Christian_ Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hallo! Har kjøpt meg denne telefonen nå og er storfornøyd. Men har allikevel en liten ting jeg ønsker å få svar på. Det har helt sikkert blitt nevnt i denne tråden, men jeg er i militæret nå og har litt begrenset tid å lese på forumet. Går det an å laste ned f.eks kart for hele Norge og lagre det på telefonen når jeg er koblet til wlan. Slik at jeg slipper å laste ned hver gang jeg kommer til ett nytt sted? Isåfall, hvordan gjøres det? Hadde vært veldig praktisk da datatrafikk koster en del. Jeg har ikke installert noen GPS-programmer, så det er google maps det er snakk om. Christian Lenke til kommentar
Veriado Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Mulig dere gjorde det samme som meg, man skal ikke unrare filen man laster ned. Hvis man ser godt etter heter den faktisk nodata.cab og ikke .rar ah ser man det.. irriterende når rar assosierer seg med slike filtyper.. må liksom se på egenskaper for å se filetternavnet.. tar det alltid for god fisk at rar-logo er rar-filer men det er langt fra tilfelle takk takk Hehe, det var voldsomt irriterende ja. Desto gledelig når jeg fant ut hva jeg hadde gjort galt. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 TCMP i horisontalen??? Er det noen som vet om det er mulig å spille av video i TCMP i vanlig horisontal-format? Mao., slik at visningen blir som på en widescreen-tv. \ b Trykk på skjermen mens den står i pause, da vil den gå i fullskjerm med widescreen og starte. Kan jeg få lov å spørre om noe? Jeg fikk tlfen i går så jeg er veldig nybegynner på den. *Går det ann å få bort den store klokka som blokkerer for bakgrunns bilde mitt? Hvordan? * Hvor finner jeg igjen bildene som jeg mottok via bluetooth fra en annen mobil? Står at jeg mottok bilde, men jeg finner det ikke igjen i "mine bilder" Noen som har problem løsninger til meg? Tusen takk til de som hjelper! Hadde vært kjempe flott:D Dra fingeren opp over klokka. Prøv å gå innpå filutforsker - my documents - bluetooth deling og se om det er der. Vis det ikke er der, så kan du prøve Start- instilinger- tilkoblinger fanen - bluetooth - ftp fanen - huk på aktiver bluetooth utforsker og aktiver fildeling. Lenke til kommentar
gingur Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har forstått... En ting om gangen:!Noen andre som plages med å ha -VIDEOANROP på V softknapp og ikke KONTAKTER, ?? Samme problem her, og jeg er sikker på at det stod kontakter der før.. Gjorde ingen slike endringen før den endret seg heller som jeg husker. Bump..! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 HTC - Feilmelding når jeg skal sende sms/mms. Når jeg skal sende sms/mms (ikke som svar), får jeg følgende feilmelding: "Kan ikke gjenkjenne en eller flere mottakere, eller adressen er ugyldig. Vil du sende meldingen likevel?" Dette skjer uansett om jeg selv legger inn nummeret eller bruker kontaklisten. Veldig, veldig frustrerende! Noen som vet hvordan jeg kan få slutt på dette? Jeg aner ikke hva som har forårsaket dette tullet. \b Har det samme problemet selv.. fikk det etter at jeg på en eller annen måte klarte å kopiere alle kontaktene mine fra msn-lista mi til kontakter, etter å slettet disse har feilmeldingen kommet opp hver eneste gang jeg har sendt en melding.. veldig irriterende ja... Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei igjen,håper fortsatt noen kan svare på spm. mitt angående GPS(TOMTOM7-freeware). Har ett nytt spm.: Jeg sliter med å få slått av EDGEn min. Hadde gjort slik som det sto i FAQ-en til trådstarteren, men når jeg skulle inn på nettet ble jeg automatisk logget inn med EDGE. Noe jeg selvsagt ikke ville, både fordi det koster penger, men ikke minst siden jeg hadde WIFI(trådløst nett) tilgjengelig i området. Så hvis noen kunne gi meg en kort "how to do" på hvordan man gjør det, enkelt å greit forklart. Er nybegynner så trenger det enkelt:) Håper noen kan svare meg på spm. mitt:) Det er ikke bare at den viser at den viser en e oppe i hjørnet for å vise at du har edge dekning da? last ned nodata, så slipper du uroe deg for at den ikke bruker wifi. På tomtom, legg .cab fila inn på telefonen din. Trykk på fila, så trykk jajaja, intern lagring, jajajaja, syns å huske du får beskjed om å trykke telefonen i usb'en, velg kart og trykk ja ja ja eller nei på tinga den spør om. ;p Takk for at du tar deg tid til å svare. Jeg har forsøkt å lagt filene over på min HTC, har lagt ut bilde på den foregående siden som bekrefter dette. Kommer opp en feilmelding, som også står på den foregående side. Lurer på hvordan jeg skal få fikset det da. EDIT: Viser seg at jeg har samme problem når jeg skal installere nodata også. Med andre er det sikkert jeg som ikke helt forstår hvordan man installere program på mobilen. Jeg flytter over filene, finner de fram via filutforsker på HTC'en. Der finner jeg filene, og de har en windowslogo ved siden av seg. Når jeg trykker på en av de filene kommer det opp en error som sier: "Det er ikke noe program tilknyttet "00CABE54". Start programmet først, og åpne deretter filen fra programmet." NINJAEDIT: Fant ut hva feilen var, typisk nybegynnerfeil. Man skulle altså ikke unzippe filen nei Nytt spm.: Sikkert mange som har spurt om det før, men det koster vel ikke mange kalorier å nevne det igjen. Koster det penger å bruke TOMTOM? haha.. flott du fant det ut sjøl Må tro jeg har lurt på hva problemet var ;p er i grunnen ganske så enkelt ja.. ;p Tomtom er gratis å bruke, google igjen koster penger, fordi den laster ned kartet når du bruker det. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva i helv? TomTom koster jo. Kartene... Kan du få TomTom til og bruke GoogleKart som nedlastes? Neppe tror jeg... Lenke til kommentar
BareET Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei..noen som veit om det finnes Vakt-kamera eller spycam som det kanshe heter finns til diamond? som tar bilder når det skjer noe bevegelse. hadde det engang på en nokia tlf...var sjekt og ha! Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva i helv? TomTom koster jo. Kartene... Kan du få TomTom til og bruke GoogleKart som nedlastes? Neppe tror jeg... Selvsagt koster det.. Hvis du laster ned tomtom7 og kart fra tomtom.com får du det for under 500. Det er bra! Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva i helv? TomTom koster jo. Kartene... Kan du få TomTom til og bruke GoogleKart som nedlastes? Neppe tror jeg... Jeppz, men etter du har kjøpt det er det gratis å BRUKE. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) liten ting som irriterer meg.. folk sliter med å komme gjennom på telefon til meg, får beskjed om at telefonen er av... Jeg tror dette kan komme av at 3g dekningen er vanvittig ustabil akkurat i leiligheten min.. Noen gode løsninger? Slå av 3g permanent på noe måte? ønsker egentlig ikke det heller ettersom jeg bruker den en del til mail osv.. HJELP! telefonen er cirka umulig å ringe slik det er nå.. PS: det koster ikke noe å være logget på edge sant? står at den har vært logget på i 9 timer nå.. er bare datamengde som koster right? edit: virker nesten som om den nekter å ta imot samtaler uansett når den er på 3G nettet.. Sliter også en del med værtjenesten.. får ofte beskjed om tilkoblingsproblemer når jeg oppdaterer Jeg har ventelo, og har valgt ventelo-oppsett på tilkoblingsoppsett Endret 30. august 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
nyn80 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei. Er det muligt og få skjermen horisontalt når du skal skrive sms/mms. Eg regner med at tastaturet kan bli litt større på denne måten? HTC Diamond Lenke til kommentar
osmano Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 hei! Nå har jeg vært igjenom alt i dette forumet. Veldig nyttig selv om jeg ikke har eller tenker å skaffe meg en Diamond. Jeg går å venter på storebror Pro. Jeg må ha hardware qwerty. jeg kommer fra uiq (P990) og gleder meg til å bli kjent med WM. Jeg ser jo at det ligner en del på uiq men at det er en del nye ting. Keep up the good work! Os Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Hei.Er det muligt og få skjermen horisontalt når du skal skrive sms/mms. Eg regner med at tastaturet kan bli litt større på denne måten? HTC Diamond EDIT: Qweac hadde visst en løsning Hva med å bruke mobiltastatur kombinert med T9 ? Da får du store knapper + at det går svinkjapt å skrive om du har vært borti T9 før Anbefaler forøvrig ALLE og skru ned skriftstørrelsen på mobilen.. Dette gjør brukeropplevelsen av mobilen vanvittig mye bedre.. spesiellt når du skriver medlinger, sjekker mail, ser på meldingshistorie osv osv.. ble nesten en ny mobil skriftstørrelsen burde vært på lavest eller nest lavest som standard! idiotisk standardinstilling av HTC. Burde stått i FAQ guiden på side 1! Instillinger -> System -> Skjerm -> Tekststørrelse Endret 31. august 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei.Er det muligt og få skjermen horisontalt når du skal skrive sms/mms. HTC Diamond nei dette er ikke mulig. Jo, det er mulig med Gsen. Lenke til kommentar
M1710 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg skal kjøpe meg mobil, og denne er favoritten til nå, men jeg lurer på: 1) Hvordan er kalenderen i bruk? vises en og en dag, hele uken, valgfritt? 2) Hvordan er batterilevetiden? Hvordan er den når man bruker wifi? Fin tråd forresten! Takker for svar! Lenke til kommentar
nyn80 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei.Er det muligt og få skjermen horisontalt når du skal skrive sms/mms. HTC Diamond nei dette er ikke mulig. Jo, det er mulig med Gsen. Takker.Fikk ikke Gsen til og funke i begynelsen.Men nå funker den. Men eg synest tastaturet kunne vert større. Lenke til kommentar
Babality Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg skal kjøpe meg mobil, og denne er favoritten til nå, men jeg lurer på: 1) Hvordan er kalenderen i bruk? vises en og en dag, hele uken, valgfritt? 2) Hvordan er batterilevetiden? Hvordan er den når man bruker wifi? Fin tråd forresten! Takker for svar! 1) valgfritt 2) batteritiden er lav, ikke helt sikker på hvor lenge den varer med wifi, men jeg brukte edge i 5 timer før jeg fikk advarsel om lavt batteri. Lenke til kommentar
Kamaki Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei! Har nettopp fått meg en diamant, men har litt problemer som jeg håper å kunne få hjelp til her inne. Problemet er at telefonen ikke klarer å lese fra internt minne. Noen ganger, vel og merke. Har lagret endel musikk og bilder (ca 350MB), men telefonen finner noen ganger ikke disse filene. Utrolig irriterende! Det samme når jeg bruker utforskeren....ofte finner den bare "min enhet", andre ganger også internt minne. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Re-innstallere ett eller annet, oppgradere, eller rett og slett hive telefonen i veggen? Sistnevnte frister VELDIG akkurat nå! :-) Lenke til kommentar
Babality Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du kan ikke lese fra internt minne mens mobilen er koblet til PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå