Gjest Guest_gutt_* Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg opplevde noe rart for en del år siden, jeg var sikkert 10-12 år eller noe er ikke helt sikker.. men uansett det var en helt vanlig natt jeg lå å sov oppe på rommet mitt og plutselig våknet jeg av ett sterkt intenst lys og jeg så til høgre for meg og der sto det en dame som lyste opp hele rommet..! Hun hadde en hvis kjole hvis jeg husker rett og sto og veivet litt med armene så vidt jeg husker mens hun så på meg (har en anntydning av at hun smilte) jeg så bare litt på henne før jeg bare snudde meg og gjemte meg under dyna (vart jo livredd!) det skjedde veldig kjapt egentlig, jeg så bare på henne pittelitt før jeg snudde meg, jeg var våken resten av natten og turte ikke snu meg eller noe. Er noen detaljer som er litt uklare men håper jeg forklarte godt nok til at noen kan prøve å forklare hva det er, om det er andre som har opplevd noe lignende eller noe sånt? Om det står noe på wikipedia eller noe? Har hjernen kanskje spilt meg ett puss og at det bare var en veldig veldig virkelig drøm? Ellers er jeg egentlig bare en vanlig gutt... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Enten romvesen eller et spøkelse. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Høres ut som en engel.=P Sa denne damen noe? var det noe spesielt som hadde skjedd den tidlifgere den dagen? forsvant lyset etter at du snudde deg? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Dette var vel postet i feil tråd, så fremt ikke du lurer på din mentale helse? off topic: damer er ikke engler Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Opplevde nøyaktig det du beskriver selv, da jeg gikk i fjerde klasse. Helt nøyaktig, til minste detalj. Jeg tror du, og også jeg, opplevde det man kaller for søvnparalyse. Søvnparalyse er en tilstand hvor man blir midlertidig lammet i hele eller deler av kroppen, rett etter at man våkner eller er i ferd med å falle i søvn. Som oftest tolker pasienten søvnparalysen som et mareritt eller en drøm. Hallusinasjoner av uvirkelige gjenstander og skapninger i et ellers kjent soverom vil støtte denne konklusjonen. Sakset litt fra Wikipedia. Les hele artikkelen her. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste det, så tok det nå bare en plass som kunne passe litt.. Og jeg lurer ikke på min mentale helse.. Jeg bare lurer på hva det kan ha vært, tror den kan være noe som han som postet over meg her; Søvnparalyse, uten at jeg har komt så langt at jeg har lest det, skal gjøre det nå og se hva det kan være.. Kan kanskje ha vært en engel? Hvem vet? Tror ikke lyset forsvant etter at jeg snudde meg før etter en stund, er litt uklart.. Husker heller ingenting spesielt annet som skjdde den dagen egentlig.. Litt spesielt at 2 stk opplever det samme, i ca samme alder da.. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Bare å komme seg på galehus så fort som mulig når slikt skjer. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Som en vitenskapens mann, tror jeg ikke det var noe paranormalt eller noe sendt fra oven. Det kan hende jeg husker litt feil mht. slik jeg beskrev opplevelsen min tidligere i tråden. Husker ikke helt, men det kan hende jeg fornemmet noe dystopisk og mørkt i stedet. Husker ikke helt. Det var nå i det minste slik at jeg fornemmet en dameskikkelse i rommet. Var så skummelt at jeg ummidelbart gjemte meg under dyna og lå og svetta hele natta. Det eneste jeg kan tenke meg at de var er søvnparalyse, da det er det eneste fenomenet jeg har hørt om, som kan forårsake noe lignende det du skriver. Bare å komme seg på galehus så fort som mulig når slikt skjer. Håper det var ironisk ment. Jeg vet ikke om du har hørt om søvnparalyse før, men det er faktisk et utrolig vanlig fenomen. Endret 10. juli 2008 av Harald Strandbakken Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Bare å komme seg på galehus så fort som mulig når slikt skjer. Er ikke akuratt psykisk ustabil eller overtroisk eller noe sånt heller da.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei, garantert romvesen. Sjekk om du har en probe oppi rompa. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har du en søster som liker å plage deg? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hørtes skummelt ut, ble fan meg redd for og sove nå "forskning viser også at de fleste vil oppleve søvnparalyse en eller to ganger i løpet av livet." Det gjorde meg ikke akkurat mindre redd. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) I og med at dere greide å gjemme dere under dyna så sier jo det at det ikke var søvnparalyse. I søvnparalyse kan man ikke bevege seg, man kan ikke snakke. Det eneste man kan er se og føle. Har hatt dette endel ganger selv, har nå lært at det ikke er noe farlig, men alikevel blir jeg redd hver gang det skjer. Pussige saker. Husker jeg hallusinerte de 3 ringsskrømte(Nazgul(?)) fra ringenes herre som sto ved siden av senga mi med hvert sitt sverd i hånda. Da var jeg temmelig skremt og turte ikke å legge meg igjen, men det er litt artig å tenke tilbake på det, litt av et bilde liksom, 3 menn i full svart bekledning med hvert sitt sverd klar til å spidde meg. Ganske spessielt å ha opplevd noe sånt. Så på enn sånn måte ønsker jeg egentlig ikke at det skal slutte å skje meg, selv om det kan ødelegge litt nattesøvn av og til Edit: 1 ting til, om dere ikke vil at det skal skje så prøv å glemme det, ikke tenk mer på det. Jo mer dere tenker og leser om det jo mer sannsynelig er det at det skjer dere Endret 11. juli 2008 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hmm ... Du har et poeng der, det med at man ikke kan bevege seg under søvnparalyse. Om du ikke tror det er det, hva tror du da forårsaker det? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Har ingen fjærne anelse, røyka du noe tidligere den dagen? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) dette høres gøy ut:P, men jeg ville heller hatt en opplevelse med noe annet en skummledamer osv. og tror jeg har opplevd dette når jeg var liten,men hva det var kan jeg ikke huske... Endret 11. juli 2008 av beanfan94 Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Har ingen fjærne anelse, røyka du noe tidligere den dagen? Nei. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Engler er egentlig androgyne skapninger som inneholder trekk fra det mannlige og kvinnelige kjønn. Det kan antas at hvis personen så en engel, trodde det var en kvinne, siden skikkelsen da vil ha feminine trekk. Det er vel ihvertfall det som fremstår fra klassiske kunstnere. Erkeengelen Gabriel er ikke akkurat Stallone macho. Det kan være du egentlig skulle ha en åpenbaring, som i juleevangeliet. Jeg tøyser litt nå, men kristne tror veldig på dette..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå