Gå til innhold

Bærbar pc for gaming

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg ser etter en pc som kan kjøre de aller fleste spill, som AoC og Wow fear etc.

Jeg vil gjerne ha AoC på max og enda kjøre det glatt. Prisen er uviktig.

Hvilken pc burde jeg kjøpe? Tar imot alle forslag med åpne armer!

Takk for hjelpen!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke dessverre, laptops og gaming er to ord som ikke går sammen. Age of Conan kjører ikke glatt med et 8800 Ultra engang og dagens laptoper er ikke i nærheten av å ha like sterke kort. Det beste nå er vel 8800GT i en laptop ? Holder absolutt ikke, dessuten blir varmeutviklingen et problem også.

Du må isåfall nøye deg med ganske lave innstillinger.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på denne pcen, Acer Aspire 8920 ( http://acer.no/public/page9.do?sp=page4&am...;crc=1757121883 )

Problemet med den, er at den er så stor. Grafikk kortet har scoret over 9000 på 3dmark sin test.

Om det hadde vært en tilsvarende pc som ikke var så stor, 18,4"..

Er få norske maskiner med tilsvarende grafikkløsning og som er mindre enn 17 tommer, i realiteten finnes det ikke. Kanskje kommer det noen maskiner med single 9700GT til høsten, men de vil ikke yte tilsvarende. Sett på 8920 som en erstatning for min XPS 1730, men usikker på kvaliteten. Var jeg deg ville jeg kikket på Asus, har blinket ut G71v som min neste maskin, den kommer med ny plattform (Montevina) og 9700GT, så er bare spørsmålet når den kommer. Asus har i tillegg en del meget interessante maskiner i 8-12.000 kr klassen, har liten tro på at de kjører AOC på maks dog. Så, bærbar handler alltid om kompromisser og hva du egentlig trenger. Kjøp en Playstation ved siden av sier jeg, ihvertfall hvis du trenger rå spillytelse.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på denne pcen, Acer Aspire 8920 ( http://acer.no/public/page9.do?sp=page4&am...;crc=1757121883 )

Problemet med den, er at den er så stor. Grafikk kortet har scoret over 9000 på 3dmark sin test.

Er få norske maskiner med tilsvarende grafikkløsning og som er mindre enn 17 tommer, i realiteten finnes det ikke. Kanskje kommer det noen maskiner med single 9700GT til høsten, men de vil ikke yte tilsvarende. Sett på 8920 som en erstatning for min XPS 1730, men usikker på kvaliteten. Var jeg deg ville jeg kikket på Asus, har blinket ut G71v som min neste maskin, den kommer med ny plattform (Montevina) og 9700GT, så er bare spørsmålet når den kommer. Asus har i tillegg en del meget interessante maskiner i 8-12.000 kr klassen, har liten tro på at de kjører AOC på maks dog. Så, bærbar handler alltid om kompromisser og hva du egentlig trenger. Kjøp en Playstation ved siden av sier jeg, ihvertfall hvis du trenger rå spillytelse.

Har du en link jeg kan se på?

Lenke til kommentar

Har du en link jeg kan se på?

Link og link, det kryr av disse, sjekk ut komplett.no eller amentio.no, gode nettbutikker begge.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen alle sammen..

Får se hva det blir til, men da har jeg hvertfall fått sett litt hva andre folk anbefaler! :)

Hot tips, styr unna "det råeste" på laptopmarkedet, altså D900, XPS 1730, div fra Sager og Alienware, det koster mer enn det smaker, mye mer og dette er maskiner som blir meget varme. Velg heller et produkt som ligger mellom middels og best, erfaringsmessig får du en maskin til rundt 12-15k som duger helt greit i to-tre år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...