Gå til innhold

HTC Diamond FAQ

Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt extended 1340 batteriet fra komplett?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374571

Vurderer å kjøpe det, men lurer på om det følger med ekstra deksel for bak, eller vil det orginale fungere? Husker ikke helt om 1340 batteriet trengte et større deksel, eller om det kun var den kinesiske varianten. Står ikke noe om medfølgende deksel på kompletts side..

Hei!

Vet ikke om det følger med deksel der, men hos Amentio følger det hvertfall med deksel(jeg spurte). Det er billigere der også:D

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2117904;c:36206

Havnet i samme prisklasse med frakt, men bestilte fra komplett tidlig idag, får håpe det følger med. Kan ikke avbestille da den har blitt sendt allerede :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å legge backup fila på telefonen etter å enfelig lagt inn ny ROM. Men jeg har ikke nok plass. Har 41mb og etter hva jeg skjønner er backupen på 47mb. Trykker Restore på ikonet på pcen også jobber den litt. Når jeg får rapporten så er det ikke nok diskplass. Utrolig lite minne på "enhet" på denne telefonen, og det er utrolig plagsomt. Har bare innstalert mobilsøk, .NET 3.5 og Sprite backUp på telefonen og fjernet så masse unødvendig jeg klarer. Det eneste som skal ligge på "enhet" nå skal være nødvendige program- og windowsfiler.

Er det noe å gjøre med dette?

Lenke til kommentar

hei jeg skal til å legge inn ny rom på dataen og med det samme så vil jeg fjerne alt på mobilen så den blir som "ny" og med dette så vil jeg hente ut kun tlfnr av telefonen...

noen som vet hvordan jeg skal få til dette på en enkel og grei måte?

Lenke til kommentar
hei jeg skal til å legge inn ny rom på dataen og med det samme så vil jeg fjerne alt på mobilen så den blir som "ny" og med dette så vil jeg hente ut kun tlfnr av telefonen...

Tror backup programmet som følgte med på en av CDene skal tillate kun backup av kontakter.

Du kan også overføre alle nummere til sim kort, og tilbake til mobilen igjen etter oppdatering. Pass da på at du ikke har flere nummere, e-post adresse o.l lagret på hver kontakt, da kun nummeret og navn vil bli overført til simkortet.

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Hei, jeg har blitt glad i min Touch Diamond. Mitt største ankepunkt er lyden ved avspilling av musikk. Bassfrekvensene i musikken er så og si fraværende, og det hjelper ikke hvaslags headset jeg bruker. Til og med med mitt supre headset fra Denon er bassen borte. Jeg har også forsøkt å bruke den innebygde equalizeren, og om jeg har bassfrekvensene på nederste eller øverste nivå, hører jeg så og si ingen forskjell. Er det andre som har lignende erfaringer? Jeg lurer på om det rett og slett er noe galt med min telefon.

Lenke til kommentar

Angående oppdatering av ROM: Det virker som at alle som skriver inn her har problemer med det. Er det i det hele tatt noen som har greid å ta backup av telefonen, oppdatert ROM og fått det gamle innholdet tilbake på telefonen uten trøbbel? Jeg kjenner at jeg kvier meg litt for å gi meg i kast med dette, og trenger å høre at det er mulig å få dette til uten å rote alt til.

Lenke til kommentar

Tror backup programmet som følgte med på en av CDene skal tillate kun backup av kontakter.

Du kan også overføre alle nummere til sim kort, og tilbake til mobilen igjen etter oppdatering. Pass da på at du ikke har flere nummere, e-post adresse o.l lagret på hver kontakt, da kun nummeret og navn vil bli overført til simkortet.

jeg kunne ikke finne noen plass der man kun tok kontaktene. kunne kun finne det som er inne på telefonen av programmer og ting. men ikke noe annet. :S

Lenke til kommentar

jeg kunne ikke finne noen plass der man kun tok kontaktene. kunne kun finne det som er inne på telefonen av programmer og ting. men ikke noe annet. :S

Jeg som må ha husket feil.

Prøv PIM Backup, http://www.dotfred.net/

Lenke til kommentar
Angående oppdatering av ROM: Det virker som at alle som skriver inn her har problemer med det. Er det i det hele tatt noen som har greid å ta backup av telefonen, oppdatert ROM og fått det gamle innholdet tilbake på telefonen uten trøbbel? Jeg kjenner at jeg kvier meg litt for å gi meg i kast med dette, og trenger å høre at det er mulig å få dette til uten å rote alt til.

Hos meg gikk det fint.

Vedr. backup i forbindelse med rom-oppgradering: Brukere på XDA-Developers anbefaler å ikke bruke Sprite backup til dette, men PIM Backup: PIM Backup

I tillegg til kontakter, kalender og oppgaver tar denne også backup av all sms, mms, epost og samtalelogg.

Jeg brukte MyMobiler til å ta skjermbilder av eierinfo, enhets-id etc.

MyMobile

Jeg fulgte denne Diamond oppgraderings-guiden, og alt gikk smertefritt:

Diamond Upgrade Guide

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar

Har et stort problem med "Windows mobile device center" Programmet får ikke kontakt med mobilen selv om pc gjør det. Har prøvd og reinstalere programmet mange ganger og samtidig lastet det ned fra Microsoft i tilfelle det er noe feil med platen, men ingen ting funke.

Endret av Bundii
Lenke til kommentar

Får du et tilkoblingsvalg når du kobler til på telefonen? Skal komme et valg mellom "dataoverføring" og "active sync". Høres ut som du kanskje kan ha satt til at den automatisk bruker førstnevnte.

Har innstalert TomTom 7 Navigator. Men den dukker ikke opp blant programmene. Heller ikke start > programmer. Jeg må gå via filutforsker for å starte programmet. Hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har blitt glad i min Touch Diamond. Mitt største ankepunkt er lyden ved avspilling av musikk. Bassfrekvensene i musikken er så og si fraværende, og det hjelper ikke hvaslags headset jeg bruker. Til og med med mitt supre headset fra Denon er bassen borte. Jeg har også forsøkt å bruke den innebygde equalizeren, og om jeg har bassfrekvensene på nederste eller øverste nivå, hører jeg så og si ingen forskjell. Er det andre som har lignende erfaringer? Jeg lurer på om det rett og slett er noe galt med min telefon.

oppdater rom'et på mobilen din du..

Finner den på htc sine sider. Lyden blir både bedre og mindre hakking.

Eller så kan du prøve å skrue av lyden med tastene på siden og så opp igjen. Da tror jeg det kommer bass igjen.

Lenke til kommentar

Finnes det noe program som fikser slik at om man skriver æ,ø eller å med et eksternt bluetoothtastatur, så vil mobilen forstå det som æ,ø og å. Nå oppfatter mobilen de tastene som om jeg skrev på et vanlig engelsk tastatur ..

æ blir til '

ø blir til ;

å blir til [

Lenke til kommentar
Finnes det noe program som fikser slik at om man skriver æ,ø eller å med et eksternt bluetoothtastatur, så vil mobilen forstå det som æ,ø og å. Nå oppfatter mobilen de tastene som om jeg skrev på et vanlig engelsk tastatur ..

æ blir til '

ø blir til ;

å blir til [

Har ikke no svar på dette, men har du link til der du kjøpte den fra? Er litt interesert i å skaffe en.

Lenke til kommentar

Det finnes vel flere mer praktiske enn det jeg har. Jeg brukte mitt media keyboard til å teste (Logitech DiNovo Edge). Du kan vel eventuelt se på "freedom" eller hva det nå het(?) :)

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt extended 1340 batteriet fra komplett?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374571

Vurderer å kjøpe det, men lurer på om det følger med ekstra deksel for bak, eller vil det orginale fungere? Husker ikke helt om 1340 batteriet trengte et større deksel, eller om det kun var den kinesiske varianten. Står ikke noe om medfølgende deksel på kompletts side..

Da har jeg fått denne og kan med glede si at det følger med deksel :) Er også utrolig overrasket over at jeg fikk den den dagen etter at jeg bestillte :o

Det finnes vel flere mer praktiske enn det jeg har. Jeg brukte mitt media keyboard til å teste (Logitech DiNovo Edge). Du kan vel eventuelt se på "freedom" eller hva det nå het(?) :)

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...