halvorg Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ser farscape har blitt nevnt her, ganske kult igrunn, men en av karakterene (karrdago på godt norsk) virker falsk og overhodet ikke overbevisende, det ødelegger serien for min del. Nei Dargo ødelegger absolutt ikke serien! Om det er sminken/drakten du sikter til så er ikke den så bra (men det er mye dårlige kostymer i serien, så vel som mange gode). Men de oppgrader jo kostymet hans senere i serien og da ser det ganske mye bedre ut. Men Farscape er min klare favoritt blant sci-fi serier. Du skal lete lenge etter like gode karakter (med dødsbra karakterutvikling), gode ideer, spennende storydriv, og ikke minst en like god badguy. Scorpius er mannen! Det er heller stemmen hans, replikkene etc. jeg sikter til, kostymet ser helt ok ut. For meg virker det som om han prøver å være badass, men klarer det ikke i det hele tatt. Har sett 3 sessonger så langt, utenom dargo synes jeg det er en underholdende serie, kanskje litt vel oppstykket i S1\2, men det bedret seg utover s2 når det ble litt mer storydrevet. Elsker forøvrig harvey og det der (for å ikke spoile mer). Lenke til kommentar
Lange Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Begynt å se på Farscape siden så mange snakke om det. Største klagen jeg har er plotte; en ond kommandør som forfølger de igjennom universet. Veldig teit Andre klagen er at det er magi. Den episoden med den onde trollmannen var veldig teit også xD MEN ellers er det bra. Skal nok se alle episodene. Men jeg har et spørsmål, blir det teitere? Jeg er på sesong 1 episode 8. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Som med alle serier er det noen teite episoder igjen. Men det er og mange veldig bra episoder. Plottet vil endre seg til en viss grad om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det som dro meg gjennom de første episodene var Claudia Black Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Battlestar Galactica begynte bra, men etter sesong 1 er det mer såpeopera enn sc-fi. Men dyster er den. Farscape er noe bedre og tildels har mye mer orginale ideer enn Star Trek seriene som er litt for mye show off med dubbeditter. Babylon 5 er et episk drama. Min personlige favoritt er Lexx. En serie som er like episk som Babylon 5, like dyster som Battlestar Galactica og har mye av orginaliteten fra Farscape. Endret 1. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Min personlige favoritt er Lexx. En serie som er like episk som Babylon 5, like dyster som Battlestar Galactica og har mye av orginaliteten fra Farscape. Heh, Lexx er faktisk eneste serie noen sinne jeg har startet å se som jeg har avsluttet før slutt og slettet. At jeg har ting som "Sisters and brothers", "OTH" og "Earth final conflict" sier da en del om hvor mye jeg likte Lexx. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Min personlige favoritt er Lexx. En serie som er like episk som Babylon 5, like dyster som Battlestar Galactica og har mye av orginaliteten fra Farscape. Takk for at du minner meg på Lexx, jeg fikk bare sett en og en halv episode før eksterndisken gikk i gulvet *løpe til ebay* Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Lexx starter bra, men kvaliteten synker som en stein etterhvert. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) "Crackers Don't Matter" Sesong 2, episode 4 av Farscape. Drit morsom episode! Håper det kommer fler av de humoristiske episodene. Endret 2. august 2008 av Lange Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hele sesong 2, samt siste halvdel av sesong 4 av Farscape er blant det beste sci-fi som er er laget for TV. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 For det første heter han Ka D'Argo. Rett skal være rett. Likte ikke sesongstarten i seson 2, men det tok seg raskt opp igjen. På den annen side er The Dead Zone et bevis på at elendige sesongavslutninger ikke trenger å bety noe for den øvrige kvaliteten for serien. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Voldsom til høg pris det var på Farscape sesongene... Uhørt! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Voldsom til høg pris det var på Farscape sesongene... Uhørt! Ebay er din venn, får glatt en sesong til under 300 kr der Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Begynt å se på Farscape siden så mange snakke om det. Største klagen jeg har er plotte; en ond kommandør som forfølger de igjennom universet. Veldig teit Andre klagen er at det er magi. Den episoden med den onde trollmannen var veldig teit også xD MEN ellers er det bra. Skal nok se alle episodene. Men jeg har et spørsmål, blir det teitere? Jeg er på sesong 1 episode 8. Nei den blir ikke "teitere". Og plottet utvikler seg til å til å handle på at mye større "scale". At det finnes magi i serien er kult synes jeg, men det er vel litt en smakssak. Mange sci-fi filmer/serier som bruker det mange ville sett på som magi SW er et godt eksempel. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Voldsom til høg pris det var på Farscape sesongene... Uhørt! Mener du får Farscape i to versjoner. Den ene er denstore boksene for hver sesong som koster ca kr 1000,-, men du får en "vanlig" versjon mye billigere. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Babylon 5. I hvilken rekkefølge skal jeg se seriene og filmene? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Babylon 5. I hvilken rekkefølge skal jeg se seriene og filmene? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...eg+se+babylon+5 ? søke er no drit skjønner jeg... Lenke til kommentar
Lange Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Babylon 5. I hvilken rekkefølge skal jeg se seriene og filmene? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...eg+se+babylon+5 ? søke er no drit skjønner jeg... Se klokkeslett når jeg posta, tenker ikke klart når man er trøtt. Og ja, søke er no dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå