Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Hva er det med OneCall og 3G? Finner fortsatt ikke 3G-nett, og jeg bor i Trondheim. Noen tips?

Tilbyr One Call 3G?

One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning. Overgangen til Telenor-dekning betyr blant annet at våre kunder får dekning på 3G og Super-3G gjennom Telenors høyhastighets 3G-nett.

I tillegg vil våre kunder ha tilgang til både Network Norways og Telenors EDGE-dekning.

Og jeg har også oncall+diamant+lokasjon:Trondheim, og 3G fungerer fint for meg :-/

Mystisk. Er det mulig å manuelt gå inn å skru på 3G da? Finner ingen instillinger på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mystisk. Er det mulig å manuelt gå inn å skru på 3G da? Finner ingen instillinger på det.

Du kan jo alltids lese førsteposten.

Slå av 3G

'-> Startmeny-innstillinger-telefon-bånd fanen-velg nettype-velg gsm (ikke auto).

I ditt tilfelle må det være omvendt.

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
Når alarmen går (vekkerklokka) kommer ikke "lukk" frem lengre. det kom før men nå er den forsvunnet og jeg må resette telefonen for å få vekk alarmen .

Innstillinger > Lyder og varslinger > Varsler > Hend: Påminnelser. Huk av for "Vis melding på skjerm".

Samme problemet jeg, men kan ikke se at det står "vis melding på skjerm" noen steder i "lyder og varslinger"

texasen

problemet løst

Endret av texasen
Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt problemer med å deaktivere 3G / Edge, for å bruke Wlan.

Jeg får ofte opp "E" i hjørnet når jeg er i wlan sone :( Spesielt skjer dette på jobb. Her har jeg forøvrig vært på wlan før, så skjønner det ikke.

Og inne på nodata har jeg valget mellom to ting.

- Telenor Internett

- Telenor MMS

Hvor er edge f.eks? :(

Lenke til kommentar
Jeg har hatt litt problemer med å deaktivere 3G / Edge, for å bruke Wlan.

Jeg får ofte opp "E" i hjørnet når jeg er i wlan sone :( Spesielt skjer dette på jobb. Her har jeg forøvrig vært på wlan før, så skjønner det ikke.

Og inne på nodata har jeg valget mellom to ting.

- Telenor Internett

- Telenor MMS

Hvor er edge f.eks? :(

Det burde holde å deaktivere Telenor internett, men jeg måtte deaktivere MMS på chess og.

Det at det er en E der, er ikke farlig, det betyr bare at du har dekning, ikke at du er på nettet, du vil kunne se at den teller vis den er på nett.

Lenke til kommentar
Når alarmen går (vekkerklokka) kommer ikke "lukk" frem lengre. det kom før men nå er den forsvunnet og jeg må resette telefonen for å få vekk alarmen .

Innstillinger > Lyder og varslinger > Varsler > Hend: Påminnelser. Huk av for "Vis melding på skjerm".

ah. der etter litt leting fant jeg det.

men hvorfor deaktiverer dette av seg selv? ser det er fler som sliter med dette.

tusen takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Advanced Config Tool

Et veldig bra program, her har du MASSE tweaks du kan skru av/på! Andre ting du kan endre på, og masse forskjellig.

Download link

Action screen

Som du ser i screenshottet så kan du åpne ny sms,mms, avtale etc. når du går innpå action screen, og det er enkelt og komme innpå der.

For å instalere det her så må du gjøre dette:

Start-instilinger-i dag-elementer-huk AV touchflo 3d

Så instalerer du cab filen på telefon minnet, og IKKE på interne harddisken.

Etter dette går du innpå start-instilinger-idag-elementer-huk på touchflo 3d igjen.

Lenke til kommentar
GPS koster ikke penger. Det gjør derimot vær og youtube.

Når mobilen blir svart skal du trykke lett på av/på knappen oppå. Det kan du også gjøre når du legger den fra deg.

Okei, takk :D

Vet du hvordan jeg laster inn NoData til tlf? :)

GPS koster ikke penger. Det gjør derimot vær og youtube.

Når mobilen blir svart skal du trykke lett på av/på knappen oppå. Det kan du også gjøre når du legger den fra deg.

Okei, takk :D

Vet du hvordan jeg laster inn NoData til tlf? :)

Lenke til kommentar

Man kan for øvrig endre tiden hvis man går inn på innstillinger > System > Strøm > Avansert.

Vet du hvordan jeg laster inn NoData til tlf?

Du leser førsteposten.

Lenke til kommentar

Man kan for øvrig endre tiden hvis man går inn på innstillinger > System > Strøm > Avansert.

Vet du hvordan jeg laster inn NoData til tlf?

Du leser førsteposten.

Føreposten? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...