BeFs Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei! Kan noen hjelpe meg påvei til å vise printekø på en statusside? Scenario: Jeg lager en side med oversikt over to skrivere, det eneste jeg mangler nå er å kunne vise dokumenter i kø, eller i hvert fall få vist antallet. Formålet er at man skal kunne se på denne om man heller burde bruke den andre skriveren hvis det er mye kø på den første. Maskinen kjører Windows XP Pro. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er begge printerne koblet til samme maskin, er det ikke bedre å automatisk sende jobben til den printeren med kortest kø? Jeg antar det er snakk om et temmelig gigantisk nettverk av klienter her, for at dette i det hele tatt skal være noe å tenke på? uansett, jeg tror ikke php ville vært 1. valget mitt for noe sånt som dette. er det en nettverksprinter du deler via samba? i første omgang ville jeg prøvd å finne ut om det fantes et samba api for C/C++, og kanskje skrevet det i det. deretter brukt exec() eller system() eller tilsvarende hvis du absolutt skal ha det i php. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Nettverket spinner seg over mange forskjellige kontorer på landsbasis, men det er egentlig urelevant. Begge printerne er koblet til samme server (dog over nettverk, men med Lexmark sin finurlige måte å lage virtuelle porter på en maskin, var det enklest å dele igjennom en egen server). Greit å kunne ha en oversikt over om noen på kontoret skriver ut 500-sider mens den personen gikk ut en tur, så slipper man å vente for å kunne skrive ut ett dokument. Grunnen til at jeg ikke vil at køen skal gå til den printeren med minst kø, er for at brukerne skal kunne ha kontroll over hvilken skriver de skriver ut hva på. (Kan skape mye forvirring, tro meg). Det er ikke nødvendig å ha det i PHP, men tenkte siden resten av statussiden er skrevet i PHP, så var det enklest å poste her. Men er åpen for andre måter å gjøre det på. Men skal se etter en samba api for C. (Og grave frem læreboka mi, som jeg aldri leste noe særlig i...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå