siljebergen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har du blitt oppringt av et ukjent nummer som starter med +882? Les mer Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg hadde ene periode med tapte anrop fra et +91-nummer, fra India, kan det ha hatt noe med dette å gjøre mon tro? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Går det ikke ann å bare sperre nummeret fra mobilnettet? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva om man klarer å svare? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Da får du vel opptattsignal eller "snakke" med robotprogrammet som står og ringer numre ut fra lista si. Neppe særlig interessant. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Mulig det er jeg som er sær, men jeg ringer aldri opp tapte anrop fra numre som ikke er i telefonlisten min. Dersom nummeret er ukjent, får oppringer prøve på nytt senere. Kanskje ikke så dumt dersom man risikerer å bli svindlet. Ørjan... Endret 10. juli 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg ble ringt opp av ett +02 nummer idag. Rakk aldri å ta den, gidder heller ikke å ringe opp igjen, er det så utrolig viktig ringer de tilbake:p Kan dette også være svindel? Lenke til kommentar
ouCHastilaer Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva om man klarer å svare? Da den er innstilt til å legge på etter et par sekunder, er det vel akkurat det den kommer til å gjøre? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Noen andre heldige brukere her eller Sjekk vedlegg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Pokker heller, når man VIL ha en sånn bare for å være med i gjengen, så kommer den aldri vettø. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Mulig det er jeg som er sær, men jeg ringer aldri opp tapte anrop fra numre som ikke er i telefonlisten min. Dersom nummeret er ukjent, får oppringer prøve på nytt senere. Kanskje ikke så dumt dersom man risikerer å bli svindlet. Ørjan... samme her, alternativt så bli nummeret sjekket på nettet i tilfelle det er kjentfolk med nytt nummer. men å ringe tilbake blindt blir rett og slett ikke gjort. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Når vi ringer Telenor Kundeservice har de problemer med å kunne gi oss pris på en samtale til denne typen nummer, og undersøker lenge og vel før de ringer oss tilbake. De ringer oss faktisk tilbake 2 ganger før de kan gi oss en pris. Dere får det til å virke som om man må stille et vanskelig og uvanlig spørsmål for at dette skal skje... Lenke til kommentar
kaffepia Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg ble oppringt av et slikt nummer tordagen i forrige uke. Og jeg har et mobilnr som starter med 993, så det stemmer ikke at det bare er 997-995 nr som blir forsøkt svindlet. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er det ikke en eller annen lov her i landet som forbyr å ta massevis av penger for en samtale uten å informere om det? Det må da være en grunn til at supporttelefoner og slikt opplyser om at "tjenesten koster $shitload fra du får svar"? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Er det ikke en eller annen lov her i landet som forbyr å ta massevis av penger for en samtale uten å informere om det? Det må da være en grunn til at supporttelefoner og slikt opplyser om at "tjenesten koster $shitload fra du får svar"? +882 betyr at det er ett utenlandsnummer... hadde det startet med +47 så hadde det vært ett norsk nummer... faktisk så er +882 og +883 nummer slikt som blir brukt for satelitttelefoni og lignende. dem hører ikke til under ett spesifikk land... http://en.wikipedia.org/wiki/International..._(country_code) Endret 11. juli 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Kan ikke teleselskapene bare nekte å betale, da? Svindlerne går vel ikke til sak på slikt? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 dem har ingen grunn til å tro det er svindel helt til noen sier fra... Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Selv har jeg ikke hatt dette problemet, så langt... Men om de ikke på en eller annen måte kommer seg inn i hver opperatørs sitt nummer register så kan det jo være en løsning og få nummeret sitt fjernet fra telefonkatalogen (noe jeg har gjort i mange år. Samtidig som du slipper selgere). Og dermed også fra 1881.no, telefonkatalogen.no, etc. Om de bare kjører på tilfeldige nummre vill vi vell alle få en slik "samtale" som ubesvart. Uansett. Bra de publiserer en slik artikkel. Sikkert mange som kanskje ikke hadde tenkt på det og fått en overaskelse i posten. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fikk en slik samtale den 7. Juli. Trodde først det var noen som hadde ringt veldig feil. Ble litt overrasket da jeg så nyheten på amobil om akkurat den typen nr. Men falt meg ikke inn å ringe tilbake til et utenlandsnr, da skal jeg være veldig sikker på at det er noen jeg kjenner. Så at noen i det hele tatt kan klare å ringe tilbake til et utenlandsnr de ikke kjenner er jo helt på tryne, nesten så de fortjener å betale 37kr minuttet for det. Men men, alltid noen som ikke er skarpeste kniven i skuffen. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fikk i går kveld, fra +882132136082. Ikke pokker om jeg ringte tilbake i alle fall, men jeg lurte godt på hva det kunne være for et nummer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg