Gå til innhold

Foreldrekontroll på ps3.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en lillebror som spiller alt for mye på PS3'n. Vi kan ikke kontrollere det hele tiden da han er hjemme når mine foreldre er på jobb.

Er det mulig å få tidsinnstilt avsluttning på den? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det. Men Hvertfall at ps3'n eller noe annet program gjør at man kan stille den inn til maks 1t til dagen, og med mer spilling må der passord til?

Takker for hjelp.

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen tidsinnstillinger på PS3's parental control. Kun begrensninger på innhold, web og pengebruk.

http://www.us.playstation.com/SCEARegional...me_network.html

Det eneste jeg kommer på som kanskje kunne funket, er å gjemme usb-kabelen som lader opp håndkontrollen hans... så når batteriet på den er brukt opp, får han ikke ladet det opp igjen før - feks en uke.

Da må han disponere tids(batteri-)bruken sin selv... :)

Lenke til kommentar

Må husk at det der er tidsfordriv, om han ikke har PS3 å holde på med vil han finne på noe annet og det trenger ikke å være så harmløst som spilling. Man kan si mye negativt om spilling men det har mye positivt med seg også. De gjør ikke faenskap og lærer engelsk samt man blir mer kreativ når man blir introdusert for fantasiverdener.

Lenke til kommentar
Må husk at det der er tidsfordriv, om han ikke har PS3 å holde på med vil han finne på noe annet og det trenger ikke å være så harmløst som spilling. Man kan si mye negativt om spilling men det har mye positivt med seg også. De gjør ikke faenskap og lærer engelsk samt man blir mer kreativ når man blir introdusert for fantasiverdener.

Men det jo så gale at han spiser mens han spiller. Han er så fokusert, og han sitter klistra inntill 50 tommer'n....

Tenker på faren med eplepsi eller hvordan det skrives.

Det er ingen tidsinnstillinger på PS3's parental control. Kun begrensninger på innhold, web og pengebruk.

http://www.us.playstation.com/SCEARegional...me_network.html

Det eneste jeg kommer på som kanskje kunne funket, er å gjemme usb-kabelen som lader opp håndkontrollen hans... så når batteriet på den er brukt opp, får han ikke ladet det opp igjen før - feks en uke.

Da må han disponere tids(batteri-)bruken sin selv... :)

Likte forslaget med laderen der. Var ikke like positivt mottatt av min bror da...

Lenke til kommentar
Men det jo så gale at han spiser mens han spiller. Han er så fokusert, og han sitter klistra inntill 50 tommer'n....

Tenker på faren med eplepsi eller hvordan det skrives.

du kan vel ikke få epilepsi av å sitte så nærme. om han har epilepsi, så kan påkjenningen trigge et anfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...