Gunn@r Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Mamma sin bærbare PC, en HP Pavilion, trengs å formateres og snill som jeg er så har jeg sagt at dette er noe jeg kan gjøre. Jeg booter opp fra XP-CDen, og så kommer alternativet "Trykk Enter for å installere Windows XP nå" opp, og jeg trykker Enter. Det neste som kommer opp er at installasjonsprogrammet ikke finner en harddisk på maskinen, noe som er fullstendig uforståelig for meg! Hva kan være galt? Håper det er noen som kan hjelpe... Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Bruker du windows-cd'n som fulgte med? Prøv med en eksterndisk/minnepenn i en usb-port mens du starter opp innstallasjonen. Så ser du iallefall om den finner noe. Om du bruker en cd som ikke fulgte med så er det ofte at bærbare krever den originale disken... Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Forholdsvis ny pc? Hvis det er det, så kan det hende det er noe med diskkontrolleren (AHCI) som må deaktiveres i BIOS. EDIT: AHCI som hårek sier. Ikke ACIP Endret 10. juli 2008 av Trussl Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Forholdsvis ny pc? Hvis det er det, så kan det hende det er noe med diskkontrolleren (ACIP, eller noe slikt) som må deaktiveres i BIOS. Se det, det hjalp. Hva vil det egentlig si, at noe med diskkontrolleren må deaktiveres? Skal jeg for eksempel aktivere den etter jeg har reinstallert XP? Og viss ikke, hva vil konsekvensene eventuelt bli? Uansett...takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 AHCI er en ny modus for SATA kontrollere. Det er ikke noe stort poeng å bruke AHCI, du klarer deg lenge med standard. Tror ikke du bør slå den på igjen etterpå. http://en.wikipedia.org/wiki/AHCI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå