Gå til innhold

14 dagers angrerett?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg kjøpte en mus i en lokalbutikk, men jeg angrer på dette og vil levere den tilbake og få tilbake pengene mine.

Har alt av kvitteringer og pakke den var i, samt alt tilbehør. Altså, alt er som når jeg kjøpte den.

Har jeg da rett til å få tilbake pengene mine ved å levere tilbake musa. Selv om det er i en databutikk i byen? Det er under 14 dager siden

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei. Angrerett gjelder ikke ved kjøp i vanlig butikk. Det går selvsagt an å spørre likevel, men du har ikke noe lovfestet krav på å få gjort om dette kjøpet.

§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Rart at folk uttaler seg uten noensinne å ha lest loven. :nei:

Lenke til kommentar
Ja, du har rett på det. Dersom varen er i tilnærmet samme stand som den ble levert til deg.

Du har også rett til ikke å gi fra deg varen før du har mottat beløpet for varen

Ikke svar når du ikke har peiling!

til saken:

Du trenger ikke å skrolle langt nedover i forumet her for å finne flere svar på dette. Angrerett gjelder ikke i butikk.

Butikken kan ha en egen "fornøyd eller pengene tilbake" -garanti, men du har ingen rettigheter til å returnere varen ifølge loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...