Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen folkens...

Har et problem som jeg ikke kan se noen har omtalt her... er jeg den eneste? :roll:

Når jeg får meldinger er det ikke mulig å videresende disse. Valg for videresende er "lyst grått" og ikke valgbart i noen av menyene mine? Noen forslag?

PS1: Til deg som opplevde en del rare ting med telefonen din.. blant annet at du mistet nett flere ganger om dagen. Dette problemet har også jeg hatt, - og er ikke sikker på om jeg har løst det ennå..... men det har nå i alle fall gått bra i 12 timer og det er ny rekord: Softreset! Jeg (er noob:-) har trodd at softreset var å slå telefonen av og på igjen med "powerknappet" he..he.. hvilket jeg i dag oppdaget ikke er riktig. Utførte derfor en softreset slik det skal gjøres i dag (etter å ha innstalert com mgr mv.) og etter dette har telefonen både vært rask og jeg har nå nett hele tiden selv om 3G er slått av.

PS2: Leste også at det var en som var misfornøyd med at man så så lite av den meldingen man skriver på i grensesnittet pga. meldingshistorikken og tastaturet tar så mye av skjermen. Et triks her kan være å sette ned skriftsstørrelsen. Den er jo "megasvær" i utgangspunktet. Jeg har gjort dette og da har jeg ikke lenger noen problemer med for lite plass når jeg skriver sms.

Ellers; Tusen takk til alle dere som bidrar til at denne Faq'en er så informativ og bra for alle oss som trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Hei igjen folkens...

Har et problem som jeg ikke kan se noen har omtalt her... er jeg den eneste? :roll:

Når jeg får meldinger er det ikke mulig å videresende disse. Valg for videresende er "lyst grått" og ikke valgbart i noen av menyene mine? Noen forslag?

Hei, har du prøvd og merke av meldingen før du trykker der? Akkurat nå så tok jeg en hard reset så kan ikke teste selv, men skal teste om et par minutter.

Edit: sjekket akkurat selv, og det ser ut til at det ikke går å videresende nei.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Hei igjen folkens...

Hei, har du prøvd og merke av meldingen før du trykker der? Akkurat nå så tok jeg en hard reset så kan ikke teste selv, men skal teste om et par minutter.

Edit: sjekket akkurat selv, og det ser ut til at det ikke går å videresende nei.

Hmmmm.... har prøvd alt jeg kan tenke på av innstillingsmuligheter og har lest litt i manualen rundt dette (Quickstart), men der står det som du er inne på at man bare skal gå inn på aktuelle melding og klikke meny-videresend... videresend er altså ikke valgbar for meg da...

Lenke til kommentar

Vel, uten å ha forsket veldig på det, gikk jeg inn i en samtale, prøvde å velge en sms ved å velge kontaktnavnet, det var feil, gikk ut igjen, og da var den meldingen valgt, og kunne videresendes. Så, det er mulig, og det finnes definitivt en enklere måte å gjøre det på ;)

EDIT: Joda, er ikke så vrient, men vanskelig å forklare ;) Må bare ta et "swipe" over meldingen som skal videresendes, også velge videresend fra menyen :)

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Vel, uten å ha forsket veldig på det, gikk jeg inn i en samtale, prøvde å velge en sms ved å velge kontaktnavnet, det var feil, gikk ut igjen, og da var den meldingen valgt, og kunne videresendes. Så, det er mulig, og det finnes definitivt en enklere måte å gjøre det på ;)

EDIT: Joda, er ikke så vrient, men vanskelig å forklare ;) Må bare ta et "swipe" over meldingen som skal videresendes, også velge videresend fra menyen :)

Jøss... Ser ut som om du har rett... Er sikkert fordi man skal angi hvilken del av en samtale som skal videresendes... toppers! Ett problem mindre... Takk!

Lenke til kommentar

Gikk nettopp en tur med hunden og testet i samme slengen Diamond som mp3-spiller. Synes de medfølgende ørepluggene var overraskende gode. Det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg i det siste har brukt noen elendige øreplugger til ipoden min. Koss the plug elns. Uansett, ørepluggene får godkjent fra meg!

Selve avspillingen av musikk får derimot ikke godkjent. Jeg opplevde flere ganger at lyden fra spilleren hakket. Det var som om lyden stoppet opp et lite øyeblikk før den fortsatte igjen. Det skjedde vel ca 5 ganger i løpet av gåturen på 10-15min. Noen som har opplevd noe lignende? Dette må jeg få fikset!

Jeg har utført følgende tweak: "Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072" Kanskje den kan være årsaken? Hva er default verdiene til disse? Auto og off?

Tips mottas med stor takk. Dette var virkelig nedtur.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Jeg brukte s2p. Jeg har samme problemet med den originale avspilleren som er i menyen.

Edit: Har nesten hørt et album i den originale avspilleren som er i menyen uten hakking. Mener å huske at jeg har hørt at den avspilleren har hakket før, men må ha tatt feil. Ser ut som om det kun er s2p som hakker her. Må teste litt mer for å være helt sikker, men alt ser bra ut så langt. *lettet* :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Noen som vet når Amobil kommer med den testen på Diamond som de lovet? skulle jeg tippet så tror jeg det blir en 5'er på terningen.. :p

Du har ett par fyldige på touch her:

http://www.cellphone-reviews.co.uk/2008/05...ond-review.html <-Proto

http://www.phonearena.com/htmls/HTC-Touch-...iew-r_1956.html

http://www.boygeniusreport.com/2008/06/09/...diamond-review/

http://www.pcworld.com/businesscenter/arti...ch_diamond.html

http://mobilitytoday.com/news/008651/htc_diamond_mta_review

Personlig hopper jeg over denne, 19 august (ubekreftet) kommer pro. Tar den istede :)

Touch PRO

post-34153-1216255056_thumb.jpg

Idedatà er vell Norges største importør av HTC, greit å holde seg oppdatert på lanserings dato der :)

Lenke til kommentar

Denne mobilen her er konge. Etter en dag bruk, skjønte ikke mye av hvordan man la inn programmer osv igår, men litt før jeg la meg i går skjønte jeg det. Det er en super mobil, konge skjerm, ganske ok kamera, masse funksjoner. Dem kunne ha lagt på et 5 megapiksel kamera, og 3.2'' skjerm. Blir veldig mye fingermerker også etter 5 min bruk.

Men koster det like mye å bruke mobilen som trådløs ruter som man bruker mobilen med usb i pc modem?

Gjør det nå, ganske artig :D

Lenke til kommentar
"Sett innkommende anrop på lydløs

'->En Fancy funksjon med denne mobilen er gsensoren. Mobilen vet hvordan retning den er i. Om noen ringer deg kan du legge mobilen med skjermen ned for å gjøre anropet lydløst."

Når telefonen ligger i lommen med skjermen ned, vil den ikke ringe. Utrolig irriterende!

Hvordan kan jeg slå av denne funksjonen?

Jeg tror ikke du har testet dette, for det stemmer ikke. Funksjonen for muting av lyd med Gsensor fungerer når man flipper telefonen FRA liggende på rygg TIL liggende på skjerm. Om telefonen ligger på bordet med skjermen ned og noen ringer inn, så blir det lyd. Om du løfter telefonen opp og snur den med skjermsiden ned igjen, så slås ringelyden av.

Du behøver ikke bekymre deg for at telefonen skal slå av ringelyd når du har den i lommen.

Lenke til kommentar

Etter at jeg la inn e-post kontoen min, så har alle e-mail kontaktene mine lagt seg inn i kontaktlisten min. Det er bare rot der inne nå, og utrolig irriterende. Hva kan jeg gjøre for å endre på dette? Hvis jeg prøver og slette en og en, så blir kontakten også slettet fra kontaktlisten på MSN Messenger.

Setter stor pris på svar her, da dette irriterer meg grenseløst.

Forresten, finnes det noen gode mini usb headsett? Evt overgang fra mini usb til 3.5mm?

Lenke til kommentar
Denne mobilen her er konge. Etter en dag bruk, skjønte ikke mye av hvordan man la inn programmer osv igår, men litt før jeg la meg i går skjønte jeg det. Det er en super mobil, konge skjerm, ganske ok kamera, masse funksjoner. Dem kunne ha lagt på et 5 megapiksel kamera, og 3.2'' skjerm. Blir veldig mye fingermerker også etter 5 min bruk.

Men koster det like mye å bruke mobilen som trådløs ruter som man bruker mobilen med usb i pc modem?

Gjør det nå, ganske artig :D

Om du bruker touch som router for pc betaler du pr.mb spørs på levrandør og ab. Som regel ca.7 kr. mb. Bre å åpne vg.no laster du ned rundt 300kb så dette blir fort dyrt om du ikke har fri bruk eller annen binding. Om du surfer med mobilen via wifi eller pc (usb) koster det deg ingenting :)

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn e-post kontoen min, så har alle e-mail kontaktene mine lagt seg inn i kontaktlisten min. Det er bare rot der inne nå, og utrolig irriterende. Hva kan jeg gjøre for å endre på dette? Hvis jeg prøver og slette en og en, så blir kontakten også slettet fra kontaktlisten på MSN Messenger.

Setter stor pris på svar her, da dette irriterer meg grenseløst.

Forresten, finnes det noen gode mini usb headsett? Evt overgang fra mini usb til 3.5mm?

Du har brukt feil cab. Du trenger en som er fikset for dette, jeg skal poste den senere, kan ikke nå er nemelig på flyplass :) Men det er ikke værre en det.

Lenke til kommentar
Viktig!

Hvordan bruker man Diamond som modem til pc? Jeg bruker Nokia N95en min til det nå, er irriterende å ha to mobiler i kabler på hytta.

Så er interessert i å bruke mobilen min som modem. Trenger ikke å bruke det trådløst.

Du kan benytte Internet Sharing som allerede ligger klart i mobilen:

Start -> Programmer -> Internet Sharing

Hvis datamaskinen du skal koble til med har bluetooth-støtte, kan du velge Bluetooth PAN under PC-tilkobling. Hvis ikke, velger du USB og kobler mobilen til laptopen.

Med USB-kabel:

Velg USB under PC-tilkobling.

Velg nettverkstilkoblingen du vil bruke under (din internettprofil til din leverandør). For meg er det "Netcom Internett".

Trykk softbutton nede til venstre som sier "Connect".

Med bluetooth:

Slå på bluetooth

Start Internet Sharing

Velg bluetooth PAN som PC-tilkobling

Trykk connect

Deretter må du pare PC og mobil: Høyreklikk bluetooth-ikonet i systemtray på PCen din, velg "Join personal area network", trykk "Add", gå gjennom wizarden for å pare PC og mobil. Når du er ferdig velger du mobilen din som dukker opp i Access Points-feltet og trykker connect.

Alt sammen forutsetter at mobilen din er satt opp med riktige nettverksinnstillinger for mobilselskapet du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...