Bassibi Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei. Jeg har 2 spørmål angående min Chrysler Stratus 2.0LE -97mod, man.gir. 1. Har i noen måneder nå hatt bobling fra motoren når denne slås av. Når jeg åpner panseret, kommer dette fra kjølevæskebeholderen. Væskenivået er fint, og temperaturen i dashbordet er som normalt. Er ingen bobling når bilen går, men etter å ha kjørt i 10 min, vil denne komme når motoren slås av. Var inne v. autoriser verksted, men de hadde ikke hørt noe, og hadde målt kjølevæske til fin temp. Hva kan dette egentlig være? (har byttet kjølevæske, og er samme viset) 2. Har i det siste fått en rasle-lyd fra bilen. Har vært vanskelig å lokalisere, men høres ut som noe som slenger i mellom. Verkstedet fortalte at dette var veldig vanlig på mange biler, og at det kom fra varmeskjoldet sannsynligvis. Hva er varmeskjoldet, og kan noe gjøres med dette ? Er mest ved akkurat 2-3000 rpm. Skal på ferie me bilen neste uke, så hadde vært greit å fått vite hva dette er før det da ! Takker for alle svar, hilsen NYBEG. Lenke til kommentar
Revi Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Må jo nesten komme inn luft i kjølesystemet, og mest nærliggende er å tro at du har en smule defekt topp-pakning. Hadde en gang en Mazda 323 hvor dette skjedde. Når bilen var varm og sto og gikk, så kom det luftbobler opp av ekspansjonstanken. Viste seg å være en liten lekkasje i topp-pakningen. Lenke til kommentar
Bassibi Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Vil det si at det er overhengende sannsynlig at topplokket vil ryke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå