Ratleto Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har en noe uvanlig PSU, noe ala denne, der viftene bråker noe sinnsvakt. De flytter selvfølgelig mye luft, men det er også unødvendig mye luft. Inni hver enhet sitter en vifte på 40x40x27 mm. Maskinen vil ikke starte opp dersom denne vifta ikke går. Antakelig er det PSUen som "bestemmer" dette, da jeg ikke finner noe info i BIOS om det. Det er jo en server-PSU, så det er sikkert en sikkerhetssak som slår inn. Der vifta står, er det veldig trangt. Jeg har f.eks. neppe plass til å få inn en "sukkerbit" dersom jeg skal skjøte ledningene dersom jeg f.eks. bytter vifta. Det må "mindre" løsninger til. Men, hva er egentlig alternativene mine her? Er det enkleste å bytte vifta til en annen med 3 ledninger, eller bør jeg heller satse på noe annet? Også bør det ikke koste for mye, selvfølgelig. I starten skal jeg bare fikse en av de tre enhetene, for å få ned støynivået. Forslag noen? Har forresten nettopp "oppdaget" dealextreme.com, så det kan gjerne være noe de har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå