Christoffer99 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Forresten, jeg lurer fortsatt på hvordan jeg kan få bilder opp i musikk spillelister, f.eks.Når jeg har på en spilleliste, f.eks heter den playlist 1, og jeg vil gjerne ha et bilde istedenfor den nota som er der, hvordan kan jeg få til det? Kresjer S2P hos deg? MP3 spilleren '-> For å legge til et album bilde legger du bare et bilde som heter folder.jpg i den mappen musikken ligger i. Alle sangene i den mappen får da det albumcoveret. Om det ligger en skjult htc_album.jpg fil her er det bare å slette den for å få det nye albumcoveret til å vises. gjelder både mobilens mp3 spiller og s2p Får fortsatt ikke noe bilde fram, det jeg har gjort er: Gått innpå intern hardisken-content-music-(her ligger alle albuma mine)så gikk jeg innpå f.eks. et album som heter erik & kriss- la inn et bilde som heter folder.jpg, dette funket ikke, prøvde og legge inn et som bare het folder funker heller ikke, gjør jeg noe feil? EDIT: Da ser det ut som jeg fikk det til, det jeg gjorde var og brukte navnet hTC_AM_Albumart isteden for folder.jpg på bildet og da funka det. Eneste problemet her er at det lagger når jeg går igjennom sanger-.- Endret 15. juli 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Fjernet en off-topic-diskusjon lengre bak i tråden, slik at tråden blir lettere å lese for nye brukere. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Endret 15. juli 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Saphenus Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har problemer med å få installert synkroniseringsprogramvaren som følger med. Windows Mobile-ressurser installeres helt fint, men Windows Mobile Device Center bare tilsynelatende installert, og dukker ikke opp noen plass på maskinen. Setter jeg inn cden igjen forsvinner muligheten for å installere Mob-ressurs programmet, mens valget Mob. Dev. Center fortsatt er aktivt, og samme hvor mange ganger jeg prøver vil det ikke "sitte" på PCen Er det vistaen min som kødder med meg eller har andre hatt lignende problemer? SKulle gjerne synkronisertoutlook kontaktene mine.. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvordan legger dere inn musikken? Via ActiveSync, eller ved å bruke telefonen som "lagringsdisk"? Finner ikke igjen musikken om jeg bruker den som lagringsdisk. Edit: Fant det. Edit: Nytt spm. Hvor skal kart til TomTom legges? Endret 15. juli 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvordan legger dere inn musikken? Via ActiveSync, eller ved å bruke telefonen som "lagringsdisk"? Finner ikke igjen musikken om jeg bruker den som lagringsdisk. Lagre den enten under intern lagring-content-music eller intern lagring-music. Du kan ikke spille av musikken mens du bruker telefonen som lagrinsdisk, siden da er alt under intern lagring på dataen, men når du kobler fra dataen kan du høre på musikk igjen. Edit: åja du fant, så ikke editen din før jeg posta Edit: Nytt spm. Hvor skal kart til TomTom legges? Jeg har ikke tomtom selv, men er det ikke en tomtom mappe på telefonen? Tilfelle, har den noen undermapper der du kanskje kan lagre dem? Endret 15. juli 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har problemer med å få installert synkroniseringsprogramvaren som følger med. Windows Mobile-ressurser installeres helt fint, men Windows Mobile Device Center bare tilsynelatende installert, og dukker ikke opp noen plass på maskinen. Setter jeg inn cden igjen forsvinner muligheten for å installere Mob-ressurs programmet, mens valget Mob. Dev. Center fortsatt er aktivt, og samme hvor mange ganger jeg prøver vil det ikke "sitte" på PCen Er det vistaen min som kødder med meg eller har andre hatt lignende problemer? SKulle gjerne synkronisertoutlook kontaktene mine.. Når jeg kobla til telefonen min til en vista maskin(ikke min) og valgte og koble til gjennom active sync, så instalerte det seg selv uten at jeg måtte instalere noen cd. Har du prøvd og bare koble til telefonen og velge active sync? Lenke til kommentar
Saphenus Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Når jeg kobla til telefonen min til en vista maskin(ikke min) og valgte og koble til gjennom active sync, så instalerte det seg selv uten at jeg måtte instalere noen cd. Har du prøvd og bare koble til telefonen og velge active sync? Jeg trodde jeg hadde prøvd det, men når jeg restarta pcen og prøvde igjen fungerte det Har brukt flere dager på å rive meg i håret over dette hehe! Selv om vista viste seg å fungere i dette tilfellet må jeg bare få sagt at stort mer ustabilt OS har jeg sjelden hatt.. Driiit! Sorry , off topic I know, men måtte bare få det ut Takk for kjapt svar iallefall Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Da er jeg blakk inntil neste lønning, men touch diamond er på vei i posten! Var litt i tvil om jeg faktisk skulle kjøpe denne, sett at jeg har kuttet ut alt fra microsoft for flere år siden, men funksjonaliteten her kan ikke skyves under teppet. Virker som en kjempetelefon. Og takk til alle som har skrevet så mye nyttig her, kommer sikkert til å få bruk for mye av det. Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hey hå. Nydelig tråd du driver her DiemetriX, mye nyttig info. Hatt mobilen bare i én dag grunnet ferie, men blir stadig mer fornøyd Største skuffelse så langt: Hva i all verden tenkte de på når de lot kalkulatoren se ut som den gjør?! Skulle gjerne sett et skin/en mod som fungerer, den jeg har funnet hittill dekker halve skjermen bare OneCall tar forresten 5 kr per MB, så burde være lite problem å la den kose seg på 3G, men det ser vi vel fort om en måneds tid. Nå skal jeg legge inn TT7 før natten Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvordan legger dere inn musikken? Via ActiveSync, eller ved å bruke telefonen som "lagringsdisk"? Finner ikke igjen musikken om jeg bruker den som lagringsdisk. Edit: Fant det. Edit: Nytt spm. Hvor skal kart til TomTom legges? Kartene skal i rotmappen til internminnet Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvordan legger dere inn musikken? Via ActiveSync, eller ved å bruke telefonen som "lagringsdisk"? Finner ikke igjen musikken om jeg bruker den som lagringsdisk. Edit: Fant det. Edit: Nytt spm. Hvor skal kart til TomTom legges? Kartene skal i rotmappen til internminnet Takker, nå funka det. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvordan bruker man mobilen som modem? Skal dra på fjellet imorra tidlig, og trenger svar før det edit: Har Telenor som operatør. Endret 15. juli 2008 av Raste Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvis du vurderer en oversikt over spill til telefonen i FAQ-en bør emulatoren ScummVM nevnes. Spiller blant annet Monkey Island 3 på telefonen. Fungerer perfekt! Er jo mange spill som ikke kan spilles på en slik telefon pga mangel på knapper, men ScummVM er jo i hovedsak pek-og-klikk-spill, og det funker fjell. Er bare å peke på det du skal gjøre rett på skjermen. Endret 15. juli 2008 av qweac Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvordan bruker man mobilen som modem? Skal dra på fjellet imorra tidlig, og trenger svar før det edit: Har Telenor som operatør. Gjør mobilen din til en trådløs ruter'-> Ja med denne kan bærbare pcer, Wii, ps3 og lignende koble seg trådløst til nett via mobilen din. Lurt å ha et abonomang der det ikke koster penger for data trafikk selvfølgelig. Last ned > her < Vis du ikke har et abonnement med fastpris i mnd på datatrafikk, så burde du ikke gjøre det, siden det kommer til å bli ganske dyrt. Telenor har vel 14kr per mb trur jeg? Edit: Hvis du vurderer en oversikt over spill til telefonen i FAQ-en bør emulatoren ScummVM nevnes. Spiller blant annet Monkey Island 3 på telefonen. Fungerer perfekt! Er jo mange spill som ikke kan spilles på en slik telefon pga mangel på knapper, men ScummVM er jo i hovedsak pek-og-klikk-spill, og det funker fjell. Er bare å peke på det du skal gjøre rett på skjermen. Kunne du lagt med en link til download siden til ScummVM og en side der jeg kan finne spill? Edit2: Er vel denne http://www.scummvm.org/ ? Er det spill på den siden og? Hvem spill har du prøvd der? Endret 15. juli 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Er den siden ja. Det ligger noen spill under downloads, men ikke mange. Kanskje et par elns. Tingen er at hvis du har spill som er støttet av SccummVM kan du bruke programmet til å starte disse spillene på f.eks. HTC Diamond. Du finner en oversikt over hvilke spill som er støttet under "Compatibility" på siden. Selve spillene må du nesten eie selv med mindre de allerede ligger på siden, men det er som sagt ikke mange spill som ligger der. En annen mulighet er selvsagt å skaffe de på ulovlige måter, men det skal vi selvsagt ikke diskutere ytterligere her. Har for det meste prøvd Monkey Island 3 og Broken Sword 1. Har prøvd noen få andre, men kommer ikke på navn i farten. Endret 16. juli 2008 av qweac Lenke til kommentar
Leviandan Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Noen som vet om det finnes norsk ordliste til PCMKeyboard? Har lagt det inn med layouten Blue_metal VGA.skin, som var veldig digg. Men irriterende om det ikke går an å stille den inn til å bruke den norske ordboken som alle andre tastaturløsningene bruker. Noen som har fått det til? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har noen spørsmål: - Hvorfor er det slik at systembruken (cpu sikkert?) som regel er rett over 50% når jeg skrur på, men over 70% etter at jeg har brukt den litt? Dette er da uten noen programmer kjørende i bakgrunnen. Må jeg virkelig restarte den regelmessig for å holde ressursbruken nede? - Jeg kan ikke finne noe tidsur eller stoppeklokke på telefonen? Mangler dette? Hvis ja, er det noen som har et godt program for dette? - Hvorfor er det slik at noen med utenlandske roms kan skrive meldinger ved å skrive bokstaver med pennen mens vi bare får tastatur? Kan dette skaffes? - Er det noen som vet om et godt tegneprogram jeg kan installere på telefonen? - Hvordan kan jeg finne ut hvor stor en mappe er? Jeg finner ikke noe properties elns. i filutforskeren. Endret 16. juli 2008 av qweac Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk nå Diamond for en time siden, hentet den på posten. Jævla nice mobil, men litt vanskelig med programmer. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har no oppstått eit problem. Når eg koblar til haudetelefonar (Sennheiser PXC 300) til mobilen, er det ingen bass i det heile tatt. Fram til i går har lyden vore heilt fin, og lyden er også normal utan haudetelefonar tilkobla. Haudetelefonane er det heller ingenting gale med, då eg har prøvd dei på plassar. Kan det vere overgangen til 3,5mm som er ødelagt? (Den er forresten også heilt ny.) Edit: Ein anna ting: Har norsk TomTom, men der er ikkje norsk tastatur. Korleis få fram det? (Evt korleis finne eit norsk tastatur) Endret 16. juli 2008 av TomWhittaker Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk nå Diamond for en time siden, hentet den på posten. Jævla nice mobil, men litt vanskelig med programmer. Baah, sitter og venter på min. Posten er treig.. Bestilte på fredag, og den er forsatt i oslo nå, og den vil bli sendt litt rundt om i Norge pga omadressering. Satser på den kommer imorgen eller enda noen dager.. Lurer også på noen gode tegneprogrammer, og det bør være gratis. Men gleder meg som om det var julaften takk for fin faq, og gode spm/svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå