Gå til innhold

Problemer ved bytting av mobilabonoment. (netcom)


Anbefalte innlegg

Her er saken:

 

I et par år har jeg hatt young talk abonomentet fra netcom. har jo funket greit nok det selvom jeg har hatt litt trøbbel med netcom. De ser ut til å bry seg ganske lite om meg og veldig mye om penger(mer enn vanlig). F eks. en gang fikk jeg ikke regning i posten og lurte litt på det, men så gikk det i glemmeboksen. Etter en iten stund fikk jeg er temmelig stor regning i posten og tok selvfølgelig kontakt med netcom. de sa at de hadde sendt regningene til meg elektronisk via epost. dette hadde de gjort uten å si ifra til meg, men da sa selvfølgelig at det var butikken som solgte meg abonomentet sin skyld. men jeg klarte å møte dem på midten og løste det ganske greit. men nå skal jeg bytte om til chess siden samboeren min har det og tenkte det skulle gå greit. det tok jeg feil, fordi da jeg sa opp hos netcom og prøvde å overføre det gamle nummeret mitt til chess, fikk vist chess en feilmelding. da ringte jeg til netcom og de sa de kunne åpne nummeret slik at jeg fikk overført det. chess får det fortsatt ikke til og jeg har ikke giddet noe mer ennå. plutslig idag fikk jeg en regning i posten på 500 kr fra netcom der det sto jeg skulle betale for påfylling 200kr og en reaktiveringsavgift på 250kr og et gebyr. det er jo drøyt og vet ikke om jeg orker å mase mer med netcom. noe gode ideer?

 

beklager dårlig språk og skrivefeil. har dårlig tid!

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur eg må tale litt til netcoms forsvar her.

 

1) Å motta faktura elektronisk er noko ein må godta, og ikkje minst oppgi mailadresse til, dermed må du på ein eller anna måte ha både oppgitt og gitt tiladelse til la fakturaene komme elektronisk.

At ein ikkje får rekning når ein har young talk skal i seg sjølv vekke oppsikt sidan ein betaler fast på dette abo.et.

 

2) Overføring (portering) kan berre gjerast når aboet er aktivt, dette gjelder så og sei alle abo-tjenester som er mulig å overføre ( telefon, mobil, internett)Lurer faktisk om det er post og teletilsynet som har banka inn denne regelen.

Dermed blir det feil å skylde på operatør når det ein sjølv som har gjort feilen.

Og sidan chess er eit datterselskap av TeliaSonera (som også Netcom er) så tviler eg på at netcom med vilje gjer det vanskeleg å overføre til datterselskapet.

Lenke til kommentar

Når du skal beholde ditt gamle nummer, skal du inngå avtale med din nye operatør først, så ordner de med portering og oppsigelse av det gamle. Det står det nok i chess sin informasjon også.

 

Ser igrunn ikke problemet siden det ser ut som det er du selv som er skyld i alt du nevner der, hvis du ikke bare har forklart deg veldig klønete.

Lenke til kommentar
Når du skal beholde ditt gamle nummer, skal du inngå avtale med din nye operatør først, så ordner de med portering og oppsigelse av det gamle. Det står det nok i chess sin informasjon også.

 

Ser igrunn ikke problemet siden det ser ut som det er du selv som er skyld i alt du nevner der, hvis du ikke bare har forklart deg veldig klønete.

ja det ble veldig klønete skrevet. Gikk hadde så og si ingen skyld i dette. Problemet med det hele er at jeg ble ikke opplyst om noen av tingene. Når jeg sier til netcom at jeg trenger å overføre nummeret mitt til mitt nye abo og de sier ja det går fint, tenker jeg ikke noe mer over det. Så får jeg en regning i posten på 500 kr for det. Problemet var også at de har tidligere sendt meg purring på en betalt regning som jeg klarte å bevise betalt.

 

Trur eg må tale litt til netcoms forsvar her.

 

1) Å motta faktura elektronisk er noko ein må godta, og ikkje minst oppgi mailadresse til, dermed må du på ein eller anna måte ha både oppgitt og gitt tiladelse til la fakturaene komme elektronisk.

At ein ikkje får rekning når ein har young talk skal i seg sjølv vekke oppsikt sidan ein betaler fast på dette abo.et.

 

2) Overføring (portering) kan berre gjerast når aboet er aktivt, dette gjelder så og sei alle abo-tjenester som er mulig å overføre ( telefon, mobil, internett)Lurer faktisk om det er post og teletilsynet som har banka inn denne regelen.

Dermed blir det feil å skylde på operatør når det ein sjølv som har gjort feilen.

Og sidan chess er eit datterselskap av TeliaSonera (som også Netcom er) så tviler eg på at netcom med vilje gjer det vanskeleg å overføre til datterselskapet.

jeg har ikke tillat noe elektronisk fakturering. servicemedarbeideren i butikken sa bare de trengte e-posten min. jeg tror ikke at netcom prøver å gjøre det vanskelig. Men det var heller ikke veldig hjelpsomme.

Lenke til kommentar

Men då hadde netcom rett i at dette var noko butikken hadde gjort og ikkje dei.

I tillegg viss du ser på abonementspapirene som du fekk frå butikken er eg sikker på at det står veldig tydeleg der at du godkjente elektronisk faktura, og signaturen din har dei på abo-skjermaet.

 

Så at ein servicemedarbeider i ein butikk som tilfeldigvis selger netcom-abo gjer ein dårlig jobb betyr ikkje at det er netcom sin feil.

 

Det einaste eg stusser litt på er den reaktiveringsavgifta som kom, er dette grunna at aboet har blitt stengt fordi betaling har vore uteståande for lenge eller fekk du det stengt sjølv ved oppsigelsen, og så har chess fått det åpna igjen for å kunne gjennomføre porteringa?

Lenke til kommentar
Men då hadde netcom rett i at dette var noko butikken hadde gjort og ikkje dei.

I tillegg viss du ser på abonementspapirene som du fekk frå butikken er eg sikker på at det står veldig tydeleg der at du godkjente elektronisk faktura, og signaturen din har dei på abo-skjermaet.

 

Så at ein servicemedarbeider i ein butikk som tilfeldigvis selger netcom-abo gjer ein dårlig jobb betyr ikkje at det er netcom sin feil.

 

Det einaste eg stusser litt på er den reaktiveringsavgifta som kom, er dette grunna at aboet har blitt stengt fordi betaling har vore uteståande for lenge eller fekk du det stengt sjølv ved oppsigelsen, og så har chess fått det åpna igjen for å kunne gjennomføre porteringa?

det som skjedde var at jeg ringte netcom og sa jeg skulle bytte abo og derfor måtte stenge mitt daværende abo fordi jeg skulle bytte over til chess. men jeg måtte ringe dem opp igjen da chess ba åpne nummeret, merk, ikke abonomentet. da jeg fortalte det til netcom sa de, ja, vi skal åpne nummeret ditt. da regnet jeg ikke med at hele abonomentet mitt var reaktivisert og jeg skulle få en regning i posten på 500 kr.

Lenke til kommentar

Ser ein ting netcom kan muligens taes på, men det har nok med ordlyden som det blei presentert kundeservice på.

Om du oopgav at du skulle portere nummeret og kundebehandlener forsatt ville dekativer aboet så skulle kundebehandleren i dette tilfellet gitt beskjed om at det ikkje var nødvendig, og ville skape problem om du gjorde det.

 

Derimot om du ringte å sa at du ville avslutte aboet så har netcom sitt på det tørre forsatt.

Lenke til kommentar
Og når Jørgen sier at _nummeret_ må være aktivt, mener han at det må være knyttet mot et abbonement. Du måtte dermed tegne et nytt abbonement for å få aktivert nummeret ditt.

 

Sorry, NetCom har fortsatt sitt på det rene ;)

hmm skjønner dette her. takk for mange gode svar selvom det er netcom som har saken på sin side. er bare mangel på informasjon som er problemet. men nå vet jeg det til neste gang!

 

uansett. netcom trakk tilbake regning når jeg forklarte situasjonen!

Lenke til kommentar

rekner nok med at det var ein smarting som såg at det var chess du skulle porteres til, og dermed var det ikkje så problematisk om dei droppa rekningene.

Du er jo forsatt kunde og bruker deira nett med chess. I tillegg må det vere lov å gjere feil for brukarene utan at det blir store problem og kostnader for det.

Lenke til kommentar
rekner nok med at det var ein smarting som såg at det var chess du skulle porteres til, og dermed var det ikkje så problematisk om dei droppa rekningene.

Du er jo forsatt kunde og bruker deira nett med chess. I tillegg må det vere lov å gjere feil for brukarene utan at det blir store problem og kostnader for det.

tviler på det. har aldri sagt til de at jeg skal bytte til chess, bare bytte abo.

Lenke til kommentar
rekner nok med at det var ein smarting som såg at det var chess du skulle porteres til, og dermed var det ikkje så problematisk om dei droppa rekningene.

Du er jo forsatt kunde og bruker deira nett med chess. I tillegg må det vere lov å gjere feil for brukarene utan at det blir store problem og kostnader for det.

tviler på det. har aldri sagt til de at jeg skal bytte til chess, bare bytte abo.

 

Poenget er vel at Chess har jo bedt om portering, som er årsaken til at du fikk denne reaktiveringsfakturaen :) Ved portering vet jo tidligere forhandler hvem du bytter over til

Lenke til kommentar
rekner nok med at det var ein smarting som såg at det var chess du skulle porteres til, og dermed var det ikkje så problematisk om dei droppa rekningene.

Du er jo forsatt kunde og bruker deira nett med chess. I tillegg må det vere lov å gjere feil for brukarene utan at det blir store problem og kostnader for det.

tviler på det. har aldri sagt til de at jeg skal bytte til chess, bare bytte abo.

 

Poenget er vel at Chess har jo bedt om portering, som er årsaken til at du fikk denne reaktiveringsfakturaen :) Ved portering vet jo tidligere forhandler hvem du bytter over til

jo, men portering gikk ikke siden chess fikk en såkalt feilmelding. og når jeg spørr hva som er galt sier de bare at de får en feilmelding, veldig hjelpsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...