Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som er forskjell mellom Shacks og TF3D egentlig... Hvis det er det det skjer noe med. Har ikke turt og prøve enda... Noen som kan forklare?

For det er vel ikke Windows Mobile det blir gjort noe med?

Shaks er en av mange custom roms. Dvs at de er tweaket og funskjoner/programmer er lagt til/fjernet. Fordelen er ofte at bugs er rettet, tlf er kjappere, mer populære funksjoner og programmer er lagt til - i forhold til originale roms...osv.

TF3D er kun et skall som ligger oppå WM...samme som at SPB er et skall. Custom roms inneholder ofte andre, og nyere, versjoner (builds) av WM. Så, jo, WM er "gjort noe med"...

En annen ting er at man kan alltids gå tilbake til originale roms hvis man ikke er fornøyd med custom. Men med så mange custom roms rundtom, skal det nok litt til at man vil gå tilbake til originale/dårligere roms :D Man burde mao klare å finne en man til slutt er fornøyd med ;)

At vi nevner Shaks ofte her, er at flere av oss har gått over til den - det er ikke dermed sagt at den er "best".

Lenke til kommentar
Hmm, noen som har opplevd at "skallet" touchflow saken blir vraka? Litt sånn skrørrete og uleselig?

Eneste måten jeg har fiksa det på er restart, finnes det noen enklere måte? Alt som hører til winmobile er fint, men akuratt den delen htc står for er ødelagt.

Kan ikke si at jeg har opplevd det før...hvis det fortsetter kan du jo alltids teste en reinstall?

Lenke til kommentar

takk for svar chivas. tror det gjorde det litt mer forståelig.. takker

men prøver SPB nå. Egenlig ganske fornøyd, men er det noen som vet om man kan flytte/kopiere snarveien som ligger under launcher/oppstarter så under 3*3 menyen som da heter Messages/Meldinger. For den går mer eller mindre rett inn til og skrive ny sms, eller om det finnes noen andre måter og gjøre dette på. Rett og slett et "mini program" som man legger på skrivebordet som går rett til ny melding.

Håper noen skjønner...

Petter

Lenke til kommentar
Har lastet ned Windows Live Mail klienten, men har ikke funnet noe valg i Active Synk at man kan synke mot Windows Live Mail, kun outllook. Så lurte jeg på om det var mulig?

Lemge siden jeg gjorde det nå, men jeg tror jeg bare logget meg inn på msn-klienten en gang, så ble hotmailen lagt til. Activesync er vel ikke til Windows Live Mail?

Edit: Jeg har visst liggende et program som heter Windows Live ja... Mulig at det var det jeg kjørte. Altså bare en gang, så har du hotmailen din som en egen mailboks sammen med alle de andre :) Eller så har jeg misforstått helt hva du egentlig vil....

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
takk for svar chivas. tror det gjorde det litt mer forståelig.. takker

men prøver SPB nå. Egenlig ganske fornøyd, men er det noen som vet om man kan flytte/kopiere snarveien som ligger under launcher/oppstarter så under 3*3 menyen som da heter Messages/Meldinger. For den går mer eller mindre rett inn til og skrive ny sms, eller om det finnes noen andre måter og gjøre dette på. Rett og slett et "mini program" som man legger på skrivebordet som går rett til ny melding.

Håper noen skjønner...

Petter

har funnet løsningen. Står bare igjen og skifte icon

Lenke til kommentar

Hallo!

Jeg prøver å installere hardSPL på min diamond for å legge inn custom ROM.

Men på min Vista stasjonære så kommer bare status vinduet opp og ingenting skjer før jeg får feilmelding 202. Connection error.

Noen som har vært borti dette og har tips? Har googlet med fant ingen løsning på det. Mulig jeg ikke treffer helt på søkeordene men.

Har forresten siste offisielle rom installert på den.

Takker sålangt!

Edit:

Sorry folks! Min feil.

Jeg så ikke at jeg fikk opp en ja/nei boks på selve telefonen. Fikk ikke med meg dette i guiden. Var bare å trykke ja på en boksen som kom opp. så kom det seg!

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar
Hallo!

Jeg prøver å installere hardSPL på min diamond for å legge inn custom ROM.

Men på min Vista stasjonære så kommer bare status vinduet opp og ingenting skjer før jeg får feilmelding 202. Connection error.

Noen som har vært borti dette og har tips? Har googlet med fant ingen løsning på det. Mulig jeg ikke treffer helt på søkeordene men.

Har forresten siste offisielle rom installert på den.

Takker sålangt!

Tror det var en over deg som hadde samme problem. Han prvøde vell først på laptop, der fikk han feilmelding. Deretter prøvde han på den stasjonære og det gikk. Visst ikke ville jeg prøvd en annen kabel. Pass på at du har fulladet mobil før du begynner.

Lenke til kommentar
Trodde jeg hadde funnet løsningen på problemet nevnt ovenfor.

Men nå er saken det at mobilen fader til sort slik den skal. Men statusbaren på pcen går fra 0 til 100% tre-fire sekunder. hardSPL vil altså ikke installere seg..

Merkelig

Hvilken hardspl er det snakk om? Jeg bruker olinex 1.40, og den fungerer bra, men har sett at andre også har problemer og de prøver da bare en annen hardspl. Olinex 1.93 skal også fungere hos de fleste...

Lenke til kommentar
jeg fikk omsider lagt inn 1.40. Måtte gi det to-tre forsøk.

Men jeg har problemet med at skjermen flimrer som mange andre med 1.40 har opplevd. Jeg finner ikke selve filen til 1.93. Forsto det sånn at den skal være bedre om man får problemer med skjermen.

post #2 her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=400950

Har sjekka denne posten. Men er tre attachments der. Og to av dem gjør at jeg får opp versjon 1.00 som update valg. og den tredje er versjon 1.40. Forsto ikke stort av det for å si det sånn. Den fila det står nevnt 1.93 er visst ikke 1.93.

RUU_Signed_1_93OliNex_HSPL_UnsignedEdition.zip - Denne kommer altså opp som versjon 1.00 på rom updateren.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lurer på om det er slik på alle Diamond tlf at når man sitter i en samtale, og legger på, så tar det fort 2 sekunder før samtalen brytes.

Kan man fixe det?

Mvh Robert.

Ja, jeg har hvertfall samme problemet. Jeg synes det går enda tregere å trykke avslutt på skjermen enn å trykk på avslutt kanppen.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lurer på om det er slik på alle Diamond tlf at når man sitter i en samtale, og legger på, så tar det fort 2 sekunder før samtalen brytes.

Kan man fixe det?

Mvh Robert.

Ja, jeg har hvertfall samme problemet. Jeg synes det går enda tregere å trykke avslutt på skjermen enn å trykk på avslutt kanppen.

Jeg har også dette problemet, litt kjipt å si hade..også får du ikke lagt på før 2-3 sekund etter du har trykt.

Lenke til kommentar
Hei.

Kan man fixe det?

Mvh Robert.

Jeg har også dette problemet, litt kjipt å si hade..også får du ikke lagt på før 2-3 sekund etter du har trykt.

Hehe, ja du får satse på at den du snakker med legger på før deg. Dette tror jeg er en telefon "bug", det er hvertfall ikke fikset på i min custom ROM.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...