Amberlamps Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hei. Har en lillebror som spiller alt for mye på PS3'n. Vi kan ikke kontrollere det hele tiden da han er hjemme når mine foreldre er på jobb. Er det mulig å få tidsinnstilt avsluttning på den? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det. Men Hvertfall at ps3'n eller noe annet program gjør at man kan stille den inn til maks 1t til dagen, og med mer spilling må der passord til? Takker for hjelp. Endret 13. juli 2008 av DSG Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er det ikke noe som heter foreldre kontroll? På playstation.. Har ikke testet det ut Lenke til kommentar
Stalking Hawk Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det er ingen tidsinnstillinger på PS3's parental control. Kun begrensninger på innhold, web og pengebruk. http://www.us.playstation.com/SCEARegional...me_network.html Det eneste jeg kommer på som kanskje kunne funket, er å gjemme usb-kabelen som lader opp håndkontrollen hans... så når batteriet på den er brukt opp, får han ikke ladet det opp igjen før - feks en uke. Da må han disponere tids(batteri-)bruken sin selv... Lenke til kommentar
Niks Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du kan også gjemme bort hele ps3en, eller kapre den selv Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Må husk at det der er tidsfordriv, om han ikke har PS3 å holde på med vil han finne på noe annet og det trenger ikke å være så harmløst som spilling. Man kan si mye negativt om spilling men det har mye positivt med seg også. De gjør ikke faenskap og lærer engelsk samt man blir mer kreativ når man blir introdusert for fantasiverdener. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Må husk at det der er tidsfordriv, om han ikke har PS3 å holde på med vil han finne på noe annet og det trenger ikke å være så harmløst som spilling. Man kan si mye negativt om spilling men det har mye positivt med seg også. De gjør ikke faenskap og lærer engelsk samt man blir mer kreativ når man blir introdusert for fantasiverdener. Men det jo så gale at han spiser mens han spiller. Han er så fokusert, og han sitter klistra inntill 50 tommer'n.... Tenker på faren med eplepsi eller hvordan det skrives. Det er ingen tidsinnstillinger på PS3's parental control. Kun begrensninger på innhold, web og pengebruk. http://www.us.playstation.com/SCEARegional...me_network.html Det eneste jeg kommer på som kanskje kunne funket, er å gjemme usb-kabelen som lader opp håndkontrollen hans... så når batteriet på den er brukt opp, får han ikke ladet det opp igjen før - feks en uke. Da må han disponere tids(batteri-)bruken sin selv... Likte forslaget med laderen der. Var ikke like positivt mottatt av min bror da... Lenke til kommentar
Stalking Hawk Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Likte forslaget med laderen der. Var ikke like positivt mottatt av min bror da...Jeg har selv hatt perioder da jeg spilte altfor mye C64 i min ungdom, og i ettertid ser jeg jo at jeg bare hadde godt av å bli kastet ut i friluft avogtil. Særlig om sommeren. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Likte forslaget med laderen der. Var ikke like positivt mottatt av min bror da... Hadde du forventet at noen forslag som begrenser hans muligheter for å spille skulle bli godt mottatt? Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Gi han penger for å gå ut? Lenke til kommentar
RadGravity Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Men det jo så gale at han spiser mens han spiller. Han er så fokusert, og han sitter klistra inntill 50 tommer'n.... Tenker på faren med eplepsi eller hvordan det skrives. du kan vel ikke få epilepsi av å sitte så nærme. om han har epilepsi, så kan påkjenningen trigge et anfall. Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Gi han penger for å gå ut? Støttes. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Gi han penger for å gå ut? Håper ikke du er seriøs? Hva vil det lære han? Mest sannsynlig så kommer jo sikkert pengene til å gå på nye spill. Nei, den batteri greia var en god ide Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Si at hvis han spiller mer enn han får lov til, (finnes vel noen form for overvåking/se om han er på psn) så mister han privilegiet å spille for en viss tid. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Gi han penger for å gå ut? Håper ikke du er seriøs? Hva vil det lære han? Mest sannsynlig så kommer jo sikkert pengene til å gå på nye spill. Nei, den batteri greia var en god ide Skal prøve den med laderen =) Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Fant denne kjekke dingsen: Dingz Lenke til kommentar
ps3online Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei Denne løser trdsproblemet... Fra vgnett Lenke til kommentar
Stalking Hawk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fant denne kjekke dingsen: Dingz HeiDenne løser trdsproblemet... Fra vgnett Wow. Men har du tenkt på om strømmen kuttes midt i en innstallering, så kan det skade maskinen? Du kan jo koble den på TV'n da... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nå er det også slik at PS3 har utskiftbar strømledning. Vet ikke hvor gammel og teknisk annlagt din lillebror er, men jeg vet at jeg hadde gjort det meste for å lure meg unna selv i ung alder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå