int20h Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Dreamworks' treårige avtale med AMD er ute – nå banker de på Intels dør. Les mer Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Var synd for AMD. Hadde vel egentlig sett for meg at AMD kom til å gjere det bra på slike ting, da store monster maskiner har det vert AMD som har vert best på skalering når antal kjerner øker. Men her var det snakk om meir grafikk og, burde AMD klare å lage eit motstykke til etter oppkjøpet av ATi Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det er jo rendring det er snakk om ... Slik det er i dag, så er det cpuen som gjør jobben (eksisterer såvidt løsninger for gpu også). Det er vel ikke snakk om monstermaskiner heller ... det er vel utstyr til renderfarm og slikt de trenger vil jeg tippe. Ser ikke helt hvorfor det snakkes om intels grafikkløsning her? Maskiner som benyttes til 3D-arbeid kommer helt sikkert uansett til å ha separat skjermkort fra Ati eller Nvidia ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Så vidt jeg har skjønt skal Larrabee konkurrere med AMD Fusion. Det blir spennende å se hvordan disse blir i forhold til hverandre og når de kommer. De har i hvert fall valgt en distinkt annerledes strategi. Sånn jeg ser det er styrken til Fusion at det er hetrogene kjerner og at den blir basert på velprøvde og eksisterende x86-kjerner og GPU-kjerner. Styrken til Larrabee blir vel dedikert GDDR-basert minne og dermed svært god minnebåndbredde. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det er jo rendring det er snakk om ... Slik det er i dag, så er det cpuen som gjør jobben (eksisterer såvidt løsninger for gpu også). Det er vel ikke snakk om monstermaskiner heller ... det er vel utstyr til renderfarm og slikt de trenger vil jeg tippe. Ser ikke helt hvorfor det snakkes om intels grafikkløsning her? Maskiner som benyttes til 3D-arbeid kommer helt sikkert uansett til å ha separat skjermkort fra Ati eller Nvidia ... Dreamwork skriver nok mye kode selv, og har derimot gode muligheter for å utnytte ny hardware som dette. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 jeg har problemer med å se et eneste område hvor en integrert grafikkløsning som uansett er ekstremt mye svakere enn egne skjermkort skulle være et argument i en bransje hvor massiv datakraft er selve ryggraden i resultatene ... Jeg sier ikke at det som står i artikkelen er feil, men jeg tror det mangler noen ganske store biter med informasjon ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå