Teac Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Kjører et rom som hete EnergyROM Den kjører TF3d fra den nye Diamond2. Hei, hvordan fungerer det? Går det kjapt. Hvor mye ram har du ledig ved idle? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 27. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2009 Med TF3D bruker jeg 88%, men merker ikke noe problem med farten. Synes det er mye bedre enn 6.1 og har mange flere muligheter og ser mye mye bedre ut. Eneste som er litt buggy er tastaturet, som ikke har støtte for norske tegn. Men lastet ned Finger keyboard som funger drit fet! Må testest for de som er lei det som er med diamond Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Med TF3D bruker jeg 88%, men merker ikke noe problem med farten. Synes det er mye bedre enn 6.1 og har mange flere muligheter og ser mye mye bedre ut. Eneste som er litt buggy er tastaturet, som ikke har støtte for norske tegn. Men lastet ned Finger keyboard som funger drit fet! Må testest for de som er lei det som er med diamond 88 %! det var fryktelig mye. Har du prøvd med tomtom? Lenke til kommentar
Babality Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Kjører et rom som hete EnergyROM Den kjører TF3d fra den nye Diamond2. Kjører den selv på Touch Pro Småkjipt at fulltastaturet fungerer som om det skulle være amerikansk (altså æ ø å blir erstattet av tegn som : , men ellers veldig bra ROM. Noen som vet om det er en måte / program som gjør at jeg kan endre den tilbake til norsk standard? Endret 28. mai 2009 av Babality Lenke til kommentar
Babality Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Med TF3D bruker jeg 88%, men merker ikke noe problem med farten. Synes det er mye bedre enn 6.1 og har mange flere muligheter og ser mye mye bedre ut. Eneste som er litt buggy er tastaturet, som ikke har støtte for norske tegn. Men lastet ned Finger keyboard som funger drit fet! Må testest for de som er lei det som er med diamond Har du prøvd Topaz keyboard? Dette er samme keyboard som kommer på Diamond2 (aka Topaz), etter min mening er den mye bedre enn finger keyboard. Litt usikker på hvor du får tak i get (google:D), følgte med når jeg installerte et cooked rom på min Diamond Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Har ikke prøvd Tomtom, men google earth funke godt. Jo 88% e veldig mye, men det finne vist en version som bruker mindre ram, men det går utover farta, men ikke noe særlig. Babality, prøv finger keyboard, se på siste innlegget. Lenke til kommentar
Babality Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Den så faktisk bra ut, tror jeg kanskje installerte en eldre versjon av den, fordi den var utrolig slit å skrive med Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Finger keyboard e faktisk det beste jeg har prøvd. Veldig mye du kan gjøre med den, men snarveier, språk og layout. Bruker ca. 20% mindre tid å skrive med den enn den orginale. Men det er jo bare mine erfaringer, skal bare spree informasjonen Ellers er det bare å anbefale 6.5! Selv uten TF3D er den mye bedre enn 6.1. De må få skryt pga det nye program systemet. Lenke til kommentar
Babality Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Enig, var litt uvant med menysystemet på 6.5 i starten (finne ut hvor ting ligger), men når man vender seg til det er den bra Liker også lock funksjonen, men det er vel bare en EnergyROM ting og ikke 6.5 Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Vet ikke om lock funksjonene er til 6.5 eller EnergyROM, men det er iallefall lik den på Iphone for de som lurer. Og er et god måte å løse telefonen istede for å trykke på leggepå knappen i sånn 5 sekunder. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) La inn Energy rom nå, men jeg får ikke til å starte tf3d når jeg har valgt norsk tastatur. Merkelig. Noe som har fått til tastaturet? EDIT. Etter mye frem og tilbake så gikk det. Endret 28. mai 2009 av Teac Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Er det Energy Rom som er "da shit"? Hvordan går man egentlig frem for å finne ROM som passer "mine" ønsker? Er det noen ulemper med ER foreløpig? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Er det Energy Rom som er "da shit"?Hvordan går man egentlig frem for å finne ROM som passer "mine" ønsker? Er det noen ulemper med ER foreløpig? EnergyROM ser veldig fint ut, og har en del fine funksjoner. Likevel er det et par bugs som kan være litt irreterende. Jeg har ikke prøvd det mer enn noen få timer. Jeg har bare testet Shaks.P 4.3, og synes det er en veldig bra ROM. Den har ingen feil som jeg har kommet over, og er samtidig veldig kjapp. Skal prøve EnergyRom noen dager nå og se om jeg bruke den eller skifte over til shaks.p igjen. Jeg vil anbefale deg å gå innpå xda forumet og lete seg rundt etter rom. Les litt om de og se på screenshots. Flashingen av rom tar 10 minutter, og bruker du PIMbackup så mister du ikke meldinger, samtalelogg, kaleder osv. PIMbackup er forhåndsinnstalert ved de fleste customromene. EDIT. Jeg gir opp Energy rom. Den bruker konstant 97 % av rammen. Jeg får ikke til å kjøre TomTom engag. Back to Shaks.P Endret 28. mai 2009 av Teac Lenke til kommentar
Babality Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Prøvd Shaks.P selv, den var veldig bra. Men likte EnergyROM mye mer, det som er fantastisk med Windows Mobiler, cooked rom blir som en helt ny mobil Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Kan noen gi linken til Shaks? må vel teste den også =) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 Prøvd Shaks.P selv, den var veldig bra. Men likte EnergyROM mye mer, det som er fantastisk med Windows Mobiler, cooked rom blir som en helt ny mobil Ja eneregy ROM ser fint ut, men det fungerer ikke i praksis. Jeg la inn den fullstappa pakken og holdt på med mobilen noen timer og til slutt var ram bruken på 97 %. Den ville ikke ned. Det gikk ikke ann å starte TomTom. Energy rom er altfor krevende. Den er egentlig ment for diamond2 ettersom den har 288 mb ram kontra 192 som er i våre. Kan noen gi linken til Shaks? må vel teste den også =) Her har du Shaks.P rom. Den bør prøves. Lenke til kommentar
Babality Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 Du har nok rett, jeg har kun prøvd EnergyROM på Touch Pro, og selv der brukte den 60-70, men det gikk ikke utover hastigheten eller noe annet på Pro. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 Har akkurat fått denne Touch Diamond i mine hender i går, men den vil ikke ikke koble seg med dataen min(Vista Ultimate) Har gjort slik "hard Reset" og starta fra scratch. Han jeg kjøpte den av haraldri hatt den tilkopla en datamaskin, så INGENTING er gjort med den av upgrades og ny sånn ROM osv. Har lest mye, men det er veldig mye info og jeg blir bare ...oppgitt Har lasta ned Mobile Device Center, men det står bare at den venter på at jeg skal kople til mobilen, men det har jeg jo gjort. Er fortvila her, så hvis noen kan hjelpe en noob på sånne mobiler, hadde jeg vært VELDIG takknemmlig for det. Får heller ikke kople meg på hjemmenettet her, men alle andre"åpne" nett går fint??? Finnes det en hjelpsom GURU-MANN der ute? MSN:[email protected] Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 Du har nok rett, jeg har kun prøvd EnergyROM på Touch Pro, og selv der brukte den 60-70, men det gikk ikke utover hastigheten eller noe annet på Pro. Ja, den vil nok fungere bedre der. Den har tross alt mer ROM minne og ram. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Håper noen kan hjelpe med dette.. De siste dagene har diamonden begynt å koble seg til nettet hele tiden.. Må da koble den fra manuelt. Uten at jeg har forandret noe på instilligene. Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå