Gå til innhold

Kulturo: The Mist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes filmen var meget bra.

Liker bøkene til herr. King og dette var definitivt en av de bedre filmene som er gjort av bøkene. Den relgiøse "merra" var jo knall bra. Monstera var creepy fordi man aldri helt ser dem, utenom de små som var coole de også. Scenen i apoteket var god grøss...

Slutten har en twist som en ikke ser i mange filmer... Konge! :D

Så 8/10... fortjent i min bok iallefall.

Mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar
Mot slutten sniker en nydelig og hjerteskjærende vokal seg inn under huden og innleder en avslutning som for undertegnede vil stå tilbake som en av de mest opprivende og overraskende jeg har sett på film. En avslutning som er verdt kinobilletten alene.
Endelig noen som er enig med meg. :yes:

"Dead Can Dance - The Host of the Seraphim". Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Dette er kvalitetsmusikk.

Lenke til kommentar
Når de endelig forlater kjøpesenteret så har jeg for lengs mistet all sympati med hovedpersonene, så slutten kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Hvorfor mistet du sympati for de hovedpersonene?

Forøvrig synes jeg dette var en temmelig god og velspilt skrekkfilm, som klarte å holde på spenningen til tross for at man tidlig skjønte hva som var i tåka. Slutten derimot var godt tenkt, men litt halvveis utført.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

I HEITE?!! Så god kritikk for den møkkafilmen?

Er som å skrive hvor deilig og rent et gjørmebad er, hvor du står i dritt til ørene..

store deler av filmen gikk for 4/10, men da slutte kom, snublet filmen i en elefant (godt gjort?), og falt ned på 2/10..

Men så liker jeg ikke slike filmer heller da.. Eneste grunnen for at jeg så den (vet noen kommer til å lure på det pga sist setning!) var fordi jeg hadde lite å gjøre på, og jeg og en venn ville se en "fin" film (blod og gørr!).. Da slutte kom satt jeg igjen med et grin, før jeg brutte ut i latter og rullet rundt på gulvet mens jeg holdt på å grine!

Men, for all del, se den! Ikke la andres meninger påvirke deg til det fulle. Men liker du ikke slike filmer, så snu i døra!

Lenke til kommentar

Er ikkke akkurat enig i den anmeldelsen.

Jeg satt mesteparten av filmen og venta på at hu religiøse gerningen endelig skulle dø, en mer irriterende karakter i en film tror jeg aldri jeg har sett.

Skuespillet i filmen var middelmådig, historien ganske tynn og slutten var en skikkelig bomtur.

Lenke til kommentar
Mot slutten sniker en nydelig og hjerteskjærende vokal seg inn under huden og innleder en avslutning som for undertegnede vil stå tilbake som en av de mest opprivende og overraskende jeg har sett på film. En avslutning som er verdt kinobilletten alene.
Endelig noen som er enig med meg. :yes:

"Dead Can Dance - The Host of the Seraphim". Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Dette er kvalitetsmusikk.

Men hvordan i alle dager kan Lisa Gerrard & co ha gitt tillatelse til at musikken deres ble brukt i en møkkafilm som dette???

Ufattelig irriterende dårlig skuespill, typisk King overdrivelse av hvor "kjent" vi skal bli med karakterene før noe skjer, laber framdrift, dårlige animasjoner....

Og slutten:

løsningen på alt er at hæren kommer til unnsetning?????

Endret av macfjott
lagt til spoilertag
Lenke til kommentar
Men hvordan i alle dager kan Lisa Gerrard & co ha gitt tillatelse til at musikken deres ble brukt i en møkkafilm som dette???

Muligens Lisa Gerrard & co er enige med oss om at filmen er temmelig god? Dessuten veldig unødvendig å avsløre slutten for andre. Legg det i spoilertag.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

wow... 8/10? Jeg er totalt uenig! Dette er nok en av de dårligste filmene jeg har sett på en stund og jeg kjedet meg så og si gjennom hele filmen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Jeg tror vi har sett nok innlegg om uenigheter i anmeldelsen og feil karakter. Smaken er en individuell sak, og anmelder har tydeligvis likt filmen.

En anmeldelse skal ikke være en idividuell sak da..

Denne filmen er imho(Og etter flere andre sin mening) en ekstremt rævva film(På alle måter) og jeg finner det dermed veldig rart at en anmelder kan gi den 8\10. Altså "Svært god" ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

dette er helt klart en elsk eller hat film. jeg for min del vi si at denne havner på min topp 3 liste. Har ikke blitt så provosert av en film, siden jeg så ondskan. hu kristne dama gjør en helt vanvittig god rolle, og jeg fikk lyst til å dra henne ut TVn, og vri om hodet på henne. og slutten var jo fantastisk! Fy faen for en jævlig håpløs følelse jeg satt igjenn med etter filmen! helt tydelig at flank darabont har skrevet denne filmen med menneskene som monster. tåken og frykten var bare det som framkallet det verste i folk.

- Den menneskelige rase er fundamentalt sinnssyk, har Darabont uttalt under et intervju.

- Hvis du putter to av oss sammen inn i et rom, er vi snart i full gang med å finne ut gode grunner til å drepe hverandre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja jeg likte hvordan samspillet mellom karaterene forandret seg gjennom filmen etterhvert som situasjonen de befant seg i ble mer og mer bisarr. De fleste ble grepet av apati og valgte blindt å fulge den enkle forklaringen som hun gærne dama framla med den religiøse retorikken, noen reagerte med vantro og nektet å se alvoret i situasjonen. Andre, deriblant hovedpersonen klamret seg desperat til håpet og søkte løsning på situasjonen etc...

All in all en veldig intens og atmosfærisk film, som jeg garantert kommer til og kjøpe på dvd.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
(BtW var det noen flere en meg som kom til å tenke på at Halflife 1 spillet når de så soldatene slåss mot monsterne på slutten? The mist novellen må jo ha vært inspirasjons kilden til spillmakerne, det er jeg overbevist om...)[\spoiler]
Endret av Fhtagn
Lenke til kommentar

Likte filmen godt jeg. Utenom den elendige slutten. Kommer nok til å kjøpe filmen når den kommer ut på dvd også. Trodde handlingen skulle være en "ingen tror på meg" film når de først var i bakrommet av butikken. Salen elsket ihvertfall vendepunktet ved hun relgiøse dama ihvertfall. Ble skikkelig provosert av henne og hun gjorde en god jobb under innspillingen ihvertfall. Eneste minuset var den elendige slutten. Hadde gitt den 7/10. Alt over 7 er verdt å se for min del. :wee:

EDIT: Typo

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...