittelen som er der "Guide for nybegynnere!" er jo faktisk ikke spesielt beskrivende og kan til og med ses på som misledende. Med utropstegn gir brukeren inntrykk av at han har laget eller funnet en guide for nybegynnere og vil informere om dette. Det brukeren faktisk skriver er at han lurer på om de i kategorien har noen guider å anbefale for han/nybegynnere generelt. Bare det å endre fra "!" til "?" vil gjøre tittelen mye mer beskrivende. Det neste som kan være litt usikkert er hva han egentlig spør om. La oss sette det på spissen. Han kan i teorien spørre om dette: - Hva er en guide for nybegynnere? - Har dere lest en guide for nybegynnere? - Vil dere anbefale nybegynnere å lese en guide for nybegynnere? - Hva inneholder en guide for nybegynnere? - Hvilken guide for nybegynnere vil dere anbefale? - Hvordan lager jeg en guide for nybegynnere? - Skal vi sammen lage en guide for nybegynnere? - Evt. mer. Jeg kan dog forstå at du mener den mest logiske løsningen av de over her, når ikke annet er spesifisert at han ønsker hjelp med å finne en god guide for nybegynnere, men det kan likevel være like viktig å spesifisere. Igjen; de overnevnte eksempler er satt på spissen. Til sist, dette er ikke like viktig for alle kategorier. Men i enkelte kategorier som f.eks er midlertidige, som samtlige av kategoriene under Spillforum - For de mest omdiskuterte er. Er jeg selv veldig påpasselig med å inkludere tittel på for eksempel spillet det gjelder, selv om emnet ligger i en kategori som er dedikert til akkurat det spillet. Jeg gjør deg og ellers, men spesielt i kategorier jeg ser på som midlertidige. Det gjør det ikke bare mindre forvirrende for senere besøkende om for eksempel en kategori senere blir slått sammen med en annen, men det bidrar også til at folk kan utnytte den avanserte søkefunksjonen bedre som blant annet støtter søk i titler uavhengig av om kategorien senere blir slått sammen med en annen eller ikke. Forslag til det jeg mener er optimale emnetitler til det emnet. - Har dere noen Javascript-guider å anbefale? - Vet dere om gode Javascript-guider på nett? - Vil lære Javascript. Noen guider å anbefale? - Søker en Javascript-guide for nybegynnere, på nett. - Ønsker hjelp til å finne enkle Javascript-guider på nett. Ingen av disse er for lange for emnefeltet. Endret 10. juli 2008 av TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg