Gå til innhold

Varmekolber på samlebånd.

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er ferietid og produksjonsstans i fabrikken. I forbindelse med noe dautid som oppstod når jeg skulle ta bilder for teknisk dokumentasjon, så tuslet jeg litt rundt i den stille fabrikken for å se etter motiver.

Jeg har vel egentlig aldri prøvd meg på slik type fotografering - og med håndholdt kamera og kun .jpg skyting - samt litt redigering i Microsoft office picture manager (det er det eneste jeg har tilgjengelig på jobb), så var dette hva jeg fikk til.

Noen synspunkter?

Edit: Har økt kontrast samt redusert lysstyrke noe.

post-104174-1215685460_thumb.jpg

post-104174-1215692411_thumb.jpg

Endret av Ole_Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tøft det, men kanskje litt kornette? :)

Det med "kornetheten" i bildet tenkte jeg skulle være med på å understreke det "rustikke" fabrikkpreget - men . . . .

... nå er dt vel ikke så mye ellers i bildet som sier noe om en grovgjort fabrikk da.. kanskje? :blush:

Jeg syns det var litt kult.

Skulle kanskje vært litt skarpere og litt mindre korn.

Fin vinkel.

Men hva er det for noe? :hmm:

Kan dere ikke prøve å gjette hva det er da?

Vi er eneste produsent i Norge av dette produktet.

Tips: finnes i alle hjem våger jeg å påstå.

Lenke til kommentar
Kan dere ikke prøve å gjette hva det er da?

Ser ut til å være enden på et varme-element (eller rettere sagt mange).

Synes bildet er stilig, men jeg kunne tenkt meg litt mer kontrast.

Tom

Riktig gjettet.

En hel mengde elektriske varmekolber med BSP 1¼" innfesting.

Lenke til kommentar

5 kvart heter det,bare spør hvilken som helst rørlegger :) Og det ser ut som varmeelementene er på vei til lodding.

Minner litt om Pink Floyd´s The wall ,når det gjelder vinklingen på motivet.

Lenke til kommentar

5 kvart heter det,bare spør hvilken som helst rørlegger :) Og det ser ut som varmeelementene er på vei til lodding.

Rørleggere - og andre grovsmeder( - har lett for å si 5kvarttom ja, det er jo et gammelt og godt innarbeidet "klengenavn" på en slik gjengeforbindelse. Det er BSP 1¼" som er korrekt ihht. de standarder som ligger til grunn.

Og yes - de kommer rett fra sandblåsing (derav den kornete strukturen jeg hår prøvd å dyrke videre i bildet), og skal nå påloddes flatstift for elektrisk tilkobling.

Lenke til kommentar
Det blir litt som sceneteknikkere som kaller gaffer tape for gaffa.

Eller duck tape... :roll:

Men om jeg ikke husker feil så finnes det også en produsent som kaller seg gaffa, så delvis riktig er det jo. Det er vel faktisk få som faktisk kaller det for gaffer tape i bransjen. Virker som om Gaffa er blitt en slags uoffisiell oversettelse fra engelsk?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Men om jeg ikke husker feil så finnes det også en produsent som kaller seg gaffa, så delvis riktig er det jo. Det er vel faktisk få som faktisk kaller det for gaffer tape i bransjen. Virker som om Gaffa er blitt en slags uoffisiell oversettelse fra engelsk?

Engelskmennene kaller det også for gaffa, så det navnet er kommet for å bli. Og ja, det finnes et merke som heter Gaffa, men langtfra alle bruker det. Gaffer stammer jo fra filmindustrien, og de som startet å bruke ordet gaffa kom sikkert fra musikkbransjen. Litt for mye hasj og sene kvelder med ale har sikkert spilt inn på resultatet av ordets skjebne. Pluss det faktum at en gjennomsnitts roadie neppe vet hva og hvem en gaffer er.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Duck tape er nok et misforstått uttrykk.

Duck = and, og de blir sjelden tapet. Dog kan de nok bli surret med diverse stuffing inni.

Duct tape derimot - duct = kanal - og benevnelsen blir ofte brukt i blikkenslager/ventilasjonsbransjen.

Forøvrig takker jeg mye for god og konstruktiv kritikk av bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...