Gå til innhold

[LØST] Vista finner ikke ny ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da "oppdager" ikke operativsystemet eller PCn disken.

Regner med at det er USB du kopler den til med.

Vet du med sikkerhet isåfall at usb porten(e) funker.

 

Første gan du tilkopler en "ny" disk i Vista kommer det en "lyd" samt en popup boks nede i høyre systemtray med "installing blabla..".

Og etter det en autoplay boks.

post-35394-1215696004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ehm, Akkuratt det samme har skjedd med meg. Har Maxtor jeg og. Tenker mye på alle de fine bildene jeg har inne på eksternharddisk. Blir lei meg, haha, for mannen sa at den var 100 % trygg og la ut. Vil jo ikke miste bildene :(

 

Men problemet er, jeg kobler i ekstern harddisc, både stikk-kontakt og USB. Også er det et lite lys på den, og det lyset skal blinke. Om det ikke blinker, kan du trykke på lyset slik at det skal blinke, men det funker heller ikke.

 

Har lest en del svar, hun/han har fått. Men dette gikk ikke, betyr det at den er ødelgadt?

 

Sorry for at jeg legger et innlegg i et annens innlegg, men jeg klarte ikke og lage et nytt innlegg..

 

Takk for alle svar (?) . :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har akkurat samme problem. Maxtor Jade 160GB. Har prøvd på 3 Vista maskiner, og den funker ikke. NOE den gjorde før. På Xp, Ubuntu og OSX funker den fint.

 

Får denne feilmld når jeg kobler den til vista:

 

post-141280-1221767539_thumb.png

 

Dette skjer når jeg dobbelklikker på disken:

 

post-141280-1221767560_thumb.png

 

I maskinen rett ved siden av har jeg xp, der funker den. Og trenger virkelig å få fikset dette uten å formatere. Har 100GB jeg trenger på denne, ikke nok plass til å få alt dette over på maskinen med XP.

 

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...