Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ENDELIG fått oppgradert telefonen med ny ROM, etter et halvt års bruk... (2.03.409.2)

Mye bedre respons, mye mer stabil, og de irriterende "tenkepausene".

Synd den ikke var så bra fra starten, for det burde den vært!

 

Men har oppdaget to ting, en merkelig endring og en stygg feil:

To ganger har menylinjen nederst på skjermen sluttet å virke, men alt annet er ok!

Altså de to "soft" knappene som vises nederst på selve skjermen.

Litt kjipt når den låser seg, for da forsvinner "Lås opp" valget også..

Og "Vis alle kontakter" i kontaktlista. En restart fikser det, men har andre opplevd det??

 

Så virker det som når avtaler skal varsles, så vises ikke lenger de som popup.

Den varsler, men jeg må først trykke på bjelle-ikonet øverst, og så en gang til på de stroe system-ikonene som vises. Utrolig tungvindt og irriterende, er dette en endring, eller noe jeg har glemt å slå på etter oppdateringen?

Lenke til kommentar

Fant ut at usb-kabelen var ødelagt...jordingsfeil:(

Kjøpte ny i dag og det fungerte med en gang.

Oppdaterte med ny ROM også.

Finfine greier.

 

Så spørsmål 1:

Jeg har skjønt at TomTom er "det beste" men ganske sikkert også det dyreste?

Finnes det noe bra alternativ som ikke koster så mye?

 

Norge, Sverige og kanskje Danmark er alt jeg har lyst på :)

Linker og forslag mottas gjerne :)

 

Spørsmål 2:

Hvis man kjøper et sånt større batteri, vil tlf fortsatt passe i original bilholder?

Mao...er det noe FYSISK forskjell på størrelsen på batteriene, siden det kommer med nytt bak-lokk?

Lenke til kommentar
Men har oppdaget to ting, en merkelig endring og en stygg feil:

To ganger har menylinjen nederst på skjermen sluttet å virke, men alt annet er ok!

Altså de to "soft" knappene som vises nederst på selve skjermen.

Litt kjipt når den låser seg, for da forsvinner "Lås opp" valget også..

Og "Vis alle kontakter" i kontaktlista. En restart fikser det, men har andre opplevd det??

 

Så virker det som når avtaler skal varsles, så vises ikke lenger de som popup.

Den varsler, men jeg må først trykke på bjelle-ikonet øverst, og så en gang til på de stroe system-ikonene som vises. Utrolig tungvindt og irriterende, er dette en endring, eller noe jeg har glemt å slå på etter oppdateringen?

 

Har samme feilene selv. Også når alarmen ringer om morgenen. Det er irriterende.

 

Det med at linja nederset ikke fungerer har jeg opplevd et par ganger. ikke så ofte dog.

Lenke til kommentar
Fant ut at usb-kabelen var ødelagt...jordingsfeil:(

Kjøpte ny i dag og det fungerte med en gang.

Oppdaterte med ny ROM også.

Finfine greier.

 

Så spørsmål 1:

Jeg har skjønt at TomTom er "det beste" men ganske sikkert også det dyreste?

Finnes det noe bra alternativ som ikke koster så mye?

 

Norge, Sverige og kanskje Danmark er alt jeg har lyst på :)

Linker og forslag mottas gjerne :)

 

Spørsmål 2:

Hvis man kjøper et sånt større batteri, vil tlf fortsatt passe i original bilholder?

Mao...er det noe FYSISK forskjell på størrelsen på batteriene, siden det kommer med nytt bak-lokk?

LITT tålmodighet må du vel kunne ha, så får du svar... :new_woot:

TomTom er ikke så himla dyr, programmet finner du vel først i FAQ'en, og da kan du laste ned et gratis bykart.

Oslo-kartet dekker ganske langt utenfor, og dekker det meste av mitt behov.

Men et skandinaviakart koster jo ikke så mye, og de har noen fine kampanjer.

Tror det var under 500 en stund. Bare sjekk nettbutikken deres.

Men vedr. bruk, så ville jeg nok heller kanskje vurdert en TomTom One, de får du vel for under 1000-lappen på Elkjøp?

Det ER visse begrensninger med telefonen, det har vel ikke den beste antennen, og min bruker i perioder lang tid på å finne sattelittene. Fungerer elendig i Oslo med høye bygninger. Men bruker du den ikke ofte er den grei nok.

 

2: Ja, batteriet gjør den tykkere, så holderen din må også være beregnet for dette (PRO-modellen). Det er min bilholder, så der vil ikke det være noe problem.

GPS'en SLUKER strøm, så da må du ha på billaderen.

Lenke til kommentar

Var spørsmålene mine den 30 mai jeg tenkte på:)

 

Uansett takker jeg for svaret.

 

Har et nytt et seff.....

Får ikke til å legge inn de programmene som ligger på første side:(

Er nybegynner på dette, så jeg finner liksom ikke fram på fonen orntlig enda.

En "oppskrift" hadde vært fint...en detaljert en :thumbup:

Endret av Ronny#1
Lenke til kommentar
Får ikke til å legge inn de programmene som ligger på første side:(

Er nybegynner på dette, så jeg finner liksom ikke fram på fonen orntlig enda.

En "oppskrift" hadde vært fint...en detaljert en :thumbup:

Det står forklart om installasjoner i eget avsnitt i den første posten i denne tråden.

Enten er det cab-filer, disse kopierer du inn på internminnet på telefonen, og så starter du filutforskeren på telefonen og kjører den derfra.

Hvis det er exe-filer må du koble til telefonen med ActiveSync, og kjøre installasjonen fra pc'en. Da installeres den på telefonen.

Hvis du er bittelitt pc-kyndig så klarer du det fint...

Ellers får du spørre igjen!..

Lenke til kommentar

Joda...kan jo litt data da:)

Måtte bare av-installere win-zip pro, så ordna alt seg greit :)

Gikk som ei kule det, men har jo bare hatt tlf i noen få dager, og er 5 år eller noe siden jeg hadde en mobil i det hele tatt, så da er ikke alt "selvsagt" liksom.

 

Takk for hjelp/svar :thumbup:

Lenke til kommentar

1. En usb til 3,5mm konverter kan jo brukes. Inkluderer man frakt, skal den være billigst her. Noen som har erfaring med en slik en? Kan man med denne pluss evt. et program luke bort "ulempen" noen nevner tlf har med lyd og musikkhøring? Skyldes lyden (som noen påpeker litt laber kvalitet på) de sikkert heller dårlige medfølgende øreproppene?

 

Derom det er tilfellet, ville jo telefonen være nærmest upåklagelig. Ser man bort ifra kameraet (som jeg driter i), så vil jo minnekort, en slik konverter og usynlig ripebeskyttelse gjøre telefonen helt topp.

 

2. Er det enda slik at man skal lade mobilen over natta? Mener å ha hørt at man går bort ifra dette. Batteriet er jo viktig å ta vare på.

 

Hva gjør man når man skal lade mobilen for første gang? Noen tips og tricks her? Noe som fører til bedre batterilevetid eller dårligere når det gjelder første lading?

PS: Nå snakker jeg om Diamond 2. Ble litt usikker nå om denne tråden også gjelder den. Hvis ikke, så overse sprsm mine.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

1. En usb til 3,5mm konverter kan jo brukes. Inkluderer man frakt, skal den være billigst her. Noen som har erfaring med en slik en? Kan man med denne pluss evt. et program luke bort "ulempen" noen nevner tlf har med lyd og musikkhøring? Skyldes lyden (som noen påpeker litt laber kvalitet på) de sikkert heller dårlige medfølgende øreproppene?

 

Ikke kjøp den på komplett, dritt.. Mistet den i bakken 1 gang og den delte seg i 2.

<a href="http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-heads...er-37165c1.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-heads...er-37165c1.html</a> her er det mange å velge i. For 10kr mer får du en med mic her.. Vær litt obs på at di sender fra danmark så det kan være lurt å ikke handle for mer enn 200 om gangen.

 

Åja, å lyden blir faktisk myyyye bedre med ett bra headsett.

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
Ikke kjøp den på komplett, dritt.. Mistet den i bakken 1 gang og den delte seg i 2.

<a href="http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-heads...er-37165c1.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-heads...er-37165c1.html</a> her er det mange å velge i. For 10kr mer får du en med mic her.. Vær litt obs på at di sender fra danmark så det kan være lurt å ikke handle for mer enn 200 om gangen.

 

Åja, å lyden blir faktisk myyyye bedre med ett bra headsett.

Takk for advarsel mot den jeg linka til hos komplett. Det var en del å velge i på mytrendphone.no - er det en spesiell en du kan anbefale? Min opprinnelige ide var jo å kjøpe en konverter så jeg kan bruke mine koss porta pro høretelefoner til mobilen. Men det er kanskje vel så greit å bruke et av de headsettene du linket til. Spesielt når det koster ca det samme som for konvertoren. Men det spørs kanskje litt hvor dugbar lyden blir.

Lenke til kommentar

Åja, å lyden blir faktisk myyyye bedre med ett bra headsett.

Takk for advarsel mot den jeg linka til hos komplett. Det var en del å velge i på mytrendphone.no - er det en spesiell en du kan anbefale? Min opprinnelige ide var jo å kjøpe en konverter så jeg kan bruke mine koss porta pro høretelefoner til mobilen. Men det er kanskje vel så greit å bruke et av de headsettene du linket til. Spesielt når det koster ca det samme som for konvertoren. Men det spørs kanskje litt hvor dugbar lyden blir.

 

Jeg har kjøpt den med fjernkontroll, men http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-stere...dset-9893p.html funker sikkert greit. Du kan jo bruke koss headsettet ditt på dem, plugger bare ut det som følger med å setter i headsettet ditt.

Lenke til kommentar

Hei.

Litt noob på dette enda, men har lastet ned nye themes til mobilen.

Etter at jeg har ført de over og valgt meg et fra filutforsker, så skifter fargene på "rammene" men jeg får ikke selve "theme-bildet" på home skjermen??? Har slettet det bildet jeg hadde som bakgrunn før.. Når jeg restarter mobilen så kommer bildet som hører til themet frem under oppstarten, men så skifter det til det samme MØKKA-bildet igjen etterpå... Holder på å klikke mentos her..

 

Litt hjelp hadde vært perfekt:)

 

Med vennlig hilsen

 

JA9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...