kesse Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Mitt første forsøk på å skape litt "dybbe" om man kan kalle det det. Bildet er tatt i HDR. Edit: Huff, det bildet jeg la ut her virker VELDIG blast og fælt kontra det jeg har på maskinen. Hva kan være feil? Endret 12. juli 2008 av Patience Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Edit: Huff, det bildet jeg la ut her virker VELDIG blast og fælt kontra det jeg har på maskinen. Hva kan være feil?Nettlesaren klarer ikkje vise bilete i fargerommet Adobe RGB. Konverter til sRGB før/når du lagrer. Edit --> Convert to profile i PS. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg har en følelse av at dette kommer til å se ut som et bilde tatt av Ken Rockwell når fargene kommer på plass. Inntil da er det litt annerledes. På en god måte. Men det er jo ikke slik det ser ut, så konverter til sRGB. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Likte fargene jeg, sånn som det ser ut nå så minner det om en god krysning mellom gammelt og nytt Lenke til kommentar
kesse Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Bildet ble faktisk ikke så verst slik som det var når jeg fikk sett litt mer på det, men det så blast ut ved første øyenkast. Her er hvertfall orginalen... Var faktisk ikke så stor forskjell Endret 10. juli 2008 av kesse Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ok. Det var jo ikke så stor forskjell. Det betyr at jeg liker det. Jeg liker de blasse fargene. De virker litt bleket. Jeg liker rett og slett det at du har gått motsatt vei av de fleste andre. Men var det nødvendig med HDR til dette motivet da? Lenke til kommentar
kesse Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Nødvending var det kanskje ikke, men jeg liker de detaljene et HDR bilde gir deg. Jeg har bare gitt det en mild "touch" av HDR, så det ser fortsatt realistisk ut. Jeg tok et bilde uten HDR også, ikke stor forskjell fra det jeg har lagt ut, men litt mer naturtro farger. Edit: Forresten, hva ville Ken Rockwell ha gjort med bildet?? Endret 10. juli 2008 av kesse Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tja som jeg "kjenner han" ville han satt maks fargemetning og skarphet i kamera + litt til om mulig.... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tja som jeg "kjenner han" ville han satt maks fargemetning og skarphet i kamera + litt til om mulig.... Jeg ventet meg et bilde som EspenE beskriver. Det kan nemlig være ganske store forskjeller på webvisning av aRGB. I dette tilfellet ikke fullt så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå