Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hodepine under sex - mulige årsaker?

Gjest Guest_hodepine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hodepine_*

Er en gutt på ~20 år (med diabetes, om det har noe å si). Får i meg nok veske og "normal" mat i løpet av en dag, så feilernæring er nok ikke en årsak til problemet mitt.

Problemet er at de siste seks ukene har jeg ofte fått sterk hodepine i bakkant av hodet under samleie. Dette gjelder mange posisjoner, både doggy, misjonær, "å bli ridd" med mer. Hodepinen er så sterk at man bare må avbryte akten, noe som er frustrerende både for meg og jenta mi. Jeg antar hodepinen kommer av at man får opp pulsen mye under sex.

Har vært seksuelt aktiv tre år nå, og har ikke tidligere hatt problemer med dette. Merker heller ikke noe til hodepina ved løping, fjellturer eller fotballspilling.

Jeg vet jeg burde komme meg til legen med dette, men vil avvente det noen uker til for å se om det forsvinner. Grunnen til at jeg poster denne posten er for å få mulige årsaker til hodepinen av dere.

Kan se for meg mulige årsaker kan være:

- Utvikling av migrene (min mor har det bl.a.)

- En form for betennelse ved nakkesenene

- Noe med øynene/fokus (ser dårlig på det ene øyet, og det er mulig å korrigere med linser)

Noen som har noen innspill til meg og problemet mitt? Lignende erfaringer muligens? Setter veldig pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Nei, det har jeg hverken tenkt på eller gjort. Min mor sliter med høyt blodtrykk, så det er jo en mulighet. Takker for innspillet, Vaio!

Lenke til kommentar
Kan se for meg mulige årsaker kan være:

- Utvikling av migrene (min mor har det bl.a.)

Faktisk det var ikke en dum ide.

Under sex akten, skiller hjernen ut mye serotonin. Dette stoffet kan forårsake hodepine/migrene.

Vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...