r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Hallo Har kjøpt meg en maxtor jade 160gb ekstern harddisk. Har prøvd den på en xp-maskin uten problemer, men når jeg skal kople den til vista-maskinen, skjer det ikke noe. Noen som vet hvorfor? Endret 10. juli 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Sjekk i diskmanagement om den "synes" og om den blir tildelt stasjonsbokstav. Hvis synlig og ingen bokstav tildel den en manuellt. Endret 10. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 diskmanagement=enhetsbehandling? Under "diskstasjoner" er det bare en disk, og den går jeg ut ifra at er den som tilhører maskinen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Enhetsbehandling=DeviceManager DISKBehandling er ikke samme. Åpne kontroll panel Velg administrative "verktøy". Velg så DatamaskinBehandlig. Der finner du DISKverktøyet. Eventuelt trykk start + og skriv inn diskmgmt.msc i søkeboksen . Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Her ser du prt scr. Ser bare en c-disk, cd-rom og en 8gb disk. edit: la til vedlegg. Endret 10. juli 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Da "oppdager" ikke operativsystemet eller PCn disken. Regner med at det er USB du kopler den til med. Vet du med sikkerhet isåfall at usb porten(e) funker. Første gan du tilkopler en "ny" disk i Vista kommer det en "lyd" samt en popup boks nede i høyre systemtray med "installing blabla..". Og etter det en autoplay boks. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Den la jeg aldri merke til, ei heller noen lyd. FÅr prøve litt til. Takk for hjelp sålangt Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Virker som at det er noe galt med den ene usb-pluggen. Bytta, og funka Takk skal du ha Lenke til kommentar
disaiselin Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ehm, Akkuratt det samme har skjedd med meg. Har Maxtor jeg og. Tenker mye på alle de fine bildene jeg har inne på eksternharddisk. Blir lei meg, haha, for mannen sa at den var 100 % trygg og la ut. Vil jo ikke miste bildene Men problemet er, jeg kobler i ekstern harddisc, både stikk-kontakt og USB. Også er det et lite lys på den, og det lyset skal blinke. Om det ikke blinker, kan du trykke på lyset slik at det skal blinke, men det funker heller ikke. Har lest en del svar, hun/han har fått. Men dette gikk ikke, betyr det at den er ødelgadt? Sorry for at jeg legger et innlegg i et annens innlegg, men jeg klarte ikke og lage et nytt innlegg.. Takk for alle svar (?) . Lenke til kommentar
Pitray Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har akkurat samme problem. Maxtor Jade 160GB. Har prøvd på 3 Vista maskiner, og den funker ikke. NOE den gjorde før. På Xp, Ubuntu og OSX funker den fint. Får denne feilmld når jeg kobler den til vista: Dette skjer når jeg dobbelklikker på disken: I maskinen rett ved siden av har jeg xp, der funker den. Og trenger virkelig å få fikset dette uten å formatere. Har 100GB jeg trenger på denne, ikke nok plass til å få alt dette over på maskinen med XP. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
Pitray Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kan dere sette denne som "ikke løst" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå