Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Update ødelegger internett-forbindelsen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke internett i går, og jeg trodde hele tiden at det var leverandøren som ikke gjorde jobben sin. Tenkte å ringe for å kjefte på dem i dag, men det var én ting som slo meg; nettet funket ikke selv om jeg stjal noen av naboenes nett bare for å prøve ut (skal sies at jeg har trådløsnett). Sprang da ned for å prøve søstersen sin pc, og forunderlig nok så kunne jeg surfe med hennes pc. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å ta i bruk systemgjenoppretting, og nettet funket endelig igjen. Men med en gang pc-en slo seg på, ble også Windows oppdatert. Måtte da restarte pc-en, og da hadde nettet klikket IGJEN :hrm: Så nå har jeg brukt systemgjenoppretting to ganger i løpet av 30 min, og har heldigvis tilgang til nett.

Noen andre som har opplevd problemer med trådløsnettet etter en Windows Update?

EDIT: Dette her er snakk om Windows XP.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis bruker du ZoneAlarm sin brannmur? Den har problemer med Windows sin KB951748 oppdatering.

Du må enten (midlertidig til ZoneAlarm har fått løst problemet) la være å installere KB951748 eller så må du redusere internet zone security i ZoneAlarm til Medium.

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! ;) Ble imponert over at du visste jeg bruke ZoneAlarm. Men har ikke problemer nå, men neste gang jeg har problemer med nettet så skal jeg sette ned internet zone security-en til medium. Men vil det da si at jeg har større sjanse for å få virus etc?

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar

Hei!

Har nå samme problem på min PC nr.2, bruker ikke Zone Alarm, men Norton.

Har nå avinnstalert norton for å sjekke, det var uten betydning for når jeg skal slå av maskinen kommer oppdatering fra windows på nytt.

Jeg lot det oppdatere seg og kommer ikke på nett når maskinen starter på nytt.

PC nr.1 er av litt nyere dato, ikke noen problemer der.

Hva gjør windows update med nett tilkoblingen?

Alt jeg sjekker sier at alt er i orden.

En blir jo møkka lei for jeg trodde først at nettverkskortet hadde tatt kvelden og kjøpte nytt.

Lenke til kommentar
Hei!

Har nå samme problem på min PC nr.2, bruker ikke Zone Alarm, men Norton.

Har nå avinnstalert norton for å sjekke, det var uten betydning for når jeg skal slå av maskinen kommer oppdatering fra windows på nytt.

Jeg lot det oppdatere seg og kommer ikke på nett når maskinen starter på nytt.

PC nr.1 er av litt nyere dato, ikke noen problemer der.

Hva gjør windows update med nett tilkoblingen?

Alt jeg sjekker sier at alt er i orden.

En blir jo møkka lei for jeg trodde først at nettverkskortet hadde tatt kvelden og kjøpte nytt.

OBS så først nå at innleggene her var fra 2006, men har førts nå fått problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...