Kvartermester Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Ønsker kritikk på dette bildet Her er den nye versjonen blei denne bedre? Bildet er tatt på en tur i Bergen sentrum, og motivet er en av de uttallig benkene som står rundt vågen. Hakke gjort så mye annet med bildene enn å konvertere til BW og økt kontrasten. Exif på det nye bildet: Nikon D300 Tamron 17-50mm f 2.8 Blender: 32 Ekspo: 1/60 Iso: 200 Brennvidde: 50mm Exif: Nikon D80 Tamron 17-50mm f 2.8 Blender: 11 Ekspo tid: 1/125 s Iso: 100 Brennvidde: 50mm Hva tenker du om bilder, hvilke tanker for du? tips,ris og ros tas i mot med takk Endret 7. oktober 2008 av Kvartermester Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Fine linjer, men ikke særlig spennende, litt tamt på en måte. Muligens ville det passet bedre i sephia eller farger? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Farger, vil jeg tro. På den benken har jeg nok kvilt ræven mange ganger, som vi sier her vest. De er faktisk overraskende gode å sitte på. Men hvorfor har ikke jeg forsøkt meg på dette motivet? Fordi jeg faktisk ikke har fått det med meg. Noe jeg ikke forstår. Det blir kanskje litt kjedelig for mange, men jeg synes mønsteret er så fint at det holder selv til vegg. Hvis det tekniske hadde vært basert på riktig vurdering. Du har valgt å leke med DOF, evt du hadde for lite lys. Dette motivet har så enkelt innhold, og strukturen hjelper til med å bære bildet, så blir det feil å bruke begrenset DOF. Det myker opp et bilde som ikke skal være mykt. Dynamikken bremses av at det blir gradvis mindre skarpt. Om nødvendig må du ha med stativ neste gang, for du trenger absolutt dybdeskarphet over hele benken. Endret 10. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Kvartermester Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Farger, vil jeg tro. På den benken har jeg nok kvilt ræven mange ganger, som vi sier her vest. De er faktisk overraskende gode å sitte på. Men hvorfor har ikke jeg forsøkt meg på dette motivet? Fordi jeg faktisk ikke har fått det med meg. Noe jeg ikke forstår. Det blir kanskje litt kjedelig for mange, men jeg synes mønsteret er så fint at det holder selv til vegg. Hvis det tekniske hadde vært basert på riktig vurdering. Du har valgt å leke med DOF, evt du hadde for lite lys. Dette motivet har så enkelt innhold, og strukturen hjelper til med å bære bildet, så blir det feil å bruke begrenset DOF. Det myker opp et bilde som ikke skal være mykt. Dynamikken bremses av at det blir gradvis mindre skarpt. Om nødvendig må du ha med stativ neste gang, for du trenger absolutt dybdeskarphet over hele benken. Det med dybdeskarpheten er jeg helt enig med deg PM..satt faktisk å tenkte på det i det jeg la det ut..men tenkte det var verdt et forsøk..og når jeg sitter her å svarer skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg valgt så smal dof...men får bare ta meg en tur ned dit i løpet av de nærmeste dagene..takk for tilbakemeldinger begge to..valgte BW fordi jeg likte den versjonen best + at det lå så mye rask jeg ikke fikk tatt vekk mellom plankene noe som hadde sett grusomt ut i farger..men får prøve meg på en mer perfeksjonert utgave om et par dager Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hvis motivene dine ligger så lavt bør du kanskje ha en liten støvkost i kamerabagen. Alternativet er å jobbe i PS med det. Dette skal du gjøre hvis du vil ha det perfekt. Du skal feie under benken. Du skal sette kamera på stativ og ta et bilde hvert minutt frem til du vet at alle som er i bildet har flyttet på seg. Du legger dem som lag og fjerner de elementene som forstyrrer i hvert lag. Til slutt sitter du igjen med et helt folketomt bilde. Bruker du ikke stativ så får du heller legge litt tid i etterbehandlingen med en skikkelig omgang kloning. Lenke til kommentar
Kvartermester Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Bumper tråden pga ny versjon av bildet... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har ikke sett noen av de før nå. Men ingen tvil om at trestrukturen kom best frem i det nye med full dybdeskarphet. Mer eller mindre ubehandlet tre kan være skikkelig fint. Det eneste er kanskje at det ser litt rart ut at fjølene svever i lufta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå