Gå til innhold

BK: Hoop dreams og litt til

Anbefalte innlegg

Et par jeg er en smule fornøyd med, en felles betegnelse for dem alle er at de alle befinner seg over bakken på ulike måter. Vil gjerne ha litt konstruktive vurderinger av hva jeg kan gjøre mtp. Photoshop på motorsykkelbildet, siden jeg vurderer å øke den dramatiske effekten med litt burn/dodge og ulike lyseffekter, kom gjerne med egne forslag hvis noen gidder. På hoppebildet vet jeg ikke helt hva som kan gjøres, men vurderer å gjøre litt med vignetteringen på venstre side av bildet. Proposals and suggestions are welcome:

post-165120-1215685901_thumb.jpg

post-165120-1215685926_thumb.jpg

post-165120-1215685948_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget effektfulde fotos alle tre, og de ligger helt udenfor mit ekspertiseområde - de ligner ikke noget jeg nogensinde har kunnet lave. Nummer ét er nok min favorit, meget aktion og uhygge dér.

Men en lille indvending: På motorcykelbilledet synes jeg HELT klart skiltet med "Djupedalskroken" skal væk! Manden ser meget tough ud, og himlen er dramatisk osv, men vejnavnet lyder i mine ører meget som forstadsidyl, og passer slet ikke til situationen... ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker bildene. Det første får tankene på gli. Hva har den frekke innbruddstyven stjålet? Det er fint lys i det bildet, og det er nok å studere.

Bildet av klatrepiken bryter med det meste som finnes av regler, men det virker som om det er bevisst. Og det fungerer som et slags absurd sommerbilde. Kjekt med unge kvinner som klatrer i trær. Og det er kanskje min favoritt med sine farger og uvanlige komp. Lazing on a sunny afternoon.

Motorsykkelbildet er nok det beste rent teknisk. Fartsfølelsen er ikke stor, men det har likevel litt drama. Jeg forstår bare ikke hvorfor ansiktet er i farger. Det ødelegger en del for meg, men den kritikken hadde du sikkert ventet fra meg. Jeg er forøvrig enig med Mette i at det skiltet stikker seg litt for mye ut, men hele trenger ikke gå. Det hører naturlig med i bildet, men den røde flekken er rett og slett unødvendig og forstyrrende. Og da driver ikke jeg med pixelpeeping. Det virker som om du ikke har tenkt for mye over hva den gjør med bildet, men at du bare ønsker å vise litt teknikk.

Men jeg er uenig med Mette på et punkt; fyren som sitter på sykkelen ser absolutt ikke tough ut. Dvs jeg hadde garantert våget å ta en krangel med ham i en mørk og øde bakgate, eventuelt på den lokale mc-puben. Der han garantert ikke går. Men det er lov å kjøre mc uten å være en tøffing også, og han kjører jo uten hjelm. Selv føler jeg meg sikker på at han neppe forlater den gaten han bor i uten hjelmen skikkelig på. Nok om det, for det er jo helt irrelevant for bildet. Som jeg synes er godt med visse forbehold.

Lenke til kommentar

Eirika: Oppsettet var en lang dag med mye fotografering av diverse ekstreme hopp(som til de grader gjorde vondt i ryggen) På dette bildet fant jeg en posisjon for kameraet, og lot en ta flere bilder mens jeg fløy over bakken i håp om å få et bra bilde, etterbehandlingen er gjort i camera raw(raw bildet finner jeg ikke lengre, som er synd fordi jeg kunne forbedret bildet så drastisk)

Og litt forskjellige basics som levels, colorbalance, oppskarping etc.

Lenke til kommentar
Men jeg er uenig med Mette på et punkt; fyren som sitter på sykkelen ser absolutt ikke tough ut. Dvs jeg hadde garantert våget å ta en krangel med ham i en mørk og øde bakgate, eventuelt på den lokale mc-puben. Der han garantert ikke går. Men det er lov å kjøre mc uten å være en tøffing også, og han kjører jo uten hjelm. Selv føler jeg meg sikker på at han neppe forlater den gaten han bor i uten hjelmen skikkelig på. Nok om det, for det er jo helt irrelevant for bildet. Som jeg synes er godt med visse forbehold.

Ok, du har helt ret i at han ikke ligner en standard motorcykeltype. Jeg tænkte nok mere i retning af "Hvis det var MIN onkel, der var blevet fotograferet i den situation, ville han givetvis gerne have billedet hængende i stort format i stuen" ;). Altså, hvis man skulle have netop DENNE mand til at se tough ud, var billedet et godt bud. Bortset altså lige fra "Djupedalskrogen"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...