Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne riktig kabinett

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Har nå Cosmos fra Cooler Master... Dette er varmt med 3x 9800GTX i sli. Så til saken, jeg trenger altså et kab. med god(ekstremt god?) gjennomstrømning. Liker gjennomtenkte løsninger så jeg vil gjerne også ha vifte til HDDs. Av kabinetter jeg har hatt tidligere så er det Chieftec Mesh som har vært kaldest, men også det som har bråket mest. Cosmos' selges snarest forøvrig... funker grlitrende med 1 skjermkort.. men ikke med 3.

God luftgjennomstrømning, gjerne 5+ vifter totalt

Plass til 3 skjermkort (vannkjølte).

Bør se pent ut, men ikke et "must" :)

Pris: spiller ingen trille

Har dere forslag?

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen radiator er det du har? Dual eller Trippel? (siden du har vannavkjølte skjermkort)

Kabinett: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...a&mcat=c433

Du får det også i svart, men det er utsolgt. Hvis det er vannkjøling du har, så er dette kabinettet perfekt når det gjelder plass og modding! Du kan skjære ut et hull i topp som passer til opptil 1 stk 120.3 radiator. Veldig gode moddemuligheter og sånt på det. Jeg har selv tenkt til og bestille nesten det samme kabinettet (forskjellen er at det er svart, og det har ikke sånn dør foran) med ferdigkuttet hull til en ThermoChill PA 120.3 radiator fra chilledpc.co.uk når jeg har får råd til alt det andre vannkjølingsutstyret.

PS. Det er også holdere til lange skjermkort som 9800GTX på siden .

Lenke til kommentar

Kan det være noe galt med vannkjølingen din siden du synes det blir for varmt. Poenget med vannkjøling er at du flytter varmen vekk fra resten. Gjør du ting riktig så vil ikke skjemkortene sin varme smitte over på resten av luften i kabinettet i like stor grad som med luft kjøling. Siden du har såppas mye hw og pris ikke har noe å si ville jeg sett på fulltower kabinetter.

Husk på at du må ha en vifte over skjermkortene uansett om du har vannkjøling eller ikke når du har så mange. De den stillestående luften rundt dem raskt vil bli varmet opp.

Du må nok ha minimum en trippelradiator som er 5 cm tykk. Noe mindre vil ikke kunne hamle opp med varmen fra disse 3 skjermkortene. Hvis du har CPU i samme loop er det eikke rart at du har varme problemer.

Ville selv vurdert:

Silverstone TJ07

Lian Li PC-A7010B (meget kjekk hdd løsning)

Lian Li PC-A77B (vifte over gpu)

Lian Li ARMORSUIT (PC-P80-B) (personlig synes jeg det ser ut som et helvette. evt med andre vifter som ikke lyser vil det bli bedre men det skal kjøle meget godt uansett hvordan diskoteket ser ut fra den)

Lenke til kommentar
Kan det være noe galt med vannkjølingen din siden du synes det blir for varmt. Poenget med vannkjøling er at du flytter varmen vekk fra resten. Gjør du ting riktig så vil ikke skjemkortene sin varme smitte over på resten av luften i kabinettet i like stor grad som med luft kjøling. Siden du har såppas mye hw og pris ikke har noe å si ville jeg sett på fulltower kabinetter.

Husk på at du må ha en vifte over skjermkortene uansett om du har vannkjøling eller ikke når du har så mange. De den stillestående luften rundt dem raskt vil bli varmet opp.

Du må nok ha minimum en trippelradiator som er 5 cm tykk. Noe mindre vil ikke kunne hamle opp med varmen fra disse 3 skjermkortene. Hvis du har CPU i samme loop er det eikke rart at du har varme problemer.

Ville selv vurdert:

Silverstone TJ07

Lian Li PC-A7010B (meget kjekk hdd løsning)

Lian Li PC-A77B (vifte over gpu)

Lian Li ARMORSUIT (PC-P80-B) (personlig synes jeg det ser ut som et helvette. evt med andre vifter som ikke lyser vil det bli bedre men det skal kjøle meget godt uansett hvordan diskoteket ser ut fra den)

Takk for bra tips folkens. Det er som du sier 3 slike kort blir for varmt uansett... Vannkjølinga mi er ikke spesislt bra Zalman Reserator 1 V2, med en diger bordstående vifte som blåser på reseratoren. Skal montere inn 1 radiator med 2 vifter minimum. Takk for radiator tipset. Noe annet enn Full/Maxi tower er uaktuelt pga at løften må få sirkulert ordentlig. Med all hardwaren jeg har nå så er det proppa i et Cosmos (Fulltower.)

Lian Li PC-A77B: Denne ser meget lovende ut og var faktisk en av de jeg kom fram til før jeg rakk å lese tråden.

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Har du sett de nye kabinettene til Lian-Li? Kan kanskje være noe for deg.

Ja de ser ikke dumme ut de. Jeg sjekket dette... Lian Li PC-A7010B etter tips fra MoDzoNa, og det ser meget lovende ut etter min mening med 4 vifter i front og 2 blås ut bak? Alle var vel 140mm hvis jeg husker riktig. Ser det ut som noe som kan funke til tri-sli oppsettet. Det er forsåvidt også tilgjengelig i butikkene nå noe som er en fordel.

Jeg er forøvrig enig i at Armosuit serien ikke ser så veldig bra ut.

Jeg tror jeg har bestemt meg for Lian-Li PC-A7010B. Bra størrelse, nok vifter. Noen som har et alternativ til dette?

Endret av s0und
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...