Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har problemer med at handsfrien slår seg på, den er ikke plugget i, men symbolet med hodetlf kommer opp på statuslinja øverst.

 

Noen som har opplevd dette før?

 

En ting til, soft reset, er det å slå av og på tlf? så er hard reset, det man gjør med den røde knappen under pennen?

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har problemer med at handsfrien slår seg på, den er ikke plugget i, men symbolet med hodetlf kommer opp på statuslinja øverst.

 

Noen som har opplevd dette før?

 

En ting til, soft reset, er det å slå av og på tlf? så er hard reset, det man gjør med den røde knappen under pennen?

 

 

Mvh Robert.

 

Kan ikke hjelpe deg med handsfree'en, aldri hørt om det. Spør her: <a href="http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428" target="_blank" rel="nofollow">http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428</a>

Soft reset er å trykke den røde knappen under pennen, hard reset er når du holder volum ned og knappen i midten(den runde) inne og så trykker den røde knappen bak pennen. hold den runde og ned inne til det kommer opp en meny med 3 valg eller noe.

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Prøvd Shaks.P selv, den var veldig bra. Men likte EnergyROM mye mer, det som er fantastisk med Windows Mobiler, cooked rom blir som en helt ny mobil :)

 

Ja eneregy ROM ser fint ut, men det fungerer ikke i praksis. Jeg la inn den fullstappa pakken og holdt på med mobilen noen timer og til slutt var ram bruken på 97 %. Den ville ikke ned. Det gikk ikke ann å starte TomTom. Energy rom er altfor krevende. Den er egentlig ment for diamond2 ettersom den har 288 mb ram kontra 192 som er i våre.

 

Kan noen gi linken til Shaks? må vel teste den også =)

Her har du Shaks.P rom. Den bør prøves.

 

EnergyROMen var veldig fin, og kjapp. Men man mistet muligheten til å kjøre to programmer samtidig. Dvs ikke mulig å høre på radio eller MP3 samtidig med nettsurfing.

 

Nå skal jeg prøve Shanks.P

Endret av Aleks 2.
Lenke til kommentar

Jeg klarte idag å mista noe på min kjære Touch Diamond..

 

Skjermen er litt knust.. Ser ut som det er 4 riper i den, men ellers virker den helt fint.. klart bilde osv, men ikke når jeg trykker i nærheten av de, hvis dere skjønner hva jeg mener :p

 

Iallefall, er det mulig å få tak i ny skjerm / deksel til den, eller må jeg kjøpe helt ny..? : (

Lenke til kommentar
EnergyROMen var veldig fin, og kjapp. Men man mistet muligheten til å kjøre to programmer samtidig. Dvs ikke mulig å høre på radio eller MP3 samtidig med nettsurfing.

 

Nå skal jeg prøve Shanks.P

Skanks var ikke basert på Windows 6.5, slik som EnergyROM var. Jeg likte utseende på 6.5 såpass mye at Sharks.P kun overlevde i 10 min på min Diamond.

 

Nå testes BsB 6.5M Black. Den er ikke like fin som EnergyROM, men den bruker ikke så mye minne, så telefonen fungere bedre.

Lenke til kommentar
EnergyROMen var veldig fin, og kjapp. Men man mistet muligheten til å kjøre to programmer samtidig. Dvs ikke mulig å høre på radio eller MP3 samtidig med nettsurfing.

 

Nå skal jeg prøve Shanks.P

Skanks var ikke basert på Windows 6.5, slik som EnergyROM var. Jeg likte utseende på 6.5 såpass mye at Sharks.P kun overlevde i 10 min på min Diamond.

 

Nå testes BsB 6.5M Black. Den er ikke like fin som EnergyROM, men den bruker ikke så mye minne, så telefonen fungere bedre.

Jeg synes og at EnergyROM så veldig pent, men telefonen er rett og slett ikke god nok til å drifte det. Det må mer ram til ettersom min lå konstant på 90+ % ram forbruk under idle. Jeg kunne ikke engang åpne tomtom. Nå kjører jeg nyeste utgave av Shaks.P

Lenke til kommentar
Jeg synes og at EnergyROM så veldig pent, men telefonen er rett og slett ikke god nok til å drifte det. Det må mer ram til ettersom min lå konstant på 90+ % ram forbruk under idle. Jeg kunne ikke engang åpne tomtom. Nå kjører jeg nyeste utgave av Shaks.P

Hvordan opplever du Shaks nå, etter litt tids bruk? Hos meg går ofte ram bruken til 85+ og jeg må da kjøre en ram clean. Synes også at tlf har blitt tregere enn den var tidligere, men husker ikke om det var men andre Shaks versjoner. Sms synes jeg også er ganske tregt, men det er kanskje et mere wm issue.

 

Bruker du opera? Shaks versjonen jeg innstalerte hadde ikke opera, så jeg måtte finne en på nettet. Den jeg bruker er 9.5(2745), men der er alt så voldsomt smått og tregt, at det er knapt at jeg orker å bruke den. Hvilken versjon har du?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Når jeg slår på tlf, så får jeg en feilmelding "BTrayCE er ikke et gyldig Pocket PC-program", dette er en helt ny Htc pro 2, som da har likedan oppsett som diamond. Jeg har installert et par programmer og slettet de igjen, men den kommer ikke bort.

 

Noen som har et tips?

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt Shaks siden slutten av juni. Den kjører 6.5... (I følge "About" under settings/system.)

Da tror jeg du må sjekke en gang til ;)

 

Oi.... Under "Device Info" står det jommen "EnergyROM 3.0 Phoenix" :blush:

 

Lasta ned begge, men var vel ikke helt klar i hue da jeg flasha....

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg? Når jeg prøver å oppgradere til ny ROM, står statusbaren på 0% og ingen ting skjer.. Det er akkurat som at activesync ikke er tilkoblet lenge nok?! Jeg har også prøvd med orginal rom, men den blir ståendes på 0%

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at powerknappen henger seg fast når den er inne? må bruke makt for å få den til å skrue av å på. Noen som kan ett tricks på fikse dette? event. er det garanti sak? trykka den bare inn, så ble den hengene der å jeg får den ikke ut igjen.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man skifter icon i WM?

 

Og hvor finner man en skikkelig beskrivelse hvis man skal skifte ROM til en ikke orginal. F.Eks. SHACKS? ( hva man trenger og slikt etc.)

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=416211

trenger hardspl og en rom..

 

Alle de siste versjoner av frame network heter 3.5 og kommer fortsatt til å hete det, selv om det kommer nye. Legger inn link til et lite program som hjelper å holde orden på dette hvis man vil, samt framework som cab-format. Download krever at man registrerer seg på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...