Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

prøver å installere s2p .men hvilken fil er .CAB?

Den filen som heter cabinet og ser ut som en pakke.

Men du må først instalere 0.40 før du instalerer den som er linka til her, les hva som står under instalation.

Hvordan setter jeg den i trådløs nettverk med mine andre maskiner?

Tenker du på å skru på wlan? gå på instalinger-tilkoblings fanen også er wifi og wlan der, du finner trådløse nettverk på wifi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på å skru på wlan? gå på instalinger-tilkoblings fanen også er wifi og wlan der, du finner trådløse nettverk på wifi.

Nei, tenker på å kjøre den i et hjemmenettverk, trådløst. Har internett på telefonen så det er greit.

Lenke til kommentar
Bruksområder

'-> Så hva gjør jeg annet enn å ringe og sende sms?

Det som er kjekt med smartphones er da mulighetene du har.

Om du sitter på f.eks bussen til gokk kan du:

Surfenette, høre på musikk, styre hjemme pcen din og starte nedlastninger, streame filmer/filer fra pcen din hjemme. Du kan høre på radio, følge med på GPS og ta bilder eller filmer av spennende ting.

Hvordan gjør man dette? Kan det gjøres over WiFi? Kan jeg sitte i stua og lete frem filer fra min stasjonære pc som står på rommet?

Lenke til kommentar

Nei, tenker på å kjøre den i et hjemmenettverk, trådløst. Har internett på telefonen så det er greit.

Så du vil dele internettet på telefonen med en pc? Det står vel litt tidligere i tråden, jeg har ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Så du vil dele internettet på telefonen med en pc? Det står vel litt tidligere i tråden, jeg har ikke prøvd selv.

Burde stått i faq-en.

Lenke til kommentar
[quote name='Zx45'

Jeg lastet ned VGA versjonen fra xda-developers.

Funker fett.

Før du starter programmet første gang, så koble mobilen til en pc som har internett tilgang.

Da kobler den seg opp og henter et gratis kart over en valgfri by.

Installer TomTom Home for å få tak i gratis stemmer. Ikke nyeste versjon av tomtom home som er 2.2 tror jeg, men heller den som er for WM.

Hei.

Lastet ned og installerte Tom Tom 7 på min Diamond idag. Lot den ligge ute på terassen i rundt en time, men fremdeles ingen GPS-kontakt.

Kunne du sett hvilken COM-port, og maskinvareport din GPS går på?

Hos meg står det COM4, og overføringshastighet 4800, og på "Tilgang"-mappen står det huket av for "administrere GPS automatisk".

Hva står maskinvareporten til GPS til da?

edit: Endra com port til 4, maskinvareport til ingen. Og det andre som overnevnte.

Funker digg!

Takker for COM-porten. :)

Endret av fleppmar
Lenke til kommentar
Hey! er ny bruker av smart tlf. leser at tlf`en kan bli raskere me ny ROM .Bør jeg bytte? til hvilken?

Vis du kjøpte din i Norge har du 1.37 som er raskeste norske rom, men det er snakk om at det har kommet en ny engelsk rom 1.93, så da kommer det nok en ny norsk en snart.

regner med at dette bare er en enkel oppdatering?

Lenke til kommentar
Hey! er ny bruker av smart tlf. leser at tlf`en kan bli raskere me ny ROM .Bør jeg bytte? til hvilken?

Vis du kjøpte din i Norge har du 1.37 som er raskeste norske rom, men det er snakk om at det har kommet en ny engelsk rom 1.93, så da kommer det nok en ny norsk en snart.

regner med at dette bare er en enkel oppdatering?

Det er vel litt bug fixing, som æøå i full qwerty osv. også har jeg hørt at 1.93 var en del raskere.

Lenke til kommentar

sms innboks på min diamant gir meg(og sikkert alle andre) meldinger "trådet" .

Er det noen mulighet for å disable dette?

Jeg hadde Mio med WM5 før overgang til Diamond. Kopierte alle meldinger med Jeyo.., for så å overføre disse til Diamond-WM6, men ser ut til at noe forsvant underveis....

Kan alltids prøve på nytt men..

Kan tråder i meld disables??

Lenke til kommentar

For å komme med litt konstruktivt her:

Jeg har hatt WM dings i 4 år nå (Mio sist), og det første jeg innstalerte på min diamond var pTravelAlarm, fantastisk enkel og GOD vekkeklokke/alarm.

Prøvde ut mange med min første WM.

Den innebygde finner vel alle fort ut - er en vits..?

Mitt bidrag til MÅ HA .. men kanskje i feil tråd., ?

Enig angående vekkerklokka.. Du har ikke link og evntuelt link til noen andre nyttige programmer? som f.eks tidsur, kalender osv.

Thomas

Lenke til kommentar

Prøvde den akkurat, og syntes den funka ganske bra, og man kan ha systemvolum på stille men alarmen funker fortsatt, og det er et stort + imo.

Noen som vet om et sted der jeg kan laste en god kalkulator til mobilen? Skal gjerne være litt mere på den enn en vanlig kalkulator, f.eks. sinus, cosinus og tangels.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Noen som vet om et sted der jeg kan laste en god kalkulator til mobilen? Skal gjerne være litt mere på den enn en vanlig kalkulator, f.eks. sinus, cosinus og tangels.

Søk etter 1-calc skulle dekke alle dine behov. Trenger du full pakke søk etter HiCalc, den bruker jeg og den har ALT (fin til ex. 3mx og 2FY). Utover det går det an å kjøre emulatorer, f.eks Texas Instruments TI-89 Graphic Calculator, søk litt rundt så finner du en for deg :)

Lenke til kommentar
Prøver igjen ;)

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt beskyttelses fiilm til Diamond, slik som det følgte en med av :D

Akkurat nå, mens jeg venter på invisible shield, bruker jeg denne http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=180008 .

Ellers finner du på ebay.

hva er invisible shield egentlig`? er det en film som beskytter hele mobilen? ser liksom ikke helt hva det er på sidene hvor de selges

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...