lindqvizt Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hvordan deler man UPC internett til flere pc'er?? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 du må nok ha en router, enten i form af software(best med linux da) eller egen router box. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 du må nok ha en router, enten i form af software(best med linux da) eller egen router box. Nå bøller du, med upc får du vel to ipr? ( er det dialup?, hvis ikke les under) Etter det jeg har lest er det bare å koble modemet i første eller siste port på switchen og så dele gjennom switch. Hvis det er dial up må du enten kjøpe ruter eller lage en ruter, dvs putte to nettverkskort i en maskin 1. til modem 2. til switch Kjører sistnevnte nå mellom tre maskiner og telenor så det fungerer bra Lenke til kommentar
batko Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hvilket abonnement har du hos UPC?? Det billigste gir deg 1 IP, mens Chello + gir deg 3. Dersom du har det billigste så må du ha 2 nettverkskort i 1 av pcene samt et internet sharing program til å dele forbindelsen. Med Chello + skal det bare være og koble modemet til switchen og du kan bruke inntil 3 pcer samtidig. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 du må nok ha en router, enten i form af software(best med linux da) eller egen router box. Nå bøller du, med upc får du vel to ipr? ( er det dialup?, hvis ikke les under) Etter det jeg har lest er det bare å koble modemet i første eller siste port på switchen og så dele gjennom switch. Hvis det er dial up må du enten kjøpe ruter eller lage en ruter, dvs putte to nettverkskort i en maskin 1. til modem 2. til switch Kjører sistnevnte nå mellom tre maskiner og telenor så det fungerer bra skulle sette opp nettverk hos en kompis som har upc og da fant vi ut at man må betale extra for å flere enn en ip. så man må nok ha en form for router. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Vil bare anbefale IPcop, satte opp en router i går på ett lite kontor med 4-6 pc-er, deler en bredbåndstilkobling helt glatt. Funket på første forsøk, og trenger ikke mer enn en gammel p 100, som de fleste har stående en eller annen plass. Jeg brukte en mmx166 med 80 ram, 400 mb hardisk. Lenke til kommentar
Truman Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 jeg har testet den rimeligste upc-varianten med switch.. hadde på det meste på 3 maskiner med hver sin ip samtidig... virker ikke som om de har noe som tester hvor mange ip'er de deler til hver kunde. så, viss det er slik hos alle, er det vel bare å slenge på så mange maskiner du vil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå