Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Finnes det et program som kan ta backup av Diamond? Har tweaket den en del - og begynner å få den slik jeg vil ha den. Hadde vært greitt å kunne ta en backup av hele telefonen med innstillinger/prohramvare og register.

Slenger meg på denne jeg og. Snart der jeg ønsker å være med tweaking, så backup hadde vært en kjekk sak ;)

På manual-cd'en ligger det en fil som heter "Diamond_BackupTool_NOR.exe".. Jeg har ikke peiling på hva dette er men det hørtes da kanskje riktig ut? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan man får andre alarmtoner enn de som ligger inne? Har prøvd å legge mp3 og wav-filer inn i samme katalogen som de andre alarmtonene (windows/rings), men det funker ikke. Liker bedre å våkne til musikk enn de slitsomme tonene som er forhåndsinstallert... En god start på dagen og alt det der....

Takknemlig for svar :-)

Legg dem på samme plass som du legger sms lydene.

Ringelyder

'-> for å bruke dine egne lyder som ringelyd / sms.

Ringetonene legger du i mappen Min enhet>My documents>mine ringetoner

SMS lyder legger du i My documents mappen (ikke oppi noen andre mapper)

Dette fungerer ikke hos meg ihvertfall. Jeg får skiftet ringelyd og sms lyd, men får ikke endret alarm lyd. Får ikke lydene opp når man skal skifte alarm lyden.

Får lydene opp der man skal skifte alle andre lyder, men ikke selve alarmen.

Har knotet mye med dette, så er takknemlig hvis noen har en løsning.

Lenke til kommentar
Hei kunne en av dere gjort meg en tjeneste og funnet ut hvor lenge diamond fungerer hvis du

bare hører på musikk altså hvor lenge batteriet holder, sånn ca. timer

mvh lineplx

Uten at dette er noe presist svar, så gir det kanskje en indikasjon til noen svarer skikkelig: Hadde på mp3-spilleren i 4 timer av en 9-timers arbeidsdag, og jeg liker ganske høyt volum på musikken. Kom hjem med 70% batteri, så det ser ikke ut som om musikkavspilling trekker så mye strøm. (Det var lite annen aktivitet på mobilen den dagen, altså.)

Lenke til kommentar

Etter to dager med mobilen har jeg kommet til noen negative og positive synspunkter.

Positivt:

Knallgod skjerm

Har alle funksjoner

Negativt:

Synd at dem ikke puttet på 0.4'' større skjerm, det hadde vært noe.

Sinnsykt dårlig batteri, kan vel si at det er minst 4 ganger dårligere enn Nokia N95 og 10 ganger dårligere enn KU990 som jeg har hatt.

Blir fort fettmerker

Men en knallgod mobil, angrer ikke. Lader den to ganger daglig på hytta da jeg bruker den til trådløs ruter.

Lenke til kommentar

expansys er de eneste som selger enda trur jeg, ihvertfall det 1340 batteriet, det koster 41euro elns.

Også er det noen som selger et 1800 batteri for 23euro, men det er ikke lagd av htc, det er lagd av kinesere, skal finne en link til sidene, sec

1340mAh, expansys

1800 mAh, clone

Men om jeg ikke tar feil er baksiden på denne flat

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Hei kunne en av dere gjort meg en tjeneste og funnet ut hvor lenge diamond fungerer hvis du

bare hører på musikk altså hvor lenge batteriet holder, sånn ca. timer

mvh lineplx

Uten at dette er noe presist svar, så gir det kanskje en indikasjon til noen svarer skikkelig: Hadde på mp3-spilleren i 4 timer av en 9-timers arbeidsdag, og jeg liker ganske høyt volum på musikken. Kom hjem med 70% batteri, så det ser ikke ut som om musikkavspilling trekker så mye strøm. (Det var lite annen aktivitet på mobilen den dagen, altså.)

Har akkurat sitti 2timer 30min i bil, hadde full lada batteri, satt og hørte på musikk med S2P på omtrent høyeste volum, mens jeg satt og spilte, når jeg var framme hadde jeg litt over halve batteriet igjen. 55-60% tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nesten solgt nå ...  :whistle:

Var innom ei sjappe idag å befølte en diamant. Får jeg sove godt i natt? Vet ikke, men to satans telefoner kan komme til å forstyrre hvilen nokså kraftig. Vakler mellom diamanten og Nokia-N71. Hva skal jeg nå velge? Og vil kona overleve dette??

:p

Lenke til kommentar
Takk

Noen som har testet disse batteriene?

1340 mAh batteriet er fortsatt på pre order og har vært det i et par uker, så regner med at det blir solgt snart, jeg skal nok kjøpe det

1800mAh batteriet kommer jeg ikke til å kjøpe.

det andre må jo bare være altfor stort.

hvor mye tykkere blir mobilen av det på 1340? har du målene i forhold til standard batteriet?

Lenke til kommentar
Takk

1340 mAh batteriet er fortsatt på pre order og har vært det i et par uker, så regner med at det blir solgt snart, jeg skal nok kjøpe det

hvor mye tykkere blir mobilen av det på 1340? har du målene i forhold til standard batteriet?

Htc touch pro har 1340 batteriet, og i tilleg et tastatur, og tilsammen er den telefonen 55mm tykkere trur jeg, så er jo tastaturet ganske tykt, så jeg regner med at det ikke er så altfor mye tykkere, men litt blir det jo.

Om det 1800 blir veldig stort vet jeg ikke, men baksiden er visst flat, så jeg vil ikke ha det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Takk

Htc touch pro har 1340 batteriet, og i tilleg et tastatur, og tilsammen er den telefonen 55mm tykkere trur jeg, så er jo tastaturet ganske tykt, så jeg regner med at det ikke er så altfor mye tykkere, men litt blir det jo.

Om det 1800 blir veldig stort vet jeg ikke, men baksiden er visst flat, så jeg vil ikke ha det ihvertfall.

okey, ja, men det burde ikke bli så altfor mye tykkere. 2cm

Lenke til kommentar
Takk

okey, ja, men det burde ikke bli så altfor mye tykkere. 2cm

Regner med at det blir noe sånnt ja

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd disse 2 tweaksa? 1 og 2:

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

Blir det noe spesielt raskere?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nesten solgt nå ...  :whistle:

Var innom ei sjappe idag å befølte en diamant. Får jeg sove godt i natt? Vet ikke, men to satans telefoner kan komme til å forstyrre hvilen nokså kraftig. Vakler mellom diamanten og Nokia-N71. Hva skal jeg nå velge? Og vil kona overleve dette??

:p

Bump :love:

Lenke til kommentar

Har hørt at det har kommet en oppdatering av ROM for Diamond.

Går fra 1.37 til 1.93.456.2

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408281

Noen som har prøvd?

Siste offisielle ROM er 1.93.456.2 mens siste TouchFlo 3D er 1.1.34569. Det er svakt å anmelde en telefon uten å sørge for å ha siste oppdatering til den. Dette gjelder alle telefoner, sørg for at dere har siste oppdatering.

Det blir som å skrive en omtale av iPhone 1.0.3 i dag når det er 2.0 firmwaren man får kjøpt i butikkene nå.

Var inne på HTC.com, og jeg har registrert telefonen min der, men jeg får ikke opp noen ROM oppdateringer...

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...