Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan endre scrollspeed mellom favorittkontaktene? Tar jo forever å komme seg fra A til K f.eks når man scroller på sida siden den animert blar seg gjennom alle sammen.

Du kan endre det i advance config tror jeg. Ihvertfall scrolling i menyene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan bruker jeg mine egne mp3 til ringelyd?

jeg har lagt de inn i rett folder ++ finner de i album men får ingen valg å bruke som ringelyd....

Hold inne over sangen du vil ha så kommer det opp en meny der du velger "bruk som ringetone" eller så kan du åpne den i mp3 klipper eller hva det nå heter og gjøre sangen mindre f.eks. også kan du enten lagre i ringetone mappa (min enhet-my documents-mine ringetoner) eller bare bruk som ringetone.

Lenke til kommentar
Masse interessant lesing her ja! Her er mitt lille spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på...

Har aldri hatt noen smart mobil før, og har heller aldri drevet å synca opp mot mot outlook osv, men begynner nå å ta dette i bruk med min diamond. Jeg hadde regnet med, etter å ha syncet med outlook, at jeg skulle jeg greie å sende e-post med outlook kontoen fra mobilen men dette gikk jo ikke. Hvis jeg er koblet til pcen min sender og mottar den mail naturligvis, men er det ikke meningen at jeg skal kunne sende mail med outlook kontoen min også fra mobilen når den ikke er koblet til PCen?

Har også satt opp en hotmail konto i tillegg til outlook kontoen og med denne går det fint fint å både sende og motta mail.

Har omsider greid å sette opp mailkontoen på telefonen og greier både å sende og motta mail. :D

Problemet er bare at det er samme mail som er satt opp i outlook på PCen så når jeg syncer opp mot PCen så får jeg akkurat de samme mailene også i outlook kontoen som ved default finnes på telefonen. Er det noen som vet om en måte å samkjøre disse to på så jeg slipper å ha et dobbelt sett med helt like mailer?

Lenke til kommentar

Et lite spm (som jeg ikke fant svar ved på å søke, selv om det sikkert er svart på før). Skrur WLAN seg av når skjermen blir blakn? Tenker siden den trekker en del strøm? Kan jeg altså la telefonen ligge på bordet me WLAN aktivert uten å være redd for at batteriet flater ut på rekordtid?

Lenke til kommentar
noen som har handlet på www.mytrendyphone.dk ? god side?

edit: det jeg egentlig lurer på er om den er til å stole på

Har nettopp bestilt et batteri og invisble shield fra www.mytrendyphone.no

Veldig god service ihvertfall:D Har ikke fått pakken enda, bestilte igår:D

Lenke til kommentar
Vil den norske versjonen av denne telefonen fungere på AT&T's nett i USA?

Har kontaktet HTC om dette uten å få svar, fint om noen som har peiling kan hjelpe.

Takk!

Med siste versjon av Radio (1.00.25.06) så er telefonen Quad band, og vil fungere i USA. Ønsker du og installere denne nå må du via uoffisielle kanaler.

OK, takk. Det innebærer å finne nyeste ROM og så flashe telefonen eller?

Det er mulig og flashe kun radio.

Lenke til kommentar
Et lite spm (som jeg ikke fant svar ved på å søke, selv om det sikkert er svart på før). Skrur WLAN seg av når skjermen blir blakn? Tenker siden den trekker en del strøm? Kan jeg altså la telefonen ligge på bordet me WLAN aktivert uten å være redd for at batteriet flater ut på rekordtid?

Ja, WiFi skrur seg av når enheten låses, men jeg tror du kan endre dette ved å stille på start -> innstillinger -> tilkoblinger -> Trådløse tilkoblinger -> "power mode" (alt fritt oversatt fra engelsk). Du har ihvertfall en mulighet til å stille strømsparingsmodusen for wifi til 3 forskjellige nivåer, der mest strømsparende er standardinnstillingen.

Lenke til kommentar
Prøv å "formatere" Diamonden, gå på "Tøm Lagring" og så installer det igjen.

Prøvde "Tøm lagringsplass/formater intern lagringsplass", dette hjalp da ikke, fikk da opp de sammen meldingene som jeg har postet tidligere i denne posten..

Lenke til kommentar
Finnes det et program som kan ta backup av Diamond? Har tweaket den en del - og begynner å få den slik jeg vil ha den. Hadde vært greitt å kunne ta en backup av hele telefonen med innstillinger/prohramvare og register.

Slenger meg på denne jeg og. Snart der jeg ønsker å være med tweaking, så backup hadde vært en kjekk sak ;)

På manual-cd'en ligger det en fil som heter "Diamond_BackupTool_NOR.exe".. Jeg har ikke peiling på hva dette er men det hørtes da kanskje riktig ut? :p

Har sjekket denne ut nå...er en sånn Sprite backup sak som innstallerer seg på telefonen, og lager en backup på telefonens internlagring. Var egentlig ute etter noe som kunne legges på pc'en, men etter å ha søkt litt rundt, virker det som om det er denne Sprite saken som er anbefalt. Har ikke sjekket noe av dette programmet enda, så mulig det er endel muligheter :)

Lenke til kommentar
Finnes det et program som kan ta backup av Diamond? Har tweaket den en del - og begynner å få den slik jeg vil ha den. Hadde vært greitt å kunne ta en backup av hele telefonen med innstillinger/prohramvare og register.

Slenger meg på denne jeg og. Snart der jeg ønsker å være med tweaking, så backup hadde vært en kjekk sak ;)

På manual-cd'en ligger det en fil som heter "Diamond_BackupTool_NOR.exe".. Jeg har ikke peiling på hva dette er men det hørtes da kanskje riktig ut? :p

Har sjekket denne ut nå...er en sånn Sprite backup sak som innstallerer seg på telefonen, og lager en backup på telefonens internlagring. Var egentlig ute etter noe som kunne legges på pc'en, men etter å ha søkt litt rundt, virker det som om det er denne Sprite saken som er anbefalt. Har ikke sjekket noe av dette programmet enda, så mulig det er endel muligheter :)

SPB backup er vel noe trur jeg, har hørt om det.

Ja, WiFi skrur seg av når enheten låses, men jeg tror du kan endre dette ved å stille på start -> innstillinger -> tilkoblinger -> Trådløse tilkoblinger -> "power mode" (alt fritt oversatt fra engelsk). Du har ihvertfall en mulighet til å stille strømsparingsmodusen for wifi til 3 forskjellige nivåer, der mest strømsparende er standardinnstillingen.

Wlan kobler seg av internett når du skrur av skjermen, og du kan ikke stille på det uten ekstra programmer.

Men jeg trur det fortsatt går en del batteri, men det blir nok redusert tilfelle. Siden wlan kommer ganske fort på når du skrur på skjermen så trur jeg ikke det blir skrudd helt av og derfor går det nok batteri.

Men det finnes tweaks som gjør at wlan er på selvom skjermen er av.

Forresten

Har nettopp skaffet meg Age of Empires og Sim City til telefonen. Fungerer kjempebra! :)

Hvor fikk du det fra? Kan du ta med en link? Og hvordan er det å spille det på telefonen? Lagger det noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...